به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۲
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۳۶۷۹۴
به بهانه صدرنشین شدن خوزستان در تصادفات نوروزي

جاده‌هاي جنوب غرب ايران در اشغال نفت‌كش‌هاي عراقي!

خوزستاني‌ها از عراق جز آلودگي، ويراني و ... بهره‌اي نبرده‌اند
گروه حوادث: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام كرد استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی و لرستان بیشترین افزایش تصادفات و کشته‌ها را در نوروز امسال داشتند. سردار اسکندر مومنی افزود: آمارها نشان می‌دهد استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی و لرستان بیشترین افزایش تصادف و کشته را در نوروز امسال به خود اختصاص داده‌اند. در باره اين خبر، خبرنگار بهارنيوز در اهواز گزارش زير را تهيه كرده است كه حاوي نكات تكان دهنده و هشدار گونه‌اي به مسئولان استان و كشور مي‌باشد.
جاده‌هاي جنوب غرب ايران در اشغال نفت‌كش‌هاي عراقي!
جاده ورودي خوزستان از سمت تهران (انديمشك-شوش-به اهواز) به دليل حجم سنگين تردد نفت‌كش‌هاي منطقه كردستان عراق، به شكل بي‌سابقه‌اي ناامن، آلوده به مواد نفتي خام و بسيار بالاتر از ظرفيت و توان خود به جاده‌اي براي سرويس‌دهي به صادرات نفت اقليم كردستان عراق تبديل شده است كه البته اين مسير به اهواز ختم نمي‌شود و تا بندر امام خميني نيز امتداد مي‌يابد.

ترانزیت نفت اقلیم کردستان عراق به بنادر جنوبی کشورمان چند سالی است آغاز شده و تانکرهای عراقی برای این منظور شب و روز در جاده‌های دو کشور ایران و عراق تردد مي‌کنند تا این محموله‌ها را به بنادر جنوبی کشورمان برسانند. رانندگان عراقی پس از تخلیه محموله‌هاي سوختی در مخازن کشتی‌هاي نفتکش مستقر در بنادر جنوبی (بندر امام خمینی) بسرعت به قصرشیرین بر مي‌گردند تا از طریق مرز پرویزخان و با هدف بارگیری مجدد محموله سوختی به اقلیم کردستان باز گردند. مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین بعنوان بزرگترین مرز رسمی کشورمان در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق و اقلیم کردستان است بطوریکه سالیانه بیش از 50 درصد صادرات غیرنفتی به عراق از این مرز انجام مي‌شود!

در حاليكه امسال قرار بود در تعطيلات نوروزي از تردد اين نفت‌كش ها جلوگيري به عمل آيد و حتي پليس راه استان رسما اين ممنوعيت را اعلام كرده بود، كاروان هاي طولاني از آنها همچنان جاده ورودي خوزستان را به اشغال خود در آورده و ترافيك سنگيني را توام با تصادفات و حوادث ديگر در مبدا اصلي ورودي خوزستان ايجاد كرده اند.

نفت كردستان عراق به صورت غيرقانوني و بدون موافقت دولت مركزي عراق از اين منطقه بارگيري و از مسير كردستان عراق، قصرشيرين كرمانشاه، انديمشك، اهواز به بندرامام حمل و از آنجا با كشتي براي مشتريان بارگيري مجدد مي‌شود. اينكه پشت پرده اين تجارت نفتي، چه دست هايي وجود دارد و اصولا منافع و سود سرشار اقتصادي حاصل از اين حجم سنگين تردد نفت‌كشهاي عراقي كه جاده‌هاي خوزستان را به نابودي كشانده و باعث تصادفات و ناامني چند برابري جاده هاي استان را فراهم آورده‌اند براي چه كساني است هنوز بي پاسخ مانده اما آنچه معلوم است در پس پرده، دستهاي قدرتمندي نهفته است كه حتي توانايي ناديده گرفتن مقررات پليس راه در ممنوع بودن تردد اين تانكرها در 15 روز اول فروردين را دارد و بدون كمترين توجهي، همچنان اين نفت‌كش‌هاي مرگ و آلودگي را روانه جاده‌هاي خوزستان مي‌كنند!

از طريق تردد شبانه روز صدها تريلر و تانكر حامل نفت عراق،‌ ضمن استهلاك جاده‌هاي استان، به دليل تصادفات مرگبار پياپي هر سال جان تعداد زيادي از مردم اين خطه گرفته مي شود، فضاي استان به دليل تصاعد نفت خام از اين تانكر مملو از سموم و آلودگي هاي نفتي شده كه يكي از اثرات آن باران هاي شيميايي زمستان اخير و به خطر افتادن جان هزاران شهروند خوزستاني بود و .... اما در مقابل همه اين مضرات مردم خوزستان حق دارند از مسئولان استان بپرسند از بابت اين همه هزينه بهداشتي، امنيتي و ... اين استان و مردمش چه منافعي از اين تجارت مي‌برند؟!

اين روزها اگر سري به خوزستان بزنيد در اولين شهر استان (انديمشك) با صدها تريلر و تانكر نفت‌كش عراقي مواجه مي‌شويد كه مبادي ورودي اين استان را به شكل يك پاركينگ و نمايشگاه عمومي از تريلرها و تانكرهاي نمره اربيل، دهوك و سليمانيه عراق در آورده و جاده ترانزيتي خوزستان را به منطقه‌اي پرخطر، آلوده و پرحادثه مبدل نموده‌اند كه كمترين آثار آن آمار رييس پليس راه كشور است مبني بر اينكه خوزستان بيشترين سانحه رانندگي را در تعطيلات نوروز داشته است!

خبرگزاری رویترز اواسط سال گذشته به نقل از منابعی در کردستان عراق گزارش داده بود که دولت اقلیم کردستان عراق مسیر جدیدی برای صادرات نفت خود از طریق ایران بدون نظارت دولت بغداد ایجاد کرده و به طور تخمینی روزانه رقمی نزدیک به 30 هزار بشکه نفت منطقه کردستان عراق از طریق بندر امام خمینی ایران روانه بازارهای جهانی مي كند. گفته مي‌شود کردستان عراق از طریق تانکرهای نفتی و از طریق ترکیه نیز روزانه 50 هزار بشکه نفت بدون نظارت دولت بغداد به خارج صادر مي‌کند.

طبق قانون اساسی عراق دولت اقلیم کردستان بر اساس اصل خودمختاری داخلی به وسیله یک پارلمان و دولت محلی اداره مي‌شود. در سال‌هاي گذشته اختلاف نظر بغداد و اربیل (مرکز دولت اقلیم کردستان عراق) بر سر مالکیت حوزه‌هاي نفتی کرکوک یکی از مهم ترین چالش ها میان دولت بغداد و اربیل بوده است. یک مقام عراقی در بغداد همان موقع در واکنش به این خبر گفته است که از نظر بغداد تنها راه مشروع و قانونی صادرات نفت از طریق خط لوله رسمی عراق است و دولت بغداد خارج از این چارچوب هر گونه صادرات نفت به هر کشوری از جمله ایران و ترکیه را یک معامله غیر قانونی و قاچاق مي‌داند.

با وجود مخالفت‌هاي دولت بغداد کردها مي‌گویند طبق قانون اساسی فدرال عراق، دولت اقلیم کردستان عراق این حق را دارد که منابع نفتی خود را به طور مستقلانه صادر کند؛ اما مقامات بغداد مي‌گویند کردها به انداره کافی سهم از صادرات کلی نفت عراق(به میزان 30 درصد) مي‌گیرند و با وجود چنین شرایطی حق فروش مستقل نفت از منابع داخلی شان را بدون توافق و هماهنگی با دولت بغداد ندارند.
........................
سخن پايان اينكه؛ خوزستاني‌ها به جز مسئولان بي تفاوت و نمايندگان عمدتا صامت! خود در مجلس، كه در مقابل اوضاع بغرنج و حاد محيط زيست فقط نظاره گر بدتر شدن زندگي مردم اين ديار هستند، حق دارند همواره از عراقي‌ها شاكي باشند كه چه آن زمان كه در 8 سال جنگ، بسياري از شهرهاي اين استان را ارتش اين كشور به ويرانه تبديل نمود و چه حالا كه با ارمغان نكبت‌بار ريزگردهاي عراقي و عربي، زندگي را بر مردم جنوب غرب ايران سياه كرده و حالا نيز اين نفت‌كش‌هاي بي شمار كه چهره اي زشت، غيربهداشتي، نا امن و بسيار طاقت فرسا براي اين خطه مظلوم بوجود آورده است و ظاهرا فعلا مسئولي در اين خطه قرار نيست از منافع اين مردم و اين استان در برابر بلاهاي عراقي دفاع كند!

ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۴:۰۱
وقتي براي تعيين نماينده شهر مسايل قومي و قبيله اي ارجعيت داشته باشد و با لياقت ها(با تمام محدوديت هايي كه هنگام انتخاب وجود دارد و بين بد و بدترو...) پشت خط بمونند وضع از اين بهتر نميشه.. خوزستان شده محلي براي كسب ثروت فراوان براي عده اي خاص و آقازاده.....قانون رو هم دور مي زنند... (214732)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۲:۵۲
هر سه نماینده ی اهواز افتخارشان در مجلس این بوده که از شورای نگهبان بخواهند صلاحیت هاشمی یعنی ریس مصلحت کشور را رد کند و بعد هم از این اقدام طی نامه ای دیگر تشکر کنند البته در 24 خرداد با تعداد رای جلیلی ثابت شد اینها نماینده چنددرصد مردم بودند (214776)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۵:۵۶
چرا شهر شما سه نماینده داره در حالی که جمعیتش چند برابره (214946)
خط ١ مترو اهواز !!؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۲:۲۵
تأييد مي كنم ! همانطوريكه طرح غير ضرور قطار شهري ( مترو) براي شهري اقماري مانند اهواز با واسطه گري و باند بازي استاني و كشوري تصويب شد اما پيمانكار آن هيچ تعهد زماني براي تحويل قراردادهايش ندارد!!!!!! (214865)
کارونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۰:۳۱
برخلاف نظر شما طرح مترو برای شهری با الودگی هوای اهواز ضروری به نظر میرسد.
در سفر زمستان گذشته اقای روحانی به خوزستان،قول راه اندازی خط یک مترو اهواز در سال 93داده شد!
خدا کنه فقط مثل قول ایشان درباره (کارون) نشه! (214879)
خط١ مترو اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۱:۱۲
با احترام به نظر جنابعالي ، با توجه به اطلاعات بنده كه يك كارشناس جزء هستم خدمت شما بگويم كه متأسفانه مترو اهواز در صورت افتتاح هم فعلاهيچ كمك قابل ملاحظه اي جهت تلطيف وبهسازي هواي شهر اهواز نميكند ! لطفا توجه كنيد به حجم روزانه توليد گازهاي سولفاته حاصل از توليدات شركت نفت دور تا دور شهر اهوازو حجم ديگر گازهاي مضر توليدي از صنايع فولاد و كشت و صنعت نيشكر و كربن بلاك ووووووو (214883)
کارونی2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۴
یکی از معیارهای توسعه یافتگی هر شهر وضعیت ترافیک و حمل و نقل عمومی است که احداث خطوط مترو در کنار توسعه سایر وسایل حمل و نقل عمومی راهگشاست. در ضمن بحث مترو فقط به مسایل ترافیکی و زیست محیطی مرتبط نمیباشد و برای عقب نماندن شهر بزرگ اهواز از قافله توسعه و سایر کلانشهرهای کشور توجه به جذب اعتبارات و احداث و توسعه خطوط ان بسیار مطلوب است.البته نباید از نقش بنزین های غیراستاندارد خودروها غافل شد،متاسفانه بنزین با استاندارد یورو4 در جایگاه های سوخت استان خوزستان توزیع نشده است.موفق باشید... (214989)
خط١مترواهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۸:۳۲
قصدم ايجاد دلسردي نيست ولي الآن ابر شهري مانند تهران هم در تهيه هزينه هاي جاري و توسعه خطوط مترويش مشكل دارد. سؤال اينست كه با توجه به تمركز گرايي امكانات هشت سال گذشته در مراكز استانها ، غرامت ناشي از خسارات وارده به مردم در اثرحفاري ها و راه بندانهاي متأثر از فعاليت پروژه مترو و تطويل و تأخير آن را چه كساني بايد بپردازند!؟ (215049)
خط١ مترو اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۸:۴۰
با احترام به نظرات شما بايد عرض شود كه مشكلات كوتاه مدت و ميان مدت ترافيك شهري و حمل و نقل درون شهري اهواز با مقداري گذشت همشهريان محترم و كمك دولت و بانكها و تعريض خيابانهاو بلوارهاي منتهي به مركز شهر هم عجالتا قابل حل بوده است پروژه ها بايد طبق نياز اكثريت و عامه و با شرط و شروط عدم تأخير و نظر به تواناييهاي اعتباري وبودجه اي و فني تعريف و اجراء گردند . (215052)
کارونی3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۲۳:۵۰
ایکاش طراحی و اجرای پروژه ها اینطور بود،اینجا ایرانه و دیدگاه کارشناسی و ضابطه مند در اولویت پروژه ها نیست.در تخصیص بودجه های ملی برای پروژه ها هم میزان نفوذ و قدرت لابی مسوولان هر استان و ملاحظات سیاسی بسیار تعیین کننده است راه حلهای مورد نظر شما برای روان سازی ترافیک اهواز،علی رغم احداث مترو همچنان قابلیت اجرایی دارند هر چند که سالهاست در حد حرف باقی مانده اند... (215098)
AHVAZ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۸:۴۹
سلام - این حرف شما که توی اهواز تشریف نداری و زجرهایش هر روز جلوی چشم مبارکت نیست این نوشته هایت " بسیار بسیار بسیار نامناسب و .. " است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (214957)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۹
آقايان كيانوش راد و بيانك و كهرام را مي گفتند نماينده و بعضي ها را هم ميگن نماينده !؟ (214997)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۴:۵۴
ما در این کشور یک بابک زنجانی نداریم ، بلکه هزاران بابک زنجانی در پشت پرده دارند فعالیت میکنند که به یک مافیایی متصل هستند!!! (214733)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۹:۵۵
همیشه همین سودجویی ها باعث شده منافع عمومی قربانی منافع شخصی برای پر شدن جیب افراد سود جو و خدا نترس بشود نمایندگان خوزستان هم در خواب همیشگی و بی خیال. (214739)
علی بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۰:۴۸
دو ملت ایران و عراق در طی تاریخ طولانی خود همواره مثل دوبرادر و قوم و خویش نزدیک بودند و هستند و اگر دیر زمانی شخصی چون صدام به تحریک بیگانگان به نفرت و آتش قومی و مذهبی و قبیله ای دامن زد یک استثناء بود که به خواست خدا تاوانش را کشید و امروز بعد از یک قرن بازیهای استعماری این دو ملت باز هم در آغوش هم هستند ...اجازه ندهیم نااهلان آتش کینه و عداوت را روشن کنند..مردم ایران و عراق به صمیمانه ترین وجه به هم نگاه می کنند..و جدا از مشکلات ترافیکی دیدن این همه خودرو عراقی که در حال تلاشند..لذت بخش است. (214741)
منجزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۰:۴۸
سلام
سخن پایانی ت واقعا یه احسنت و تشکر جانانه داره
از طرف جوانان خوزستانی باغیرت اما داغ دیده! (214742)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۰:۳۷
منظورت مسوولان بی تفاوت و نمایندگان عمدتا صامت در مجلسه!
بالاخره که چی؟!اخرش که باید پاسخگوی مردم باشند،میگی نه؟!نگاه کن. (214881)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۱:۰۰
حتی مورد داشتیم که راننده این کامیونا با زوز اصلحه به ناموس زنی تجاوز کرده...مسولان باید پاسخگو باشند... (214743)
میثم
Romania
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۹:۵۸
توچرا دروغ میگی آخه توکی دیدی تجاوز شده اگه هم تجا...... (214843)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۰:۲۴
قضیه این بوده که یارو با تهدید اصلحه یه خانمی رو از جلو شوهرش میدزده (اینا همشون کلت دارن)....حتی مردم چندتا از این کامیونها را به نشانه اعتر اض آتش می زنند.. (214878)
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۵۸
عروس دوماد که خواستن برن ماه عسل دامارو بستن به درخت عروسو دزدین ولی گرفنشون گشتنشون ماشیناشون اتیش زدن (216107)
اميد٢
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۶
به به به ! چشم بعضي از مسئولين روشن ! چنانچه ميهمان مسلح ، مست و زورگير و متجاوز به عنف شود و ميزبان بيچاره بي پناه شود !! پناه بر خدا ! (214996)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۱:۰۵
همین نفتکشهای عراقی چند صباحی به بندر فریدونکنار در شمال,در رفت وامد بودند,که متاسفانه موجب ترافیک و یکی دو مورد تصادف شدید الخصوص تو جاده فریدونکنار به بابلسر بودند,, (214744)
ايراني١
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۳:۰۳
نفتكش هاي عراقي عبوري از خاك ايران عمدتا فرسوده و قديمي هستند و آلودگي اگزوز آنها براي محيط زيست شهرو كشورمان مضر و چالش بر انگيز است . (214872)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۶:۰۲
در بندر امام خمینی این کامیون ها را در نزدیک شهر بخار شویی می کنند که مواد شیمیایی خطرناک و بوی بسیار آزاردهنده ای رو در هوا پراکنده می کنه
همچنین در انتهای آزاد راه خلیج فارس در طرف بندر امام به حدی ازدحام این کامیون هاست که سرعت مجاز آزاد راه در آن قسمت 70 کیلومتر بر ساعت است و تمام زمین از گل پوشیده شده حتی اداره راهنمایی و رانندگی یک بنر در سمت اهواز این جاده نصب کرده که روی آن نوشته وضعیت انتهای جاده بحرانی است.همچنین بر اثر نشت مواد یکی از این کامیون ها آسفالت تمام مسیر آسیب جدی دیده (214948)
تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۱:۲۹
کردستان عراق امنیت ایران، ترکیه و خاورمیانه را به مخاطره انداخته است. (214749)
جمال رحمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۲:۲۷
پاسخ به آقای تبریز:
آقای تبریز عزیز بنده فک میکنم این مقاله بهار رو با دقت نخوندیدن. میدونین چرا؟ آخه بحث این نبود که کردستان عراق امنیت منطقه رو به هم زده و .. . بحث اینه که بازاری هست و یه سری دارن معامله میکنن . . . و چون معامله خیلی پرسوده در ایام نوروزم کسی دست بردار معامله نیستند. به جان عزیز  از ترکیه دفاع نکن. بدرود (214866)
abdolrahim
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۱:۳۸
ممنون از اينكه به مشكلات اساسي خوزستان عنايت داشتيد خوزستاني كه همواره فقط محلي براي درامدهاي خاص وكلان براي از ما بهتران بوده صددرصد بودجه از خوزستان هست اما استان جزءاستانهاي محروم ايران اباده اين محروميت باعث شده عضو گيري وهابيهاي عربستاني از اعراب ايران به مرز خطرناكي برسه والبته نمايندگان بي كفايت مجلسم دنبال امورات خاصه باشن وتاثيري به حال استان نداشته باشن ؟؟ امدوارم بهار در كارش موفق باشه (214752)
سیاست یک بام و دو هوا!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۱:۴۹
یا ما باید دخالت در امور دیگر کشورها را محکوم کنیم و خودمان ها با آن مقابله کنیم یا اینکه ....
یا ما باید از این سود سرشار و فرصت بادآورده آنهم در شرایط تحریم نفتی خودمان استفاده کنیم و یا ....
اگر درآمد ناشی از این تجارت صرف تامین زیر ساختهای لازم برای استان خوزستان شود اتفاقاً باید از این کار حمایت هم کرد! ولی متاسفانه ....
ای کاش در کشور ما دیدگاهی آینده نگرانه و توسعه محور حاکم بود نه دیدگاه منفعت طلبانه. (214757)
آراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۱:۵۲
حدود سه سال پیش استان آذربایجان غربی هم درگیر سیل کامیون های نفتکش کردستان عراق بود که متاسفانه بارها شاهد تصادف های فوتی و خسارتی و حتی آتش سوزی این نفت کش ها در سطح شهر هایمان بودیم که حتی چندین بار پس از آتش سوزی کامیون و تصادف، رانندگان این تریلرها متواری گشته و خسارت های متعددی را به شهرها و مردمان آسیب دیده وارد نمودند (214761)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۲:۱۵
ترانزیت کالا روشی برای کسب درآمد بدون از دست دادن مواد خام است. از دولت که به این شکل درآمد زایی می کند سپاس گذاریم. (214763)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۴:۰۱
عزیزم حمیدرضا جان!این درست...اما اول باید ظرفیت ها و زیرساخت های لازم را فراهم کنند و بعد... (214792)
ايراني ١
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۲:۱۹
جاده ها و امكانات بين راهي بايد متناسب با ترانزيت مورد نظر شما باشند ،كه البته نيستند ضمن آنكه ترانزيت نفت خام توسط تانكرهاي جاده اي روش خيلي قديمي و غير ايمن و محيط سوزي هم هست. (214864)
سوسنگردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۳:۳۹
بیاید ببنید که این ترانزیت چکار کرده با جاده های سوسنگرد اهواز و بستان سوسنگرد حتی این جاده ها را تعمییر نمی کنند پر از چاله و چوله شدن جاده بستان سوسنگرد و آیا میدانید که نعداد کشتهای این جاده ها از جنگ تحمیلی هم بیشتر است (214787)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۳:۵۷
ای بابا مگر شش ماهه به دنیا آمده اید؟!مگر مسئولین عزیز نفرمودند که سوریه مقدم بر خوزستان است؟!مشکل برادر بشارمان که حل شد به این جا هم می رسند!D: (214791)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۰:۳۱
قاچاق کالا و مشروبات الکلی توسط این تانکرها در استان بشدت رواج دارد و مسئولین هم به این نکته پی برده اند .سال گذشته در منطقه ویس راننده ی یکی از این تانکر ها هنگام تخیله شیشه های مشروب از میان سوخت بارگیری شده دچار گاز گرفتگی و مرگ شد که تا چند ساعت با حضور مامورین و اتش نشانی و امبولانس ترافیک سنگینی ایجاد شد. (214850)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۱:۵۵
باکمال تاسف این تانکرهای عراقی گردنه زیبای طول کش ما بین شهرستان رومشکان و پلدختر را نابود کرده اند (214860)
رومشکانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۲۰:۰۷
از تانک تا تانکر !!!!! و با توجه به شیب گردنه طول کش و جاری شدن نفت خام تانکر های تصادفی خسارت زیادی به محیط زیست این منطقه زیبا وارد شده است (214964)
حس
United States
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۰:۳۶
با کمال تاسف از مسولین بپرسید که عراق چه که در زمان جنگ برسر مردم ایران نیاوردند که حالا هم دارند به طرق ددیگر ایران را نابود میکنند و مسولین بی تفاوت میگذرند (214880)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۲:۵۵
من خودم یک ایرانی عرب زبان هستم و بارها دیدم و شنیدم که رانندگان تانکر با زبان عربی به ما ایرانیها توهین کردن و همین هم بارها باعث شده درگیری بین ما با اونها شده لطفا از مسعولین تقاضای رسیدگی در جهت اخراج رانندگان فوق را داریم که لااقل 8سال ما اینهمه شهید دادیم خودمون بدونیم بابت چی بوده؟ (214895)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۹:۳۷
نترسین
سایپا با صادرات پراید به عراق
داره لنتقام هشت سال جنگ و انتقام اقدامات الان عراق رو میگیره (214904)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۴:۴۲
نماینده اهواز که خودش عصو کمیسیون انرژی مجلسه خودش تو کار سوخته (214943)
گل اقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۹:۵۶
لطفا به داد مردم خوزستان برسید هرچند تاکنون فریادرسی نبوده و نیست
حتی نمایندگان استان حتی مسئولان استان..... (214963)
فدایی کارون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۲
گل اقا،فریادرس خودتویی،منم،ماییم...
گل اقا،بیدار شو...
گل اقا،نماینده ماییم،مسوول ماییم،فریادرس ماییم... (214992)
کارونم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۰۱:۴۴
گل اقا،فریادرس خود تویی،منم،ماییم...
گل اقا،بیدارشو...
گل اقا،نماینده و مسوول ماییم... (214998)
vman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۳:۴۹
نمیدونم نقشه ی "کشور کردستان"منصوب به بارزانی روکه توفضای مجازی منتشر شده دیدین؟چندین استان غربی کشورکه هزاران شهید براشون داده شده دراین نقشه جزوکشور کردستانند.درسته که این نقشه ها خیالی بیش نیست ولی مسئولان ماهم بایدهوشیار باشندو ببینند باید باچه کسی وچگونه همکاری کرد.امارات یه زمانی قدرتی نداشت ودر رابطه باجزایر ایرانی ادعایی نداشت ولی با بیشتر شدن قدرتش ادعاش هم بیشترشده.کردستان عراق ازحالا برای دولت مرکزی عراق شاخ وشونه میکشه پس روزی که قدرتش بیشتربشه باما چیارخواهد کرد؟ کریمه نشه برامون؟!! (215015)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۵:۵۳
متاسفانه منطقه قصرشیرین و مسیرعبوری در استان کرمانشاه هر روز شاهد تصادف و ترافیک به دلیل تردد تانکرهای غیر استاندارد وهجمه آنها میباشد.ولی مسئولین به جای حل مشکل دنبال درست کردن کلاهی از این نمد هستند.شواهد موجوده (215029)
رضا
Europe
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۳:۰۶
مطمننا بیشرفت کردستان عراق درچنددهه اینده بضرر ایران خواهد بود بخصوص کردستان خودمان (215164)
G
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۴۱
جه عجب بعد از این همه مدت بالاخره این خبر رو یه سایت انعکاس داد... قبل از اومدن این کامیونها با این بوهای بسیار بد محموله هایشان، اسم مسیر جدیدبندرامام به اهواز(بعد از کشته ها و تلفات بی شمار مسیر قبلی در طول سالیان) آزاد راه خلیج فارس بود که الان تبدیل شده به بزرگراه در صورتیکه از لحاظ کیفیت مثل یک مسیر روستایی شده که علاوه بر تعداد زیاد کامیونها کیفیت پایین ساخت جاده خصوصا در مناطقی مثل کمربندی اهواز در این وضعیت موثر بوده (216101)