به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۱ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۷۸۵۶۳

82 درصد زنان سرپرست خانوار کشور بیکارند

گروه جامعه: معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه در حال حاضر 82 درصد بانوان سرپرست خانوار در کشور بیکار هستند که باید تصمیمات مناسبی در راستای ایجاد اشتغال و بیمه آنان اتخاذ شود.
82 درصد زنان سرپرست خانوار کشور بیکارند
شهین دخت مولاوردی در دومین کارگروه تخصصی امور زنان و خانواده اظهار کرد: سفرهای کاروان دولت تدبیر و امید نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند ایران اسلامی است. وی هدف از این سفرها را آشنایی مسئولان دولتی با دیدگاه های استانی در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره عنوان کرد و افزود: آذربایجان شرقی، زنان توانمند و فعالی در همه حوزه‌ها همچون دکتر "سودابه داوران" دارد که به عنوان یک شیر زن آذربایجانی توانست، گوشه ای از توانمندیها ی زنان این خطه را به جهانیان نشان دهد.

وی با اشاره به اتمام زمان اجرایی برنامه پنجم توسعه عنوان کرد: آسیب شناسی وضعیت زنان و خانواده یکی از مهمترین اولویتهای دولت تدبیر و امید است که با توجه به این مهم، سند برنامه ششم توسعه نیز تدوین خواهد شد. معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تهیه اطلس جامع زنان کشور گفت: از تمامی استانهای کشور، گزارشی با محوریت زنان و خانواه تقدیم ریاست جمهوری شده که سیاستهای مناسبی نیز در این زمینه اتخاذ شده است. مولاوردی، توجه به ایجاد اشتغال پایدار برای زنان و ریشه کردن کردن اعتیاد در این حوزه را خواستار شد و افزود: متاسفانه در حال حاضر 82 درصد زنان سرپرست خانوار در کشور، بیکار هستند.

وی حل مشکلات مرتبط با حوزه خانواده و بانوان را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: کارگروهی جدید با عنوان توسعه روستایی و عشایر در تمامی استان ها تشکیل شده است که در جهت حمایت بیش از پیش از زنان در محیطهای روستایی و عشایر و انتقال مشکلات آنان در جلسات استانی، با عضویت مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداریها در این کارگروه موافقت شده است. وی افزود: بانوان شاغل، در حقیقت فشارهای مضاعفی را در زندگی روزمره خود متحمل می شوند؛ چرا که پس از اتمام کار اداری خود باید به امور منزل و وظایف ذاتی خود در ارتباط با کودکان و همسران شان نیز بپردازند.

مولاوردی درصد مشارکت و حضور زنان در پستهای مدیریتی و سیاستی کشور را زیر سه درصد عنوان کرد و گفت: باید با اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه حل مشکلات مرتبط با کانون خانواده و بانوان، سیاستهای عملی مناسبی در جهت حمایت از این قشر صورت گیرد. کاهش ساعات اداری زنان شاغل، افزایش زمان مرخصی زایمان برای بانوان و بیمه زنان خانه دار از دیگر موضوعات مهم جلسه بود که توسط مولاوردی مطرح شد.
مرجع : ایسنا