به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۳ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۵۴۷۰۳

سوريان​برای ششمین​بار فینالیست جهان​شد

گروه ورزشی: حمید سوریان برای ششمین بار به فینال مسابقه‌های جهانی کشتی رسید.
سوريان​برای ششمین​بار فینالیست جهان​شد
در مرحله نیمه نهایی وزن 59 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، حمید سوریان دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک برابر المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز جهان در سال 2013 از ازبکستان قرار گرفت و با برتری 2 بر یک برابر کشتی‌گیر میزبان، برای ششمین بار راهی فینال مسابقه‌های جهانی شد. در این کشتی، تماشاگران ازبکی به شدت ملی‌پوش خود را تشویق می‌کردند و تمام مربیان و مسئولان ازبکستان در کنار تشک جمع شده بودند.

سوریان در 4 کشتی قبلی خود حریفانی از رومانی، مصر، کوبا و آذربایجان را شکست داده بود. سوریان در فینال مقابل مینگیان سمنوف دارنده مدال برنز المپیک از روسیه قرار می گیرد. سوریان 4 ماه قبل در فینال جام جهانی تهران، سمنوف را شکست داده است. سوریان پنج مدال طلای جهان و یک طلای المپیک را در کارنامه دارد و با احتساب کسب مدال توسط حمید سوریان (طلا یا نقره) او رکورد مرغوبیت مدال را که پیش از این در اختیار عبدالله موحد(5 طلای جهان و یک طلای المپیک) بود را شکست.

سوریان با هفتمین مدالش به رکورد هفت مدال جهان و المپیک غلامرضا تختی نیز رسید و در حال حاضر تختی و سوریان تنها هفت مداله های تاریخ کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک هستند. در وزنهای 98 و 71 کیلوگرم نیز قاسم رضایی و افشین بیابانگرد در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه می‌کنند. بیابانگرد در شانس مجدد موفق شد کورپاسی از مجارستان را 4 بر 3 شکست دهد و حریف کشتی‌گیر بلاروس در مسابقه رده بندی شود.
مرجع : ایسنا