به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۰۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۲ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۳۹۱۳۳

رونمایی از گزیده اشعار سهراب سپهری

گروه فرهنگ و ادب: مراسم رونمایی از کتاب «سخنگویی از اهالی امروز» (گزیده اشعار سهراب سپهری) با صدای مهرداد اسکویی و آهنگسازی رضا ناژفر همزمان با سالروز کوچ سهراب در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) رونمایی شد.
رونمایی از گزیده اشعار سهراب سپهری
در این مراسم که با حضور چهره‌های شناخته شده فرهنگ و هنر همراه بود، هوشنگ مرادی کرمانی گفت: من قبل از اجرای این برنامه اسکویی را صرفا به عنوان یک فیلم‌ساز می‌شناختم، اما اکنون خرسندم که گزیده اشعار سپهری با صدای دلنشین او اجرا شده است. خسرو سینایی - کارگردان - نیز با بیان اینکه این مراسم از معدود جلساتی است که توانستند بایستند و صحبت کنند، در مورد موضوع مراسم و اجرای مهرداد اسکویی و رضا ناژفر گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند خودش لقب هنرمند را به خودش بدهد.

وی افزود: منحنی زندگی با هنر یک منحنی متعادل نیست و بالا و پایین‌هایی دارد که برای هر بالا رفتن لذتی هست و برای هر پایین رفتن دردی عظیم. این‌ها همه در عالم هنر هست و باید به هنر عشق ورزید تا به آن بپردازید. این کارگردان تاکید کرد: آنچه از ذهن هنرمند می‌جوشد متکی بر سه عامل است: احساس، عقل و تخیل و موفقیت زمانی شکل می‌گیرد که این سه با هم آمیخته شود و مخاطب با یک اثر موفق روبرو شود. امروز با ترکیب شعر و موسیقی مواجه هستیم یعنی کاری که هنرمندانی چون مهرداد اسکویی و رضا ناژفر انجام دادند.

در پایان این مراسم که با حضور خسرو سینایی (فیلم‌ساز و کارگردان و آهنگساز)، پروانه سپهری (خواهر سهراب)، هوشنگ مرادی کرمانی، مصطفی رحماندوست، مهرداد اسکویی (فیلم‌ساز و مستندساز) و رضا ناژفر و اجرای ماندانا کریمی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این اثر که با همت نوین گویای کتاب راهی بازار شده است، یک عکس دست جمعی با افتخارآفرینان ادب و هنر گرفته شد.
مرجع : ايسنا