به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۵۵۶۷۶

تاثیر فوق العاده امگا 3 بر کبد چرب

گروه سلامت: بیماری کبد چرب به عنوان یکی از عوامل مهم و شایع بیماری های کبدی و زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی شناخته شده است.
تاثیر فوق العاده امگا 3 بر کبد چرب
کبد چرب
منظور از کبد چرب رسوب چربی (عمدتا تری گلیسیرید ) در کبد است، که اگر در رابطه با مصرف الکل باشد به ان کبد چرب الکلی گفته می شود اما اگر در اثر تجمع چربی در سلول های کبدی باشد به بیماری کبد چرب غیر الکلی شهرت دارد. این بیماری در هر سنی دیده می شود اما بیشتر در بین 40 تا 60 سالگی بیشتر در بین خانم ها شیوع دارد. شیوع این بیماری در جوامع مختلف متفاوت است و با وزن بیمار رابطه مستقیم دارد. با توجه به افزایش چاقی در جوامع مختلف از جمله ایران شیوع این بیماری رو به افزایش است.

روش کنترل و درمان بیماری

در این بیماری استفاده از رژیم غذایی ویژه و افزایش فعالیت های ورزشی و تحرک به عنوان متداولترین و مهمترین روش های کنترل هستند.

تاثیر امگا 3 بر کبد چرب
امگا 3 از ترکیبات موثر در کنترل بیماری کبد چرب است که بدن قادر به ساختن آن نیست، پس باید از منابع غذایی مثل روغن ماهی و روغن دانه کتان و ... تامین شوند. اسید های چرب امگا 3 می توانند سوخت و ساز چربی در کبد را کنترل کنند و میزان چربی های خون و علایم بیماری کبد چرب مثل درد، ضعف، حساس شدن شکم و حالت تهوع را کاهش دهند.

دیگر خواص امگا-3 در حفظ سلامتی بدن
اسیدهای چرب امگا 3 تاثیرات مثبتی بر بسیاری از بیماری های متابولیک دارند. اسیدهای چرب امگا 3 با کاهش فشار خون، کاهش سطح چربی های خون (کلسترول) و اثرات ضد پلاکتی(جلوگیری از انعقاد خون) تاثیرات مثبتی بر حفظ سلامت قلب و عروق دارند. همچنین، امگا-3 با داشتن تاثیرات ضد التهابی باعث کاهش التهاب و درد در مفاصل می شود و امروزه دارای اثرات مفید بر کاهش علایم بیماری آرتروز (سایدگی در مفصل) است.

محصول امگا فلکس هلث برست حاوی 1000 میلی گرم روغن ماهی و غنی از اسیدهای چرب امگا 3است و می تواند اثرات مفیدی بر سلامت کبد، قلب و عروق و مفاصل داشته باشد. این محصول به شکل کپسول ژلاتینی و در بسته های 60 عددی تهیه شده است
مرجع : سلامت نیوز