به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۵۸
 
۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۸۶۲۷۶

فرار رو به جلوی دكتر محمود احمدي‌نژاد!

فرار رو به جلوی دكتر محمود احمدي‌نژاد!
گروه سياسي: محمود احمدی نژاد چند روز پس از ثبت شکایت علیه معاون اول دولت تدبیر و امید، به مظلوم نمایی کم سابقه درباره خود و دولتش پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، احمدی نژاد در افتتاحیه نشستی که عنوان "تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و امام(ره)" را یدک می کشید، گفت: امروز هرکس در وجودش انگیزه نادرستی دارد، بهانه ای پیدا می کند برای هجمه و توهین به دولت های نهم و دهم، هر کس هرچه در دست دارد می زند، یک نفر سنگ و دیگری لگد می زند، یکی با شمشیر و دیگری با نیزه می زند، در واقع از ۶ جهت هجوم آورده اند. رئیس دولت های نهم و دهم که دو معاون شهیر او هم اکنون در زندان به سر می برند، مدعی شد علت اصلی هجمه ها و فشار های وارده به دولت های نهم و دهم ایستادگی بر مبانی انقلاب و کوتاه نیامدن از آرمان ها است.

او سپس با هزینه کردن از مقام معظم رهبری ادعا کرد: رهبر معظم انقلاب دو علت را برای حمله به دولت های نهم و دهم ذکر کرده اند که در آخرین دیدارشان با هیات دولت دهم نیز این دو مورد را متذکر شدند؛ یکی زنده کردن ارزش های انقلاب و سردست گرفتن آن ها و دیگری خدمت به مردم. ما معتقد نیستیم کامل بودیم و صد در صد توانستیم آرمان ها را حفظ کنیم اما برگ سبزی بود تحفه درویش و با همه توانمان روی آرمان ها ایستادیم.

نکته قابل تامل در رفتارهای اخیر احمدی نژاد، فرار رو به جلوی او در روزهایی است که اتهامات فراونی در خصوص او و دولتش مطرح شده است. رییس دولت های نهم و دهم، در روزهای گذشته نشان داد که در مواجهه با انتقادات از اقدامات دولتش، تغییر تاکتیک داده است. بر این اساس، او ابتدا با ثبت یک شکایت از معاون اول دکتر روحانی، تلاش کرد تا خود را در جایگاه طلبکار نشان دهد و نه یک بدهکار. سپس در روزهای که دو معاونش در زندان به سر می برند و هر روز شایعه بازداشت معاون دیگری از او مطرح می شود، تلاش کرد تا ضمن مظلوم نمایی و هزینه کردن فراوان از امام راحل و مقام معظم رهبری، جایگاه متزلزل شده خود در نزد هوادارانش را ترمیم کند.

از طرفی، این هزینه کردن از امام و رهبری، چه بسا به منظور منحرف کردن اذهان و افکار عمومی از مفاسد پرشماری است که به صورت روزافزون از دوران ریاست جمهوری او مطرح می شود. شاید خود احمدی‌نژاد نیز با توجه به مستندات در دسترس او و نیز عدم پاسخگویی به بسیاری از اقدامتش، به سرانجام شکایت از اسحاق جهانگیری امیدی ندارد(!) و به همین دلیل است که از همین حالا به مظلوم نمایی پرداخته است.

از طرفی، این تغییر تاکتیک با توجه به نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قابل توجه است و می تواند حاوی معانی دیگری نیز باشد. احمدی نژاد در سخنرانی مورد اشاره، بارها از امام (ره) نام برده و بسیاری را به "نابودی اندیشه های امام(ره)" متهم کرده است! این در حالی است که یک سوال اساسی درباره او همواره بی پاسخ مانده است. نام محمود احمدی نژاد تقریبا در هیچ برهه و مقطعی در تاریخ انقلاب برده نشده و او نقش تاثیرگذاری در هیچ یک از اتفاقات انقلاب اسلامی و پس از آن تا زمان حیات امام(ره) نداشته است.

حال سوال اینجاست که فارغ از غیبت شخص احمدی نژاد در مقاطع حساس ذکر شده، به راستی چرا هیچ یک از یارن امام (ره) – از اصولگرا گرفته تا اصلاح طلب - نیز از اندیشه ها و اقدامات و خط مشی او حمایت و او را همراهی و تایید نمی‌کنند؟