به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۵۸۵۵۶

انتشار ویدئوی سنگسار یک زن توسط داعش

گروه بين‌الملل: ویدئوی سنگسار یک زن توسط داعش در فضاي اينترنت منتشر شده است.

زن محكوم در حفره کنده شده برای سنگسار دیده مي‌شود که بین شمار زیادی از مردانی که سنگ در دست دارند ایستاده است

در این فیلم دیده می‌شود که چگونه یکی از مردان حاضر رو به زنی که قرار است به زودی سنگسار شود، می‌گوید که وی بایستی از سنگسار شدنش خشنود باشد، زیرا او نخستین زنی است که در منطقه حما طبق اصول شریعت مورد مجازات قرار گرفته است. این زن، سپس تا سر حد مرگ با سنگ هدف قرار داده می‌شود. افراد داعش طی ماه‌های گذشته چندین زن را سنگسار کرده‌اند، اما این برای نخستین بار است که دست به انتشار ویدئویی از مراسم سنگسار در اینترنت زده‌اند.


پدر زن سنگسار شده با چفيه قرمز در بين افراد داعش و زن محكوم در سمت چپ تصوير

در این ویدئو چهره زن قربانی مشخص نیست و تنها می‌توان از پشت سر وی را دید و دو مرد روبروی وی ایستاده‌اند. یکی از مردان از اعضای گروه داعش "دولت اسلامی" است و مرد دیگر از قرار معلوم پدر این زن است. مردی که عضو "داعشی" است رو به زن می‌گوید که وی به دلیل "زنا" و زیر پا گذاشتن قانون الهی بایستی مجازات شود و سپس از وی می‌پرسد که آیا با این مجازات موافق است؟

قربانی در پاسخ به این پرسش با تردید سر تکان می‌دهد. زن سپس با التماس و بصورت مكرر از پدرش درخواست بخشش می‌کند و با صدايي آرام و ترسيده مي‌گويد: سامحني (ببخش)، اما پدر با حالتی خشمگین چندین بار "نه" بر زبان می‌آورد و می‌گوید: «قلبم حرف من را نمی‌شنود. شاید خدا تو را ببخشد.» یکی از افراد سپس رو به دوربین می‌گوید که این مجازات پیامی خطاب به تمام زنان مسلمان است. تصاویر ضبط شده نشان می‌دهند که چگونه پدر دستان دخترش را با طناب می‌بندد و سپس او را تا رسیدن به قربانی‌گاه روی زمین می‌کشد. پس از فرو کردن دختر در گودالی که در زمین کنده شده، تمامی مردان حاضر از جمله پدر شروع به پرتاب سنگ به سوی وی می‌کنند.