به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۵۶۷۵۶

میرسلیم‌و ولایتی ادعای‌حاتمی‌کیا را رد کردند

گروه هنري: مصطفی میرسلیم و علی اکبر ولایتی وزیران ارشاد و امور خارجه دولت هاشمی رفسنجانی ادعای حاتمی کیا فشار وزارت خارجه برای ارسال فیلم کیارستمی به جشنواره خارجی را رد کردند.
میرسلیم‌و ولایتی ادعای‌حاتمی‌کیا را رد کردند
مصطفی میرسلیم وزیر ارشاد دولت دوم هاشمی رفسنجانی به نشریه «تماشاگران امروز» گفت که وی اجازه داده تا فیلم «طعم گیلاس» کیارستمی به جشنواره کن فرستاده شود و نیازی به دخالت دیگران نبوده است: «خودمان تصمیم گرفتیم تا فیلم طعم گیلاس را به جشنواره های بین المللی بفرستیم فشاری هم برای فرستادن یا نفرستادن فیلم ها از هیچ وزارتخانه دیگری نداشتیم. علی اکبر ولایتی در گفت و گو با این نشریه درباره نقش وزارت خارجه در ارسال فیلم طعم گیلاس به جشنواره کن گفت: در آن مقطعی که من وزیر خارجه بودم این فیلم برای حضور در جشنواره ای خارجی انتخاب شد. این تصمیم از سوی نهادهای متولی سینمای ایران تایید شده بود و مراجع تخصصی مثل وزارت ارشاد این فیلم را گزینش کرده بودند.

وی درباره نقش وزارت خارجه در آن مقطع در ارسال فیلم کیارستمی افزود: در فاصله کمی تا آغاز جشنواره آقای کیارستمی برای رفتن به جشنواره با مشکل روبرو بودند برای همین وزارت خارجه در این زمینه به ایشان کمک کرد و با رایزنی با کشور برگزار کننده جشنواره توانست شرایط حضور کیارستمی همراه با فیلم وی را در جشنواره فراهم کند. ما هیچ نقشی در نحوه فرستادن و انتخاب فیلم برای جشنواره نداشتیم. نشریه تماشاگران امروز در ادامه نوشت که برای مردم رستم ایاد شمیران این دو نام شاید تا ابد در اذهان بماند عباس کیارستمی و علی اکبر ولایتی. اگرچه کیارستمی 5 سال از ولایتی بزرگتر بود اما تقی برادر کوچکتر این فیلم ساز هم سن و دوست دوران سال های نوجوانی ولایتی بود.

بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۲۰:۵۱
حاتمی کیا داره بیمار میشه خدا شفاش بده! (254147)
عاقبت؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۱۲:۴۹
بزرگترهامون همیشه وقتی میخوان دعامون کنن میگن: خدا عاقبت به خیرت کنه! الآن می فهمم چقدر این دعا ارزشمنده. آقای حاتمی کیا نمیدانم چرا در حال رقم زدن عاقبتی تیره و تار برای خویش هستی؟ شاید دعای خیری بدرقۀ راهت نبوده! (254210)
هندوانه ابوجهل
United States
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۲۲:۵۵
فیلمساز باید از طریق فیلمهاش حرف بزنه و مخاطب پیدا کنه نه از رسانه ملی سفارشی که در اختیار هرکی باب میلشه قرار میگیره فرصتی هم برا دفاع طرف مقابل نمیدن.اینا برا مردم نخ نما شده ما هم که می نویسیم برا اینه که چیزی نوشته باشیم .همین. (254297)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۰۲:۲۸
به عنوان يك شخص علاقمند به سينما كه بيش از چهل سال سينماى ايران را دنبال كرده ام اعلام ميدارم كيارستمى بزرگترين كارگردان بين المللى ماست ، فيلم هاى كيارستمى در عين سادگى داراى مضامين جهانشمول هستند ، آثارى بسيار ارزشمند اخلاقى و زيبا ، كه هم فرم و قاب سينما به نحو اكمل را دارا مي باشند و هم پيام انسانى را دارند ، و اما يك سخن با حاتمى كيا : همراهى با قدرت نيازى به شجاعت ندارد ! (254163)
عباس
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۰۴:۵۷
واقعا كه حاتمى كياى دوست داشتنى داره مرسض ميشه و خدا شفاش بده شايد بدليل مشكلات مالى احساس نياز كرده. (254170)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۱۴:۴۵
ازگفته های آقای کیارستمی درمصاحبه اش حمایت میکنم حرف دل مردم رازده... (254230)