به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۷۹۳۸۲
فیگو:پس از انتخاب مجدد بلاتر در انتخابات فیفا

روز تلخ دیگری برای فوتبال و فیفا رقم خورد

گروه ورزشی: ستاره سابق تیم ملی فوتبال پرتغال از انتخاب سپ بلاتر به عنوان رئیس فیفا بسیار ناراحت است و از این انتخاب به عنوان شکستی بزرگ برای فیفا، فوتبال و دوست‌داران فوتبال نام برد. او گفت بلاتر اگر کمی ادب داشت باید قبل از برگزاری انتخابات کناره‌گیری می‌کرد.
روز تلخ دیگری برای فوتبال و فیفا رقم خورد
لوئیس فیگو، ستاره سابق تیم ملی فوتبال پرتغال از افرادی بود که خود را برای انتخابات ریاست فیفا نامزد کرده بود، اما او چند هفته قبل از انتخابات تصمیم گرفت که کنار برود. او به انتقاد تند از سپ بلاتر پرداخت و از او با لفظ دیکتاتور یاد کرد تا نشان دهد که دلیل اصلی کنار رفتن او از انتخابات ریاست فدارسیون بین‌المللی فوتبال همین شخص بلاتر بوده است. اما در انتخابات فیفا این بلاتر سوئیسی بود که برای پنجمین بار پیاپی به پیروزی رسید و در سمت خود ابقا شد. فیگو بعد از رسوایی‌های اخیر فیفا گفته بود که این بدترین روز برای نهادی بین المللی همچون فدراسیون بین‌المللی فوتبال بوده است. طبیعی است که او از انتخاب مجدد بلاتر اصلا خوشحال نباشد.

ستاره سابق رئال مادرید پس از انتخاب بلاتر نیز گفت: روز تلخ دیگری در زوریخ رخ داد. می‌توانم بگویم که فیفا بازنده شد اما قبل از هر چیز این فوتبال بود که بازنده بزرگ شد. نه تنها فوتبال، بلکه همه کسانی که به فوتبال اهمیت می دادند بازنده شدند. بلاتر بعد از پیروز شدن واکنش مسخره‌ای داشت تا جایی که گفت نمی‌تواند همه را در فیفا کنترل بکند. فیگو ادامه داد: این سخنانی که بلاتر بر زبان آورد نوعی توهین به همه بود. این افرادی که چند روز پیش به اتهام فساد از هرگونه فعالیتی در فوتبال برای همیشه ممنوع شدند افرادی بودند که خود بلاتر آنها را انتخاب کرده بود. همه آنچه که می‌توانم بگویم این است که اگر بلاتر به فوتبال اهمیت می‌داد باید قبل از برگزاری انتخابات کناره‌گیری می کرد. او اگر کمی ادب داشت باید چند روز مانده به انتخابات ریاست فیفا استعفا می‌داد تا شخص دیگری که شایسته این پست است انتخاب می شد.

فیگو تنها کسی نیست که از انتخاب بلاتر ناراحت است. فدارسیون فوتبال انگلیس و آلمان نیز از مخالفان شدید انتخاب دوباره بلاتر سوئیسی بودند و هستند. نکته جالب این است که رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس در اظهار نظری جنجالی اعلام کرده بود که کشورش در صورت انتخاب مجدد بلاتر احتمال دارد این تصمیم را بگیرد که شرکت در انتخابی جام جهانی را لغو بکند. دایک، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: بله! احتمال دارد که ما از رقابت‌هایی که زیر نظر فیفا برگزار می‌شود کنار برویم. البته به خوبی می‌دانیم که این تصمیم چنانچه فراگیر نباشد تاثیری نخواهد داشت. امیدوارم که دیگر کشورهای اروپایی نیز کناره‌گیری خود را اعلام کنند.
مرجع : ایسنا