به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۶۷۰۴۲
سخنان طائب بیش از همه به خودش ضرر می زند

واكنش به اظهارات طائب درباره رئیس‌جمهور

گروه سیاسی: نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی، درباره اظهارات اخیر مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار، درباره رئیس‌جمهور و علی مطهری گفت: اینگونه صحبت‌کردن در مورد رئیس‌جمهور مملکت و شخصی چون علی مطهری در شان آقای طائب نیست. صحبت‌های ایشان به این معناست که هر کسی مطابق میل ما سخن نگفت و رفتار نکرد، فوری یک انگی به او بچسبانیم.
واكنش به اظهارات طائب درباره رئیس‌جمهور
سخنان مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار، در حسینیه جواد الائمه با واکنش‌های بسیاری مواجه شد چراکه در سخنانی توهین‌آمیز رئیس‌جمهور را با بنی‌صدر مقایسه کرده و گفته است: «بیایید بگویید غلط کردم، احمدی‌نژاد راه درست را می‌رفت» و در ادامه نیز با لحنی اهانت‌آمیز درباره علی مطهری اظهار داشته است: «پیشنهادم این است که پزشکی قانونی، ایشان را معاینه کند، چون حرف‌هایی که می‌زند قواره ندارند. حرف باید خطی داشته باشد. شما یا حزب‌اللهی هستی، پیشنهاد حزب‌اللهی می‌دهی یا حزب‌اللهی نیستی پیشنهاد ضد حزب‌اللهی می‌دهی. ایشان در همین سخنرانی‌اش به ساپورت حمله کرده است، یعنی لباس چسبان. از ایشان سئوال می‌کنم طرفداران آقای میرحسین موسوی چه کسانی بودند؟ چه کسانی را آقای میرحسین موسوی به خیابان می‌کشید؟ همه عالم و آدم فهمیدند ساپورت‌پوش‌ها چه کسانی هستند. ماشین‌ها را که نگاه می‌کردی پر از اینها بود و آقای میرحسین موسوی اگر سر کار می‌آمد، می‌خواست این تیپ را به قدرت برساند.»

در همین راستا نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی، ضمن انتقاد از سخنان رئیس قرار گاه عمار نسبت به علی مطهری گفت: آقای مطهری سخنانش را براساس یک‌سری معیارهای اسلامی به زبان می‌آورد و بر آن اساس داوری می‌کند. ایشان در خانواده‌ی مرحوم استاد مطهری رشد یافته و سالها بعد از شهادت پدر مشغول سازماندهی آثار استاد بوده است و بسیار عمیق در اندیشه استاد مطهری فرو رفته است و به آن مسلط است. بنابراین آزاد‌اندیشی و طرفداری از آزادی و مهم‌تر از همه حمایت از قانون و عدالت جزء خمیره فرهنگی مطهری است.

وی افزود: آقای مطهری برای رفع حصر محصورین یا هر چیز دیگری که بر خلاف قانون و موازین در کشور رخ می‌دهد، تلاش می‌کند. ایشان می‌گوید افرادی که در حصر هستند را محاکمه کنید و به دادگاه ببرید چراکه نگه داشتن این قضیه به ضرر نظام تمام می‌شود. و حرفش هم مبتنی بر قانون است. این فعال سیاسی اضافه کرد: در مورد نظر دکتر مطهری درباره پوشش خانم‌ها هم مشخص است که ایشان باید از حجاب اسلامی دفاع کند. این موضوعات تناقضی با یکدیگر ندارند و دلیلی بر بیماری نیست که آقای طائب بخواهد این‌گونه راجع به شخصی چون علی مطهری صحبت کند و بگوید باید برود پزشکی قانونی.

حبیبی تاکید کرد: ایشان چه در زمینه مسائل حجاب و چه در زمینه دفاع از حصر کاملا قانونی عمل می‌کند و مردم هم به شدت از او حمایت می‌کنند؛ نمود آن را هم در انتخابات مجلس نهم دیدیم که مردم به پای صندوق‌های رای رفتند تا فقط علی مطهری را انتخاب کنند. آقایان هیچ‌کدام حاضر نشدند ایشان را در لیست‌های خود جای دهند به همین دلیل ایشان با رای مستقیم مردم یکی از کرسی‌های مجلس را کسب نمود. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آقایانی که این همه برای حمایت از خانواده‌های شهدا تبلیغات می‌کنند چرا پس با پسر شهیدی چون استاد مطهری اینگونه برخورد می‌کنند.

وی در خصوص بخشی از سخنان طائب مبنی بر اینکه دولت از صندوق توسعه پول برداشت کرده است اظهار داشت: این قضیه را که خود مجلس حل و فصل کرد و تمام شد نمی‌دانم چرا دوباره آن را مطرح کرده‌اند. اگر هم مجلس نمی‌گفت خودشان صحبتشان را زود عوض کردند چون فهمیدن اشتباه کرده‌اند. حبیبی در پایان سخنانش با اشاره به اظهارات طائب مبنی بر اینکه دکتر روحانی راه بنی‌صدر را می‌رود گفت: اینگونه برخورد‌کردن موجب آسیب به خود آقای طائب می‌شود و اولین کسی که متضرر می‌شود خود ایشان است. آقای روحانی رئیس‌جمهور ممکلت است و در مسیری حرکت می‌کند که مقام معظم رهبری بارها از ایشان حمایت کرده‌اند و برای ما هم همان حجت است حرف آقای طائب حجت نیست. حبیبی گفت: در هر حال چون قدرت در دستان ایشان و آقایان دیگر است به راحتی می‌توانند نسبت به شخصیت‌های برجسته نظام اینگونه اظهار نظر کنند.
مرجع : آفتاب

کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۴:۵۶
درشان آقای طائب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگرسایرمواضعشون جزاین بوده؟ (281505)
عبدالوحيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۰:۴۱
خداوندا چرا من را يك سياهپوست در سيرالئون نيافريدى تا هموطن اقاى طائب نباشم ؟ خدايا در روز قيامت ازت گله خواهم نمود (281675)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۲:۲۸
چرا تحمل انتقاد اینقدر سخت شده . شما و رئیس جمهور که میتوانید منتقدین را به جهنم هدایت کنید . (281711)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۵:۰۰
بنده يك مودي مالياتيم ، اگر مالياتيكه پرداخت ميكنم حتي يك شاهي به اقاي طائب داده شود حلال نميكنم ودر ان دنيا طلب كار خواهم بود . من ماليات ميدهم براي ابادي كشور وتامين معاش زندگي فقرا وبيچارگان !
خداوند متعال پيوسته از علي مطهري محافظت فرمايند،نه بخاطر موضوع حصر وساپورت ، بخاطر شجاعت نمايندگيشان (281507)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۹:۳۱
منم حتي يك ريالشو حلال نميكنم ،حررررررومه ،نه فقط واسه طائب كه واسه تمامي اناني كه از جيب مردم ميخورند وتپل ميشند وبرعليه مردم اقدام ميكنند (281645)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۵:۰۵
اتفاقا اینگونه سخن گفتن در شان آقای طائب هست (281509)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۵:۱۸
این جماعت تند رو چطور رویشان میشود توی چشم رهبرمان نگاه کنند؟؟؟؟
وقتی حتی به کوچکترین فرمان ایشان که حمایت از دولت است گردن نمی نهند؟؟؟ (281521)
firooz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۵:۲۰
شان یعنی چه / به روش برره خوانده شود/ (281524)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۵:۴۷
موضع مطهری در باب میرحسین مصداق آیه کریمه زیر است که خاص متقیق است نه امثال طائب:

وَلا يَجرِمَنَّكُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ

دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! (281538)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۰۰
طائب كسي كه چهره حقيقي خود را در سال 1388 خوب نشان داد و كار در شآن خود را به ملت معترض به انتخابات عرضه كرد!! (281547)
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۰۱
چرا اين افراد كه به اصطلاح خودشان لباس پيامبر بر تن دارند اينقدر براي كسب قدرت و سركوب كردن رقيب به هم مي پرند تهمت و افترا و ظن و گمان بد و...در بينشان رواج دارد . به همين دليل است كه جرفشان اصلا به دل نمي نشيند .چرا اكثر مردم خمس نميدهند نماز جماعت نميروند و... به دليل همين رفتار و گفتارهاست. بابا صندلي و پست و قدرت اونقدر ارزش ندارد كه اينقدر به هم بتازيد و ابروي همديگه ببريد .مطهري مورد حمايت اكثربت مردم است به او و پدرش احترام ميگذارند و دوستش دارند با اين حرفها هم محبوبيتش بيشتر ميشه . (281548)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۰۳
اتفاقا شان ایشان دقیقا همین است. تازه خیلی سعی کرده اند که مودب باشند و ادای انسانهای با سواد را دربیاورند. بیچاره ملتی که چنین افرادی سیاستهای داخلی و خارجی کشورشان را تعیین میکنند. (281549)
ثابت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۲۵
طائب مگر کیه ؟!!!! (281556)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۳۱
در پاسخ به علی مالیات تنها حربه مردم در مقابل دولت است

کشوری که با مالیات بچرخد مردمش از حکومت طلبکار میشوند تابحال کشور با پول نفت میچرخید به زودی حکومت بناچار روی در آمد مالیات حساب میکند و آن وقت پاسخگو خواهد بود (281561)
mb
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۳۱
حب کلام در خط آخر آمده. "در هر حال چون قدرت در دستان ایشان و آقایان دیگر است به راحتی می‌توانند نسبت به شخصیت‌های برجسته نظام اینگونه اظهار نظر کنند." ما دلمان خوش بود رفتیم رای دادیم به آقای روحانی که دیگه قدرت دست " ایشان و آقایان دیگر " نباشد . بریم صنار بدیم اش . (281562)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۳۶
خواهش می کنم به امثال این آقا و شجونی و حسین شریعتمداری و ... اینقد بها ندید!!!
اظهار نظرای این آقایون برای اکثریت مردم پشیزی ارزش نداره... (281568)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۴۰
مگر تایب کیست؟ کاندیدا شود تا ببیند چند رای دارد. او و نقدی به همه کس حمله میکنند فکر کردند عددی هستند؟ (281571)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۴۴
سلام ،
اینگونه حرفها و موضعگیریهای اقای طائب و شرکا،باید باشد،تا حواس ها از پرونده مرتضوی، م _ ر ، بابک زنجانی و روئسایش پرت شود! اگر ایشان و رفقایش، تنش و بحران نسازند،و فکر و وقت مردم را نگیرند،انوقت افکار عمومی مرتب نق خواهد زد،که 12 هزار میلیارد چه شد؟ 7 هزار و 3 هزار و چند هزار چه شد؟ ظریف باید از چشم بیافتد تا باند مهرورزان جلوی چشم نیاید! روحانی باید با بنی صدر یکی شود،تا قضیه بورسیه ها فراموش گردد، و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل... (281573)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۶:۴۵
از امثال طائب که در 8سال گذشته مرید احمدی نژاد بوده ودر بردن مملکت به لبه پرتگاه دست داشته بیشتر از این انتظار نداشته باشید. (281576)
دلسوز مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۷:۰۴
من نمیخواهم از آقای طائب جانب داری کنم اما مطهری دارد از جایی درس میگیرد و در مجلس درس پس می دهد از چون مطهری کسی انتظار چنین مواضع ضد انقلابی نداشت ایشان خود را در دامن اصلاح طلبان (منفعت طلبان) انداخته است یک مدتی به دکتر احمدی نژاد می تاخت که برای ایشان و منفعت طلبان سودی نداشت به هر صورت (پدر فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل) (281584)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۷:۰۹
واقعا زشت و کریه صحبت کرد . (281588)
همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۷:۲۳
خداوند در قرآن می فرماید :
بعضی ها را در جوانی از دنیا می بریم و به بعضی ها آنقدر عمر می دهیم تا به دوران کودکی و زوال عقل برسند
« زوال عقل بد دردی است» (281597)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۷:۲۳
ایشون که راه پزشکی قانونی را بلد هستند آیا به آنجا مراجعه فرموده اند ؟ (281598)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۸:۱۱
دولت که اعلام کرده است که 60 درصد موسسات مالیات پرداخت نمی کنند اولا شما به چه کسی مالیات داده اید ثانیا خدا را شکر که روزی بنده ها در دست جنابعالی نیست (281620)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۸:۱۷
آقای طائب اعلام کردند سوریه از خوزستان بالاتر است لذا ایشان در خصوص رئیس جمهور سوریه و نمایندگان مجلس آن کشور می تواند نظر بدهد نه در مورد رئیس جمهور منتخب ملت ایران و نماینده شجاع کشورمان ما به آقای علی مطهری و به پدر گرامی ایشان به خاطر آزادگی و شجاعتشان قائل به احترام هستیم. (281623)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۸:۱۸
اقای طایف اخه به فکر وحدت ملت هست که نیست فقط دوست دارد یک بهانه ای به دست اورد یک طرفه طرف مقابل خود را بکوبد این سخنان برای ملت تکراری و بی ارزش است (281624)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۸:۲۳
آدرس عمه طائبو بذارید بی زحمت (281625)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۹:۰۰
اقای طایب مسلم بدون گناه تو خیلی سنگین است چون تو به افراد توهین میکنی واین حق الناس است و گناهت بخشوده نمیشه ولی حتی گناه ساپورت پوشه نهایتا بخشیده میشه (281637)
امان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۹:۱۰
بنده خدا نظرش را گفته . شما که ادعای جامعه مدنی میکنید باید بیشتر از اینها تحمل داشته باشید . شما نگاه کنید اصول کرایان چقدر در برابر منتقدین گذشت دارند این همه که به رئیس دولت مهرورزی انتقاد میشود بنده خدا حرفی نمی زند با سکوت همه اینها را می پذیرد (281640)
دامن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۰:۱۸
جناب امان :
چرانمایندگان شمادرمقابل اظهارنظرمطهری درمجلس تحمل نداشتند؟ (281666)
66
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۹:۵۲
خداوند همه دروغگویان را رسوا کند همانطور که در 24 خرداد92 رسوا کرد آمین (281650)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۰:۱۵
حرفها ی ایشان بهترین خدمت بدشمنان ودین گریزی جوانان است واقعا حقوق اینان از بیتالمال است (281664)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۰:۲۲
امام خمینی:ما با حمایت این مردم تو دهن دولت میزنم،مردم ولی نعمتان ما هستند،طائب درست میگوید اگر مردم انقلاب نکرده و هزینه نداده بودند ،طائب هم اکنون چه کاره بود. (281667)
طایب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۰:۲۳
شکل ظاهری و سخن گفتن اقای طایب بیشتر به پزشکی قانونی و دکتر نیاز دارد تا فرزند شهیدی چون استاد مظهری , چه کسی مشخص نموده که اینان از خون شهدا دفاع می کنند امثال آقای طایب ضایع کننده خون شهدا در دفاع از آزدای هستند (281668)
آهای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۰:۳۷
آهای راستی های افراطی، افراط خلاف منطق اسلامی و عقلانی است
شما را دعوت می کنم به حکمت و حجت و برهان و رحمت و رافت
ما همه ایرانی علاقه مند به آب و خاک خود هستیم که می خواهیم کشوری آباد و آزاد و معنوی داشته باشیم. شما را دعوت می کنم به تحمل و تدبر بیشتر!
مخالف شما دشمن شما نیست، اینقدر بر طبل جنگ و دعوا نکوبید
این چه ادبیاتی شما بکار می برید؟ ناسزا و دشنام چرا؟
چرا خودتان را مرکز عالم می دانید؟ شما هم مثل دیگران یک آدم هستید که ممکن است اشتباه کنید
غرور و تکبر چرا؟ شما چیزی جز بقیه نیستید. (281673)
میزقدرت
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۱:۳۸
باعرض معذرت اگرخود پیامبرهم زنده شود و بیاید اشخاصی مثل ایشان برای کسب قدرت وی راهم میکشند (281693)
خاتمی دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۲:۲۰
از کوزه همان تراود که در اوست (281707)
دلفانی می گوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۲:۲۷
تو ا به خدا برای انتخابات مجلس کاندیدا شو ببین از حرفت که زدی شرمنده می شوی. بابا دست بردارید بگذا رید خراب کاریهای دولت شما درستش کنند (281710)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۲۳:۰۵
بابااین حرفها رانزنیدملت ایران طاءب راخیلی دوست دارند ضمنن کسانیکه میگویندطاءب کاندیدبشودتامعلوم شه چقدررای میاره ایشان رادست کم نگیریداگراین اتفاق بیفتدبالای 50میلیون رای خواهدآورد (281724)