به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۸۵۸۶۲
هوملس یکی از سرشناس‌ترین مدافعان اروپا است

چرا هوملس در دورتموند ماند؟

گروه ورزشی: کاپیتان باتجربه دورتموند از دلایل ماندن خود در این تیم آلمانی با وجود پیشنهادهای زیادی که داشت، سخن گفت. او تاکید کرد که توخل می‌تواند دورتموند را بار دیگر به قدرت نخست فوتبال آلمان تبدیل کند.
چرا هوملس در دورتموند ماند؟
متس هوملس، ستاره خط دفاعی بوروسیا دورتموند یکی از بهترین و سرشناس‌ترین مدافعان فوتبال آلمان و اروپا به شمار می‌آید. تیم‌های سرشناس اروپایی چند سالی است که در فصل‌ جابه‌جایی تابستانی و زمستانی اصرار دارند تا این بازیکن را جذب کنند اما او هر ساله به بهانه‌ای در دورتموند می‌ماند و به نظر می‌رسد که می‌خواهد در دورتموند بازنشسته شود. بعد از جدایی یورگن کلوپ از دورتموند انتظار می‌رفت که ستاره‌های این تیم به ویژه متس هوملس هم به تیم‌های بزرگ‌تری بروند. منچسترسیتی، منچستریونایتد و بارسلونا از تیم‌هایی هستند که به جذب کاپیتان دورتموند علاقه دارند اما هوملس بار دیگر تصمیم گرفت که همه این پیشنهادها را نادیده بگیرد و در دورتموند باقی بماند.

او در گفت‌وگویی که با روزنامه کیکر آلمان داشت، عنوان کرد: نیمه نخست فصل 2014-2015 برای من کابوس‌وار بود. وزنم اصلا ایده‌آل نبود. دوست داشتم که در فصل جابه‌جایی زمستانی از دورتموند جدا بشوم و با حرص و ولع بسیار زیادی غذا می‌خوردم. هر وقت که احساس ناامیدی کنم، زیاد غذا می‌خورم و به وزنم توجه نمی‌کنم. گاهی اوقات دوست داشتم از دورتموند جدا بشوم و گاهی هم اصلا به جدایی فکر نمی‌کنم و دوست دارم بمانم. تنها وقتی تصمیم به جدایی می‌گیرم که بدانم تصمیمم 100 درصد درست است.

او ادامه داد: با توخل، سرمربی جدید نشستم تا درباره آینده‌ام با او صحبت کنم. از نظر او بسیار خوشحال شدم. او من را از اشتباهات شخصی‌ام باخبر کرد. توخل کلمات بسیار خوب و مناسبی را برای توصیف حالت من به کار برد و در نهایت هم قانعم کرد که در دورتموند باقی بمانم. بعد از آن که مشورتم با او تمام شد کاملا مطمئن شدم که با باقی ماندن در دورتموند و کار کردن با مربی جدید می‌توانم روزهای خوشی را تجربه کنم و به همین خاطر هم تصمیم گرفتم تا در دورتموند باقی بمانم و الان از تصمیم خود بسیار خوشحال هستم. الان نسبت به سال 2014 در شرایط بسیار خوبی قرار دارم.

دورتموند در فصل قبل رقابت‌های بوندسلیگا نوسان بسیار زیادی داشت. این تیم در نیم‌فصل نخست نتایج بسیار کابوس‌واری به دست آورد و در رده آخر جدول رده‌بندی قرار گرفت اما سران دورتموند اعتماد خود به یورگن کلوپ را از دست ندادند و در نیمه فصل دوم نتایج این تیم بهتر شد. هوملس درباره این سوال که آیا توخل می‌تواند دورتموند را بار دیگر با وجود تیم‌های قدرتمندی همچون بایرن مونیخ و ولفسبورگ قهرمان رقابت‌های بوندسلیگا بکند، این گونه پاسخ داد: در آلمان تیم‌های زیادی وجود دارند که چه در خانه خود و چه در آلیانس‌آره‌نا بسیار از بایرن مونیخ می‌ترسند و حتی بسیار پیش می‌آید که قبل از دیدار با بایرن خود را بازنده می‌دانند اما وقتی توخل هدایت ماینتس را برعهده داشت، چنین تفکری در تیمش جاری نبود. من این را آشکارا دیدم. اطمینان دارم که توخل می‌تواند دورتموند را به روزهای اوج خود برگرداند تا با غلبه بر بایرن مونیخ جام قهرمانی را بالای سر ببریم.
مرجع : ایسنا