به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۶۱۱۹۲
داوود اوغلو:

داعش تهدیدی برای عراق و ترکیه است

گروه بین الملل: نخست وزیر ترکیه در سخنانی تصریح کرد: ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه وعراق تلاش می کنیم و در این راستا از هرآنچه که به برقراری ثبات در عراق بینجامد حمایت می کنیم.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در جریان نشست خبری مشترک با حیدر العبادی، همتای عراقی خود اظهار داشت : این اولین باری است که به عنوان نخست وزیر ترکیه به عراق سفر می کنم و بسیار خرسندم که دولت جدید عراق تمامی اقشار مختلف را در بر می گیرد. وی افزود: همه شهروندان عراقی برادران ما هستند و ما هیچ تفاوتی میان آنها قائل نبوده وامیدواریم که عراق بزودی شاهد برقراری ثبات و امنیت باشد و ما در این زمینه با بغدادهمکاری می کنیم.

داوود اوغلو عنوان داشت :داعش تهدیدی برای عراق و ترکیه است و ما باید برای مبارزه با این پدیده همکاری خود را گسترش دهیم. وی با تاکید بر اینکه آنکارا خواهان یکپارچگی عراق است گفت:ما به دموکراسی و تقویت روابط مشترک توجه ویژه‌ای داریم چرا که همه این امور به برقراری ثبات کمک می‌کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش پدیده تروریسم در سوریه اشاره کرد و گفت هرگونه پیشرفتی از سوی تروریستها بر ترکیه نیز تأثیر می گذارد.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه وعراق تلاش می‌کنیم و در این راستا از هرآنچه که به برقراری ثبات در عراق بینجامد حمایت می‌کنیم. وی همچنین افزود: ترکیه درهای خود را به روی پناهندگان سوری گشوده است و از ورود آنها به این کشور استقبال می‌کند. از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز از دستیابی به توافق با ترکیه در خصوص صادرات نفت خبر داد.
مرجع : ایسنا