به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۸۳۳۵۰
خرازي:

مسیر دانش هسته‌ای تضعیف نخواهد شد

گروه سياسي: نماینده پیشین ایران در سازمان ملل متحد گفت : مسیر دانش هسته‌ای ایران تضعیف نخواهد شد .
مسیر دانش هسته‌ای تضعیف نخواهد شد
سیدمحمد صادق خرازی درباره احتمال امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 افزود: از نظر سیاسی برای همه کشورها مهم است که به توافق جامع و کامل برسند اما دو سه بحث در مورد پی ام دی و تحریم‌ها وجود دارد که در حال مذاکره است . بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما گفت : نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بحث‌های فشرده‌ای را در تهران درباره پی ام دی آغاز کرده اند اما اگر بخواهند با واژه ها بازی کنند و پی ام دی را تحت تاثیر واژه ها قرار دهند به نتیجه نمی‌رسند .

خرازی افزود : جمهوری اسلامی ایران سیاست واحدی دارد و آن به وسیله رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است. وی گفت : طرف های مذاکره کننده اگر بخواهند مذاکرات به نتیجه برسد باید نظر شفاف ما را بپذیرند و اگر بخواهند بر بحث ها و ابهامات خودشان با آن همه شفاف سازی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است پافشاری کنند به نتیجه نمی رسند . این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مذاکره‌کنندگان درباره فرمولی به توافق رسیده‌اند که از زمان لغو تحریم ها در شورای امنیت، ایران همکاریهای خود را آغاز کند و این متناظر با یکدیگر است .

خرازی با اشاره به خط قرمز لزوم وجود تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای در مذاکرات گفت : طرف های مذاکره کننده در روز نخست مذاکرات با هدف تعطیل و منهدم کردن فناوری هسته ای ایران پیش آمدند اما امروز این فناوری را پذیرفته‌اند . این کارشناس مسایل سیاسی افزود : تاسیسات هسته‌ای فردو تعطیل نخواهد شد و دانشمندان کشورمان تحقیق و توسعه را ادامه می‌دهند. وی گفت : جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطمینان ندارد چون این سازمان بی طرف نیست و کاملا جانبدارانه و سیاسی حرکت کرده است .

خرازی افزود : رسانه ها و گروههای سیاسی کشور در رویارویی با بیگانگان باید یک صدا باشند . وی گفت : رسانه ها باید در جهت منویات رهبر معظم انقلاب گام بردارند و از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده حمایت کنند . این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه با قدرت های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای روبرو هستیم، گفت : اعراب، رژیم صهیونیستی ، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و منافقان همه تلاش می‌کنند ایران در این ماجرا پیروز نشود .
مرجع : ايسنا