به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۸۰۱۰۰
در گردشي آشكار در مواضع خود؛

نماینده سازمان ملل: بشار اسد باید برود

گروه بين‌الملل: نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، در گردشي آشكار در مواضع خود از بشار اسد خواست از قدرت کناره گیری کند.
استفان دی مستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه
استفان دی مستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه
روزنامه آمریکایی «دیلی پست» گزارش داد که دی مستورا در دیدار با شماری از نمایندگان اپوزیسیون سوریه در ژنو، بر ضرورت کنار رفتن اسد از سوریه به منظور دست یابی به یک توافق سیاسی در این کشور، تاکید کرد و همچنین از آمریکا خواست برای کنار رفتن اسد از قدرت فشار نظامی بیاورد. این موضع در حالی مطرح می شود که قبلا دی مستورا بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه با حضور اسد تاکید می کرد. از سویی منا الجندی رئیس سازمان «متحدان برای سوریه» که در نشست ژنو حضور داشت، به تغییر موضع دی مستورا اشاره کرد که در فوریه گذشته از اسد حمایت کرد اما اکنون می گوید که اسد بدون فشار نظامی از قدرت کنار نمی رود.

دی مستورا تا کنون چند بار به سوریه رفته و با مقام های این کشور از جمله بشار اسد دیدار و گفت وگو کرده است. او تلاش بسیاری برای آتش بس در سوریه و برگزاری کنفرانسی با حضور طرف های درگیر و کشورهای تاثیر گذار در بحران این کشور کرد اما تا کنون این تلاش ها راه به جایی نبرده است. اکنون و با پیشروی های مخالفان اسد در مناطق استراتژیک در شمال این کشور از جمله استان ادلب، استفاده نیروی هوایی سوریه از بمب های بشکه ای در مناطق مسکونی افزایش پیدا کرده است؛ مساله ای که انتقادهای جامعه جهانی را برانگیخت.