به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۶۳۱۱۸
بخواهیم کار انتخاباتی کنیم از راهش وارد می‌شویم

نوبخت: غضنفرهای داخلی ذوق زده نشوند

گروه سياسي: سخنگوی دولت خبر مربوط به افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری برای هزینه در انتخابات را کذب محض دانست.
نوبخت: غضنفرهای داخلی ذوق زده نشوند
محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت اتصال راه آهن سراسری ایران به راه آهن عراق را از مهمترین تصمیمات امروز هیات دولت عنوان کرد و افزود: این تصمیم در جهت سهولت در ایاب و ذهاب زائرین محترم حرم حسینی به عتبات عالیات صورت گرفته و ان‌شاءالله برای رفت و آمد این زائرین که سال‌های اخیر با دشواری مواجه بودند سهولت لازم ایجاد شود. چكيده اظهارات نوبخت را در زير بخوانيد:

خبر منتشر شده در یکی از سایت‌ها مبنی بر این که نهاد ریاست جمهوری بودجه خود را برای هزینه در انتخابات بالا برده است، کذب محض است. نهاد ریاست جمهوری با دو مشکل بزرگ مواجه است یکی این است که برخی از تعهدات دولت پیشین امروز در دادگاه مورد توجه قرار گرفته، چنانچه مثلا شرکتی که کارهای خدماتی و تبلیغاتی انجام می‌داده، وبه جهت این‌که به شرکت پیمانکار پولی پرداخت نشده، طلبی داشته، شکایت کرده و حکم دادگاه این بوده که نهاد ریاست جمهوری باید 90 میلیارد تومان بپردازد. هم اکنون موقع دادگاه رسیده و باید این پول پرداخت شود.

این اقدامات انسان را یاد شبکه های ماهواره‌ای می‌اندازد که برای تخریب نظام و سپاه کار می‌کنند، این موضوع کذب محض و دروغ است. برای ما نهادر یاست جمهوری و سازمان‌های دیگر فرق نمی‌کند و ما از همه حساب کشی می‌کنیم و اگر در جایی قانع نشویم، پولی هم پرداخت نخواهیم کرد.

من در این جایگاه نیستم که بگویم افزایش نیروی انسانی در دولت‌های قبل درست بوده یا خیر، اما به هر ترتیب تعداد نیروی انسانی در نهاد ریاست جمهوری از 1627 نفر به 3 هزار و 923 نفر در دولت‌ قبل افزایش پیدا کرده بود، حتما این موضوع دلیلی داشته و من نمی‌خواهم به آن ورود پیدا کنم که آیا ضرورت دارد نهاد به این کوچکی چنین نیرویی داشته باشد یا نه، اما به هر ترتیب هم اکنون هم که تعدیل صورت گرفته تعداد به 3 هزار و 173 نفر رسیده است. حال بگذریم از این که با این تعدیل عده‌ای شغلشان را از دست خواهند داد، ولی به هر ترتیب نهاد ریاست جمهوری باید بتواند با تعداد معقول نیرو کار کند.

برای پرداخت حقوق این تعداد پرسنل هیچ شرکتی نبود که بخواهد این مقدار را پرداخت کند و در واقع هیچ شرکتی نیست که ما با آنها در این راستا حساب مشترک داشته باشیم. هزینه‌های سفر رئیس جمهور و دیگر هزینه‌ها همگی مشخص است و ما هیچ موضوع غیر شفافی نداریم.

برای این که اذهان تحریک شود گفته شده تا بودجه‌ای که باید به پژوهش اختصاص داده شود کم شده این در حالی است که موسسات پژوهشی و پارک‌های فناوری که در بودجه 1393، 307 میلیارد تومان اعتبار داشتند، در سال 94، 395 میلیارد تومان افزایش اعتبار داشتند و این غیر از عددی است که سال گذشته و امسال به صندوق نوآوری و شکوفایی داده‌ایم تا طرح‌های نوآورانه را انجام دهد.

قطعا فکر می‌کنم که آن سایت اشتباه کرده و به امور مسلط نبوده است و در همینجا من اعلام کرده و می‌کنم که هر اشکالی وجود دارد به عنوان پاسخگوی دولت پاسخگو هستم و این سایت‌ها بدون این که ذوق زده بشوند و بخواهند فوری مطلبی را منتشر کنند می‌توانند با ما در ارتباط باشند و اخبار درست را از ما بگیرند.

رفتار ما شفاف است و ما اگر بخواهیم فعالیت انتخاباتی داشته باشیم از راه‌های مقبول این کار را انجام می‌دهیم. این موضوع را باید در نظر داشت که دولت در جایگاهی نیست که خودش بخواهد درامر انتخابات مداخله کند، هر حزب و سلیقه‌ی سیاسی بیرون از دولت می‌تواند کار خود راداشته باشد.

تحلیل آنها این بود که با وجود همه تحریم‌ها اقتصاد ایران می تواند در جهت رشد و پیشرفت حرکت کند، بنابراین معتقد بودند که باید کاری کرد و وموضوع کاهش قیمت نفت را مورد توجه قرار دادند.

حال باید تدبیری به کار گرفته شود تا ازاین گردنه هم با موفقیت عبور کنیم. در این راستا رئیس جمهور به همه دستگاه‌های اجرایی دستور داده‌اند تا صرفه جویی درمصارف منابع انجام شود و تخصیص ها به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای معطوف شود. با توجه به این‌که منابع عمومی در حد 6/2 دهم درصد رشد پیدا کرد، اما رشد اعتبارات عمرانی در حد 16 درصد بوده است.

وقتی که ما 73 دلار را در مورد نفت در نظر قرار دادیم این موضوع قابل مدیریت است و به راحتی ما از مکانیزم‌های تخصیص استفاده می‌کنیم، منتها تخصیص را چشم بسته مورد توجه قرار نخواهیم داد.

برخی از رسانه‌های خارجی در مورد لایحه بودجه به صورت غیر واقعی سخن گفتند و از افزایش اعتبارات برخی از نهادها در سال آینده خبر داده‌اند که این موضوع کذب محض است. رشد بودجه در این نهادها مثل سایرین مورد توجه قرار گرفته، اما این رسانه های خارجی قصد دارند نیروهای مسلح ما را به گونه‌ای نشان دهند که اینها از اعتبارات کشور استفاده کنند و می‌گویند که این در حالی است که اعتبار برخی از نهادهای داخلی دیگر کاهش پیدا کرده که من این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم.

هیچ جای کتمان نیست ما در شرایط تحریم هستیم و تمام تلاش دولت این است که اجازه ندهند که نفتمان را از حد معین بفروشیم و اگر می‌فروشیم هم آن را در داخل نیاوریم. آخرین توطئه‌شان هم کاهش فروش نفت ما بوده است و ما در اینجا با تدبیر سعی داریم تحریم‌ها را دور بزنیم منتها یک سری غضنفرهای داخلی داریم که بیشتر به آنها گرا می‌دهد.

آقای رییس جمهور از انتقاد ناراحت نمی‌شوند اما یک وقت حرف بی پایه دروغ و یا یک مطلب مغرضانه گفته می‌شود. البته ما منتقدان دولت را مغرض نمی‌دانیم و معتقدیم آن‌ها شخصیت‌های دلسوزی نسبت به نظام هستند ولی به هر ترتیب ممکن است برخی افراد حرف‌هایی را بزنند که تحریک آمیز باشد و بنابراین باید مسئولیتش را برعهده بگیرند.

چگونگی ورود کامیون‌های حمل بار از ترکیه به داخل و موضوع اختلاف قیمت گازوییل در این باره موردنظر بوده است. برخی کامیون‌های ترکیه از سوخت ما استفاده می‌کردند در ادامه تصمیماتی گرفته شد و آن‌ها گفتند که عوارضی از این بابت پرداخت نمی‌کنیم ولی از سوخت داخل کشور ایران هم استفاده نخواهیم کرد و این روند در کار کندی ایجاد کرده بود که پس از آن آقای رییس جمهور دستور دادند این موضوع برطرف شود و از این طریق و در همین راستا ما توانستیم جلوی قاچاق گازوییل را هم بگیریم.

کشور عربستان که یک کشور اسلامی است عدم افزایش قیمت نفت را مورد توجه قرارداده و هم منابع کشور خود و هم منابع کشورهای اسلامی نفت خیز را ارزان می‌دهد و این موضوع از نظر اسلامی و شرعی قابل تامل است البته ما تلاش مان این است که با کشور همسایه‌مان عربستان روابط خوبی داشته باشیم.

علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۳:۱۷
غضنفر یکی از القاب حضرت علی(ع) هست و به انسان های شجاع اطلاق میشه، بهتره از عبارت دیگه ای برای توصیف این جماعت هوچی گر استفاده می کردن جناب نوبخت (268997)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۲:۵۰
بی ربطه ولی:
هادی غفاری رو دارن محاکمه میکنن به دلیل حمایت ازتفکراصلاح طلبی!!!!!!!!
کوتاه نیاید که...
بهارجان کوتاه بیای به رسالت آزاداندیشت عمل نکرده ای! (269045)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۲۲:۳۹
دوستان حرف علی رضا قشنگ بود حیفه لقب قشنگ مولا علی (ع) رو به این گروه افراطی داد. (269120)
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۵
از کی تاحالا اینها اهل دقت بودن که شما این انتظار را ازشون داری؟
اینها از عوام هم عوام ترند! (269065)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۷:۱۱
طبق معمول سردیگ پرو پیمون مال وزارت نفت و وزارت نیرو و وزارت اقتصادوته دیگ سوخته وچیزی تهش نمونده مال آموزش وپرورش است. (269085)
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۹:۵۰
اگر باز بگوییم عقب نشینی در مقابل غرب ، ضرر و زیانش بیشتر است شروع می کنید به توهین و وصله چسباندن . سعودی های یهودی در راستای اهرم فشار آمریکا بر تیم مذاکره کننده ایران قیمت نفت را کاهش دادند . توی روی این غربی های پدر سوخته بخندی اینطور جوابت را می دهند . باز منتقدین را وصله بزنید که این شعار مرگ چیست ؟ این دشمنی با غربی ها چیست؟ به خدا اینها خود ابلیس هستند . امروز ابلیس خود شخصا به میدان آمده است . با اینها محکم برخورد کنید شاید کمی دیرتر به نتیجه برسید لکن به نتیجه خواهید رسید. (269102)
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۹:۵۳
طبق برآورد دولت:
درآمد ناشی از توافقنامه ژنو=700 میلیون دلار در ماه
ضرر ناشی از نفت 63 دلاری=1 میلیارد دلار در ماه (269103)
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۲۰:۰۰
به خدا ما که دنبال جنگ با دنیا نیستم . این القاء غربی ها به جهان هست. به این سلام کنی می گویند دولا شو سوارت بشیم. این غربی ها و شیوخ بی غیرت عرب هستند که نمی خواهند سر به تن ما باشد. شما بودی چه کار می کردی ؟ احمدی نژاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا می گفت ، با روحانی دیگه چه کار دارند .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اینها مرض دارند تنها راه علاج مرضشان هم نابودیشان است.
اصلا شما تمام منتقدین و دلواپسان(به قول خودتان) را هم از بین ببرید غربی ها باز دست از سرتان بر نمی دارند. (269106)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۵:۲۶
افزایش 14 درصدی حقوق در مقایسه با 25 درصد تورم چه معنا دارد؟ در ضمن نحوه برخورد مسوولین این دولت با ارباب رجوع بسان دولتهای گذشته یادآور دوران ارباب رعیتی میباشد (269000)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۰:۴۵
زمان احمدی نژاد تورم خورد و خوراک مردم بالای 140% بود که با تورم صنعت جمع بندی میکردند میرسید به 45% و حقوق هم همیشه زیر 20% اضافه میشد و کارگران و کارمندان برای تامین هزینه های خوراکی سالیانه 120% توان خرید خود را از دست میدادند .مثلا"سال 84 گوشت 3000تومان بود و در شهریور 92 گوشت 30000تومان بود و در حدود 1000% افزایش داشته متوسط تورم گوشت برای هرسال دولت معجزه هزاره سوم 122% بود .اما در این 18 ماه روحانی گوشت 2000تومان گران شده میشه 6% .خدا وکیلی مقایسه کنید (269025)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۱:۱۱
نکه اونوقت که تورم 45 درصد بود حقوق هم 45 درصد افزایش میافت ؟؟؟؟ بابا ندارند پول چرا شما اینجوری هستید درامد دولت از 100 میلیارد در سال 90 اومده به 27 میلیارد . (269029)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۲۰:۱۶
اگرندارند پس این همه اختلاس ازکجامیاد (269107)
ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۱:۲۳
تورم به زیر 20 رسیده پروفسور!!!!! تا عید هم روند نزولی داره استاااااادد !!! (269032)
صفدري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۱:۴۱
جهت اطلاع جناب عالي
اولا تورم 1393 هدفش 25درصد ميباشد نه هدف سال 1394
ثانيا اگر به بودجه توجه كافي مبذول نماييد هدف دولت براي سال 94 ميزان تورم 14درصد پيش بيني شده و بهمين دليل افزايش حقوق كاركنان دولت همين مقدار در نظر گرفته شده است. (269034)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۴
این یعنی کارگران و کارمندان فقیرتر و گرفتارتر و از همه مهمتر شرمنده خانواده (269036)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۲:۳۱
معنی خوبی دارد ، به شرطی که روحانی رئیس جمهور باشد. (269040)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۲:۳۴
ئیس بانک مرکزی را چه کسی باید تعیین کند؟ نظام پارلمانی باشد یا ریاستی؟ اصلا مخالفت با مجلس خوب است یا بد؟ «بگم، بگم» کار زشتی ست یا شجاعانه؟ گوجه فرنگی مهم است یا مهم نیست؟گران شدن نان چطور؟ هوا آلوده است یا نه؟ واردات از چین خوب است یا بد؟بستن قرارداد اقتصادی و هسته ای با روسیه چطور؟ ابوالمشاغلی چطور؟در آمار مراجع رسمی می شود تشکیک کرد یا نه؟ دلار 3500 تومانی و سکه ی یک میلیونی و پراید 20 میلیونی را می توان تحمل کرد یا نه؟
همه ی این ها بستگی دارد به این که احمدی نژاد رئیس جمهور باشد یا روحانی! (269042)
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۶
یه رییس جمهور و هیات دولت مردمی ما دیدیم اونم گروه دکتر بود با همه ی ضعف هاش اما هیچ خود را برتر از مردم نمیدیدن (269066)
اقادایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۷:۰۴
اقای نوبخت ایکاش در مورد افزایش حقوق تجدید نظر می کردید.این افزایش چرا برای معلمان و سایر کارمندان که همه گونه مزایا اعم از زیرمیزی و رومیزی می گیرند یکسان است!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (269001)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۱:۱۱
حقوق 17 درصد شد (269030)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۲:۳۸
قرار نیست به خاطر چند کارمند خدای نکرده زیر میزی بگیر همه را متهم کنیم . کارمندان شریف زیادی در ادارات مشغول به کار هستند که به هیچ قیمتی شرف خود را نمی فروشند. بهتر است برای جلوگیری از هتک حرمت کارمندان ، آن چند کارمند گمراه را به مراجع ذیصلاح معرفی کنیم تا جامعه نیز به ساحل سعادت برسد. (269043)
پردیس
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۷:۳۲
شریان حیاتی کشور نفت است که سالها عده ای زالو وار آنرا مکیدند،امثال زنجانی و دلواپسان بی غم و سایت ها و رسانه های حامی تا توانستند بر منابع ریالی و ارزی کشور دست درازی کردند و بزرگان نظام هم سر در گریبان کردند.حالا که دستشان یکی یکی رو شده شیطان وار این دولت را هدف گرفته اند تا شاید آبی برایشان گرم شود. (269002)
نوروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۳:۳۲
احسنت... (269058)
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۷:۳۹
اینکه نهاد ریاست جمهوری بدهی دارد چه ربطی دارد به اینکه دست کنید در جیب بیت المال تا بدهی هایتان را تسویه حساب کنید؟!

پول مردم دست شما امانت است و نه وسیله حل مشکلات شما!

پس کو تدبیرتان؟؟

وقتی صحبت از مشکل مردم می شود خسیس می شود وقتی پای مشکل خودتان در میان است حاتم میشوید و منتقدین غضنفر؟!؟ (269003)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۰:۵۴
ببینبد بازم همون اقایانی که تو اون 8 سال هزاران میلیارد از پول بیت المال را به تاراج بردند برای این دولت بارها مشکل افرینی کردند متاسفانه با حرف همانها که باعث دزدیهای میلیاردی از بیت المال شدند شروع کردیم به بد گویی از دولت .شما یه لطف کنید بودجه را مطالعه کنید اکثر ارگانها و تشکیلات نظامی و اداری با افزایش بودجه مواجه هستند و امیدوارم در خمت به مردم مصرف شود .اما گله بنده این است دولت گذشته با ریا کاری همه را گول زد و همه فکر میکردند که عدالت خدا حاکم شده اما بعد مشخص شد چه گندی به مملکت زدند1 (269028)
مرزبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۴:۳۰
برادرعزیز تعهدات وبدهی نهادریاست جمهوری اززمان دولت فخیمه قبلیه که این دولت باتواضع خودراملزم به پرداخت آن میداند.لطفا سخنان دکترنوبخت رادوباره مرور بفرمایید. (269073)
مرزبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۴:۳۲
کاش به جای واژه ی غضنفر ازواژه ((دوستان نادان داخلی )) یا ((نابخردان داخلی ))استفاده می کردند. (269074)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۷:۳۲
خبر را کامل بخوان: ب
برخی از تعهدات دولت پیشین امروز در دادگاه مورد توجه قرار گرفته، چنانچه مثلا شرکتی که کارهای خدماتی و تبلیغاتی انجام می‌داده، وبه جهت این‌که به شرکت پیمانکار پولی پرداخت نشده، طلبی داشته، شکایت کرده و حکم دادگاه این بوده که نهاد ریاست جمهوری باید 90 میلیارد تومان بپردازد. هم اکنون موقع دادگاه رسیده و باید این پول پرداخت شود.
این آشی است که دولت قبل پخته.و دادگاه هم حکم صادر کرده. به نطرت حالا دولت پکار باید بکنه. از دولت قبلی شکایت کنه که دادتان هوا میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (269089)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۲۱:۴۶
زمان رییس جمهور قبلی که از جیب ملت هزینه میکرد همه سکوت کردین
حال هزینه های نابجای ان دولت را از این دولت می ستانید
واقعا رو می خواهد در حد .... قزوین!
در ثانی کارگر خدماتی بیچاره چه گناهی دارد که حق و حقوقش را می خواهد؟! (269113)
پردیس
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۷:۴۴
آنهایی که در مناصب گاه نظامی مرتب میگویند مطهری در خط دشمن است و موسوی و کروبی نجس سیاسی هستند و غفاری کوتوله سیاسی !معلوم است که مردم کشور را خوب ارزیابی نفرمودند و از قافله زمان و مکان خیلی عقب ترند .آنها بدانند افرادی را که اسم بردند 70 میلیون طرفدار دارند،معلوم است که خیلی بیخبرند. (269004)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۰:۰۶
تنها بدون تفکر و با تکیه بر قدرت تفنگ ودر جاده ای یکطرفه میتوان این گونه نا جوانمردانه به انقلابیون واقعی تهمت و بی احترامی نمود . (269018)
شسی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۴:۴۶
مهندس ماشینت دستی داره اگه داره بکش که بی ترمز داری میری 70 میلون واقعا (269076)
565
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۷:۵۴
واقعا چطور شده که ما در شرایط فعلی تسلطی بر اوپک که خودمان (محمدرضاشاه)تاسیس کردیم نداریم؟؟؟؟؟؟؟

فو (269005)
Yadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۷:۵۶
بد و بيراه گفتن تو خون اين دولته ! هربلايى كه سر اين ملت مياد از گرا دادن سران فتنه بوده و خواهد بود ! (269006)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۷
کدام بد و بیراه ؟یک مورد نام میبرد چرا الکی حرف میزنیم متاسفم (269037)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۲:۵۶
بازهم کاسب فتنه (269047)
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۸:۲۱
غضنفر همونی نبود که در به در دنبال این بود که یک نفر در آمریکا پیدا کند که کنگره را مجاب کند که تحریم های بیشتری بر علیه ایران تصویب کند. (269007)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۹:۴۰
بهار از راهپیمایی اربعین چه خبر (269013)
مضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۰:۱۳
به افزایش حقوق معلمان توجه کنید ,اوضاع بد است,مدارس ابستن اتفاقات بدی است (269019)
عسکر شریفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۰:۳۱
حقوق بچه های ثبت احوال را زیاد کنید (269023)
حیدر رفیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۰:۳۲
اقتصاذ ایران ورشکسته است وخودمان باورمان نمی شود تا 2سال دیگر قحطی حتمی است (269024)
تقی ولی پور
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۰:۵۳
اختلاف نظر در همه جای دنیا هست، در کشورهای توسعه یافته اختلاف نظر هیچگاه باعث ضربه به منافع ملی نمی شود.در کشور ما عده ای شمشیر را از رو بسته اند.ایقدر که با دولت تدبیر مخالفت و کارشکنی می کنند ، با دولت اسراییل مخالف نیستند و حتی در برخی موارد هم سو هم هستند!خط قرمز هر حزب و جریانی باید منافع ملی باشد و همه گروهها با تمام اختلافاتی که دارند با ید در زمینه منافع ملی هم صدا باشند.در ایران گروه جدیدی به رهبری فردی که در گذشته مخالف امام بود و اکنون خود را سینه چاک امام و رهبری می داندتشکیل و هدفی ... (269027)
فرزدق شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۳:۳۷
یه غضنفر دیگه هم هست که باعث فیلتر شدن سایت انتخاب شده. لطفا به اونم تذکر بدید. ممنون (269061)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۹:۱۰
مخالف هر کی باشه نباید مورد تحقیر قرار داده بشه (269095)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۲۱:۰۷
نه این طرفیم نه اون طرفی فقط میدونم وضع جیبم خیلی خرابه (269110)