به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۹
 
۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۸۱۴۱۵
شرف هر چی مرده؛ احمدی بر می‌گرده!

آیا بازگشت كابوس ۸ ساله را باید جدی‌ بگیریم؟

جریانی که در تمام طیف‌هایش ممکن است در صورت لزوم هر تدبیری برای برتری در انتخابات را بیازماید. از ياد نبریم از دید بسیاری از اصولگرایان تنها عیب احمدی‌نژاد در طول ۸سال زمام داریش رفاقتش با «مشایی» بود!
آیا بازگشت كابوس ۸ ساله را باید جدی‌ بگیریم؟
هیرش سعیدیان

گروه سیاسی: از کارنامه اقتصادی دولت مهرورز آقای احمدی‌نژاد فراوان گفته شده است. یاران نزدیکش به سختی می‌توانند دلیلی عقل پذیر در رد اتهام فساد گسترده اقتصادی هشت سال زمامداریش بیاورند. بمب خبری اختلاس سه هزار ملیارد تومان با مشارکت بیش از هفت بانک، برنامه نبوغ آمیز فروش نفت به برخی افراد و بنیادهای خاص که در کنار میلیارها دلار حیف و میل اموال عمومی از دل آن بابک زنجانی و رانت چند میلیارد دلاری خلق شد و میلیاردر موبوری که به مجلس آمد و خيلي بی تفاوت شانه‌هایش را بالا انداخت و گفت تمام بدهی من به وزارت نفت بیشتر از سه ميلیارد دلار نیست!

پرونده ستاد مدیریت حمل و نقل و احضار رویانیان، فساد در بیمه و آن چه که احمد توکلی نماینده مجلس آن را حلقه فساد خیابان فاطمی نامید، فساد چند صد ملیاردی در تامین اجتماعی که متهم پرونده سعید مرتضوی دلیل وقوع آن را خطای چشمی هنگام امضا عنوان نمود! به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها بتوان بر این عناوین نقطه پایانی گذاشت. رحیمی، بقایی، سعید مرتضوی از نزدیکترین یاران احمدی‌نژاد هستند که اتهاماتشان قطعیت یافته.

و اين سو، تیم اقتصادی روحانی، همچون ایندیانا جونز هر روز با شگفتی و کشف جدیدی روبه رو می‌شوند. دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد اعلام نمود: اخیراً متوجه شدیم بیش از ۳۵ملیارد دلار از سپرده‌های بانک مرکزی نزد شرکت نیکو که از زیر مجموعه‌های شرکت نفت بوده قرار دارد و حجم گرفتاری‌های پیچیده ای از این محل ایجاد شده است.

قبل تر از آن اسحاق جهانگیری عنوان کرد که در دولت قبل ظرف ۱۷ ماه ۲۲ ملیارد دلار ارز از کشور خارج شده و در صرافی‌های دبی و استانبول فروخته شده است. ارقامی عجیب که در کنارشان ماجرای مفقود شدن اعتبار خرید ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس از چین! و یا فساد ۴۰۰ ملیاردی در صندوق بازنشستگی نفت کوچک و ناچیز به نظر می‌رسد!

تمام این موارد را وقتی مقایسه می‌کنیم با اختلاس پیش آمده در کشوری نه چندان دور از ما که در آن در آن نخست‌وزیرشان در یکی از سفرهای خارجی‌اش یک بطری مشروب ۴۸۰دلاری از محل بودجه ای عمومی خریده بود و کابینه‌اش تا مرز سقوط پیش رفت، تنها چیزی که بر صورت انسان می‌ماند تلخی زهر خند است.

در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی چاپ هزاران میلیارد تومان پول بی پشتوانه در کنار طرح هدفمندی یارانه‌ها موجب تزریق پول پر فشار به شریانهای اقتصادی کشور شد که به تورم ۴۰درصدی و فشار مضاعف بر اقشار ضعیف جامعه انجامید. در زمینه مسکن، احمدی‌نژاد برای تثبیت قیمت مسکن برگ طلایی خود پروژه مسکن مهر را عرضه داشت که البته جواب داد، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران هزینه اجاره مسکن طی سالهای ۸۴ تا نیمه اول ۹۱ بالغ بر ۲۵۴ درصد افزایش یافت!

استخدام های بی ضابطه صدها هزار نفری بار اضافه ای کمر شکنی بر بودجه ای عمومی کشور تحمیل نمود. تنها در آموزش و پرورش ۱۱۶هزار نفر خارج از ضوابط استخدامی و بدون نیازسنجی استخدام شدند. مقامات آموزش و پرورش دولت یازدهم اعلام کردند بسیاری از ۵هزاز نفر معلم قران استخدام شده بلد نبودند قران بخوانند!

فصل الخطاب کارنامه ای اقتصادی احمدی‌نژاد گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس است که اعلام نمود رشد 6/1درصدی دوران دولت اصلاحات در سال آخر دولت دهم در خوش بینانه ترین حالت به صفر درصد رسیده است. با اين سياهه عملكرد اجرايي، نتیجه‌گیری منطقی از تمام این آمار و ارقام در کنار کارنامه ای ضعیف سیاست خارجی احتمال هرگونه موفقیتی در انتخابات آتی مجلس از سوی جریان  احمدی‌نژاد و منتسبینشان را ضعیف می‌شمارد اما واقعيت با منطق يكسان است؟

نباید فراموش کرد که عرصه سیاسی گاهاً متمایل به کمدی کشور ما صحنه خلق شگفتی هاست. محدود شدن رسانه‌های اصلاح طلبان به چند سایت و روزنامه و استیصال چند ساله ای آنان در خلق تریبون‌های سراسری و تاثیر گذار جهت شفاف سازی و رساندن آمارهای واقعی به شکلی قابل هضم برای تمام احاد جامعه در کنار سکوت رسانه‌ای ملی یک واقعیت است.

سایه ای سنگین رد صلاحیت‌های گسترده در کنار اتفاقات دقیقه ای نودی پیش بینی سیاسی در مورد نتیجه انتخابات را سخت تر می‌نمایید. بدبینی سنتی بخشی از جامعه به حاکمیت در کنار رواج شایعات همیشگی در جامعه همچون امکان حذف کامل یارانه‌ها و امثالهم واقعیتی است که باید مد نظر قرار گیرد. صحبت عامیانه ای سبزی فروشی که معصومانه قسم می‌خورد که شنیده: احمدی‌نژاد گفته من برگردم یارانه‌ها را دو برابر می‌کنم! البته سخنی نیست که چندان جدی گرفته شود٬ اما نباید فراموش کرد که کم نبودند اشخاص ذی نفوذ که از خوان گسترده حیف و میل دولت نهم و دهم بهره مند گشتند.

بعضی جدایی وزرا و مدیران احمدی‌نژاد از او و تشکیل حزب و تشكل جديد را مشکوک قلمداد می‌کنند. هر چند  به سختی می‌توان قانع شد این حرکت نتیجه ذکاوت سیاسی احمدی‌نژاد برای تقسیم هدفمند نیروهایشان است، خصوصا که این امر با تصور ایشان در مورد خودشان که معتقدند برگزیده شده اند برای قرار گرفتن در مرکز هدایت و اصلاح بشری منافات دارد اما هر چه باشد اعضای گروه موسوم به «یکتا» همان کسانی هستند که همکار آقای احمدی‌نژاد در خلق شاهکارهای فوق‌الذکر بودند. شرافت حرفه‌ای هر سیاست‌مداری که خود را قلباً دلسوز مردم می‌داند ایجاب می‌کند نگران کوچکترین احتمال برای بازگشت اين طيف به مصدر کار باشد.

علرغم تاکید مکرر اصول‌گرایان بر اتحاد حول محور جامعتین آثار عدم تفوق و تفرقه در میان آنان مشهود است. جریانی که در تمام طیف هایش، ممکن است در صورت لزوم هر تدبیری برای برتری در انتخابات را بیازماید. از ياد نبریم از دید بسیاری از اصولگرایان تنها عیب احمدی‌نژاد در طول ۸سال زمام داریش رفاقتش با «مشایی» بود! در گردهم آیی که در شرق تهران به افتخار آقای احمدی‌نژاد و به ابتکار یکی از هیئت‌های مذهبی ترتیب داده شده بود، احمدی‌نژاد در میان استقبال با لبخند مسیحایی! همیشگی وارد شدند، این بار بدون کاپشن، مرد درشت هیکل با محاسن بلند زخمی رو لاله‌ای گوش چپ از اعماق وجود فریاد بر آورد: «شرف هر چی مرده؛ احمدی بر می‌گرده»!

خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۲۷
یعنی صلاحیتش احراز میشه؟؟؟؟خوب حتما میشه دیگه کاری نکرده که!!!!! (310299)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۳۶
این کابوس ۸ساله بزرگان زر و زور و ثروت تو ایران چون از دل مردم بیرون اومده دوباره شاخ همتون می شکنه ومیاد و بر خلاف توهمات شما دوباره رییس جمهور ایرا ن میشه و کارهای زمین افتاده رو دوباره پی گیری می کنه حال میکنم اون موقع قیافه شما رو ببینم (310398)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۴۴
میاد تا بر و بچها باقیمانده پولهای مملكت را هم هپولی هپو كنند... خود تو هم حتما یكی از همون بخورهاش بودی شسی جون!؛ ولی دیگه فقط خواب ببینی... (310401)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۰:۴۶
سرمایه گذاری و امید اصلی اصولگرایان و پایداری و حتی خود احمدی نژاد بروی یکی از وزرای روحانی است ، وزیر دوربینی (310463)
دو..ست
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۳:۳۷
اگر قراره تو اردوگاه پایداری باشه امیدوارم که دوربینش بشکنه! (310472)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۶:۲۶
احمدی نژاد تموم شد و رفت و گفتمانی رو که با خودش آورده بود با خودش برد.رفت و با کارهاش داغی به دل بچه مسلمونهایی که با خون دل به مصدر ریاست جمهوری رسونده بودنش گذاشت و رفت . من تحت هیچ شرایطی به این آدم رای نخواهم داد و مطمئنم که اگر بیاد چنان سیلی محکمی از ملت خواهد خورد که تقاص تمام بی تدبیری هاش رو یکجا پس خواهد داد . (310412)
یه اون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۷:۴۵
اگر تمام شده بود این همه قیل قال نداشت دوست عزیز (310434)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۸:۵۹
شاید کس دیگری با تفکر احمدی نژادی بیاد (البته احتمال اینکه مردم این اشتباه رو بکنن کمه) اما خود محمود احمدی نژاد محال برگرده (310443)
پاکدست برعکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۱:۳۰
شما حتما باید طرفداری کنید شماهاییکه یک شبه سری تو سرا در اوردید و پول بیتالمال را چپاول کردید
تو خواب ببینید دوباره دستتون به بیتالمال برسه ای پاکدست ها!!! (310467)
ممود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۰۰:۱۲
وقتی کارای نقی معمولی (پایتخت) رو میبینم یاد محمود میفتم (310476)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۰۷:۴۱
اره راست میگی کار زمین افتاده زیاد داره این مملکت . هنوز کلی نهاد دولتی و غیر دولتی مونده که غارت بشه . هنوز یکم شرف و انسانیت مونده که باید از بین بره . راست میگی هم وطن هنوز خیلی کار زمین افتاده مونده
راستی شما که سنگ این عزیزت رو به سینه میزنی یادت رفته که چطور جلوی ولایت ایستاد ؟
هنوز کار زمین افتاده داری ؟ (310504)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۶:۵۶
خدایا هرگز مباد چنین روزگار رانت اختلاس
یاد دوران اصلاحات بخیر ک قدرش را ندانستیم! (310420)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۶:۵۷
خدا نکنه انشاا... ادامه اعتدال و اصلاحات. (310421)
حسین امیدبخش
United States
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۷:۰۸
8 سال خدمت 80 سال به عغب برگشت ایران ...... اگر به قدرت برسد همین الان به فکر ایران باشید مثل عراغ افقانستان پاکستان که امنیت صفر میشود من نمیدانم اقای شرییتمداری چه فکری میکنند اگر جمهوری خواهان رای بیاورند با این ادم وارد جنگ میشویم و ایران به زمان قبل میرود ... (310423)
حداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۷:۵۳
خدائى خيلى به ما رسيد ، كم نگذاشت ، مردم هم هيچوقت چيزى گيرشون نمياد ، ولى اگر ملاك اطرافيان باشه خيلى خوب بود ، اصلأ از اين بهتر نميشد (310438)
ایرانی
Luxembourg
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۳۸
خدا ازتون نگزره توی این دنیا و اون دنیاه...بیچارمون گردی (310307)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۸:۲۷
اگر وضع معیشتی مردم بهبود پیدانکند احمدی نژادیها با شعارهای پوپولیستی صددرصدبرمی گردند. (310442)
محمد م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۰۰:۱۴
به امید خدا بر می گرده.

البته ان شاالله وضعیت مردم، در زمام حکومتداری همین رئیس جمهور برطرف بشود.
چون بنده خدا، بد جوری دست به دامن آمریکا شده.

... (310477)
ایران
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۳۸
با وضعیت فرهنگی مردم جهان سومی هنوز امثال احمدی نژاد امکان ظهور دارند (310308)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۳
این وظیفه اهالی رسانه و اندیشمندان است که با اطلاع رسانی مخصوصا در مناطق روستایی و دور افتاده که تنها وسیله دریافت اطلاعاتشان تلوزیون است ضمن آگاهی به مردم جلو ورود دوباره احمدی نژاد ولو به مجلس رابگیرند چراکه این احتمال میرود که ایشان ضمن کاندیاتوری در انتخابات مجلس سودای رسیدن به ریاست مجلس رادارد چرا که خود واقف است دور بعد هم نمیتواند به ریاست جمهوری برسد و تنها نقطه امیدش رسیدن به کرسی ریاست مجلس است تا از این طریق بتواند مانع اهداف دولت شود و با تریبون رسمی که در اختیار میگیرد دوباره افکارش ... (310312)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۶
جهالت در راه است! (310314)
پورامینی از همدان
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۸
چنانچه قرار باشد حجم وسیعی از بدهکاری هائی که احمدی نژاد برای دولت یازدهم برجای گذاشته است به انحائ مختلف از مردم بخصوص اقشا ر ضعیف ومتوسط در امدی باز پس گرفته شود فشار ان بردوش انان باشد البته کابوس بازگشت دوران هشت ساله وجود خواهد داشت (310316)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۹
فقط اگه با 63% برگرده (310317)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۵۰
اصولگراها برای اینکه بتوانند وارد کارزار انتخابات شوند هیچ گزینه ای را ندارند جز احمدی نژاد !
کسی که به صورت صریح میگوید قانون را قبول ندارم !
کسی 23 پرونده در دادگاه دارد و از فساد ش گوش فلک کر شده !
اما نباس دلواپس بود . او تمام قدرتش را برای افراد بیسواد و عامی گذاشته و در بین نخبه گان هیچ جایگاهی نداره همین امر پاشنه ی آشیل او خواهد بود در ضمن رضایی و قالیباف و لاریجانی هم در بین اصولگراها مخالف سرسخت اوهستند (310318)
حااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۱:۵۱
بهار نیوز واقعا ممنون بابت این خبر
عاشقم بهار نیوز؛
شرف هرچی دزده....! (310319)
یکتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۰۶
احمدی نژاد میاید و مردم ستمدیده و مظلوم به او رای میدهند (310323)
حسن گلاسکو
United States
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۰۷
اگر واقعا مردم بخواهند چی ؟؟!! کسی میتواند جلوی آمدنش را بگیرد ؟! شما که دو ساله ادعا میکنید او دیگر یک مرده سیاسی است ... پس اینهمه ترس و وحشت برای چی ؟؟!!
بهار جان به حرمت آزادی بیان سانسور نکن (310324)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۱۷
خلایق هر چه لایق !!! (310330)
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۱۹
اگه قرار باشه بیارنش حتما میارن همین طور که قبلا خواستن ..... (310331)
منصور جعفری ممقانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۲۲
والا با این عقب نشینی هایی که دولت و وزرا و رئیس جمهور مقابل افراطیون و دلواپسا دارن بازگشت احمدی نژاد خیلی محتمله (310332)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۲۲
خدا نکنه (310333)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۲۴
وقتي با اين همه فجايع راست راست دارد مي گردد وبه ريش ملت ايران مي خندد وبرأي مردم دست تكان مي دهد وبه هيچ مرجعي پاسخگو نيست چرا نبايد نگران بود ؟ (310334)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۳۷
برگرده اتفاقن همه درباره فساد ازش میپرسن
اینکه همه جا باشه بهتره چون با دیدنش فسادها
یادمون میاد و هیچوقت فراموش نشه ،بلکه با
فشار افکار عمومی دادگاهی بشه، ولی بدونین که تردید
و دودلی در چهره احمدی موج میزنه فراوان و این شاید از
ترس باشه؟؟!! (310339)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۴۳
تک روی و تند روی نکنید...
آزادی یعنی از هر طیفی در برای ریاست جمهوری کاندید بشوند
مردم ما شعور و عقل و فهم و درایت دارند و بهترین انتخاب ها را انجام خواهند داد
حذف کردن مخالف کار تند رو هایی است که خود را ارباب ملت و نماینده خدا می بینند (310341)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۳:۳۶
با احترام به مردم مطمینن مردم کم اشتباه نکردن مهم ترینش دل یستن به وعده آوردن نفت به سفره بود (310471)
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۴۷
مزخرفه خبرت (310342)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۴۹
ایکاش کوروش هخامنشی 2500 سال پیش بجای این مرد رئیس جمهور بود که حد اقل کتیبه اش و قوانینش از این آقای هزاره سوم جلو تر بود. فرق کورش و احمدی نژاد در این این بود که راست گفت و راست زیست و احمدی نژاد چنین هنری نداشت. (310343)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۰۴:۱۳
دوست عزیز نمیدونم چرا این دوتاروباهم مقایسه کردی. کوروش کجا و این کجا. واقعا از مقایسه کوروش با این آدم ناراحت شدم. . .اصلا نمیشه مقایسه کرد. (310494)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۷
از طریق رای هرگز نمی تواند.ملت آگاه است (310344)
اینانلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۷
با وجود اینهمه فساد گسترده در پاکترین دولت تاریخ این سرزمین،مگربعضی شعور نداشته باشند که دوباره به این جماعت رای دهند.بلایی که احمدی نژاد بر سر این ملت آورده ..... (310345)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۷
نتونستم همش رو بخونم... یعنی اعصابم اجازه نداد. با این حال بیش از این حرفاست (310346)
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۸
خیلی می ترسید مرد عمل بیاد (310347)
محمدتقی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۰۲
متاسفانه خبرگزاری انقلاب نیوز چندتاعکس از عروسی قشقایی منتشر کرده و تهمت بی بند و باری و فحشا به ایل قشقایی زده
لینک خبر:
http://enghelab-news.ir/shownews.php?idnews=37220

تندروهای مملکت با تهمت بی بند و باری و فحشا، فرهنگ این مردم رو زیر سوال بردن
متاسفم برای کشوری که مردم عامه اون از دولتمردان و مسئولینش بیشتر میفهمن (310349)
علی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۰۹
کلا همه دور هم خوشن (310351)
دیوانه دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۱۴
اگر برگرده به آقای مجری و کلاه قرمزی و پسرخاله و مسعود شست چی و...بگویید دیگر نیایند تلویزیون
مردم 8 سال شبانه روز می توانند درحالی که به شکمشان سنگ بسته اند و دیوانه شده اند از این سیستم سیاسی صالح و مصلح
که هرچی کاربلد و مرد و پاکدست و متعادل روانی است
را راه می دهد به دولت
تماشا کنندو از جوکی چنین تراژیک در این نقطه جغرافیا از جنون سکته کنن(جمعیت تعدیل شود)
نظام هم می تواند با این کار حماسی تراژیک
در داخل و خارج آبروی عظیمی دست و پا کند!
میان سازمان ملل و میان چشمان ایرانی عاشق ان مرد!!! (310354)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۲۲
http://www.amordadnews.com/neveshtehNamyesh.aspx?NId=14434

بهار جان از جشن های اصیل ایرانی هم برامون بگو (310356)
دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۲۲
احمدی رامردم نیاوردن .همونا ی که آوردنش اگه بخوان میتونن دوباره برش گردونن.خودشون میبرن ومی دوزن به نام مردم (310358)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۲۶
به نظر شما رهبر اصلاحات باید ممنوع التصویر شود یا محمودجان؟؟؟؟
به نظر شما مهندس موسوی باید در حصر باشد یا محمودجان؟؟؟؟ (310360)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۲۹
به جون هر چی مرده احمدی هیچ وقت بر نمی گرده .تو خواب باید ببینه .نمیزاریم که برگرده. (310363)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۳۴
8سال آقای متوهم چندین برابر جنگ ایران و عراق به این مملکت خسارت وارد کرد.امیدوارم بره و دیگه بر نگرده با اون هاله نورش!! (310364)
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۳۵
دوستان بهاری این کابوس صرفا برای شما کابوس است ملیونها نفر از طبقه محروم جامعه منتظر بازگشت احمدی نژاد هستند چه خوشمان بیاید و یا نیاید فکر نمی کنید که مقصر اصلی جذب توده ها به ایشان شاید امثال خود شماها باشید (310365)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۳۹
«تمام این موارد را وقتی مقایسه می‌کنیم با اختلاس پیش آمده در کشوری نه چندان دور از ما که در آن در آن نخست‌وزیرشان در یکی از سفرهای خارجی‌اش یک بطری مشروب ۴۸۰دلاری از محل بودجه ای عمومی خریده بود و کابینه‌اش تا مرز سقوط پیش رفت، تنها چیزی که بر صورت انسان می‌ماند تلخی زهر خند است. » جالبتر آن که آن ها ادعای عدل علی هم ندارند. (310367)
امیدوارقمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۴۴
این همه دزدی ،اختلاس ،راتخواری ،دروغ ،فساد ،ضربه به باورهای مردم و... بازهم بی خیال محاکمه احمدی نژادوانگارنه انگارکه اتفاقی دراین مملکت افتاده ،این علامت ونشانه خوبی بری جمهوراسلامی ودوام آن نیست.خداوند جمهوری اسلامی و خون پاک شهیدان راازشر شیاطین حفظ فرماید. (310369)
دو..ست
Belgium
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۵۱
آقای رضا اکرمی رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري گفته اند" چرا احمدی نژاد راست راست راه می روند؟" در جواب ایشان من میگم که ایشان راست راست راه می روند تا کمر مردم خم شود. اگر فقط یکی..یکی از وزرای پاکدست ایشان در کابینه خاتمی محبوب بود "دل واپس زده ها" صدای وا اسلاما و وا انقلاب شان گوش فلک را کر می کرد. (310373)
منصوره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۵۵
این دولت هرچه قدر هم بد باشه ما هرگز یک تار مویش رو به احمدی نژادی ها نمیدیم (310375)
جامعه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۵۹
البته باید با نگرانی شرائط را دنبال کرد تا از فاجعه پیشگیری شود. ولی در وضعیت خیلی اضطراری، ملت نقش بازی خواهد کرد. (310377)
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۳:۵۹
اصلاح طلبان همیشه یک لولو درست می کنند و مردم را از آن می ترسانند .اینبار نیز به بهانه ی بازگشت احمدی نژاد قصد دارند مردم را برای شرکت در انتخابات پای صندوق بکشانند.
همیشه هم می گویند جزء رای دادن هیچ آلترناتیوی وجود ندارد و با این حرف به تحقیر ملت ایران می پردازند. (310378)
عملکردروحانی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۲
فقط و فقط نتیجه عملکرد مصلحت طلبانه روحانی است.و بس (310379)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۳
فردای ما رابطه ی بسیار زیادی با عملکرد امروز ما خواهد داشت... برای برداشت محصول خوب باید بذر خوب کاشت... (310380)
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۱۱
احمدی نژاد که هیچ،دیگه جریان اصولگرایی در بین توده مردم بی اعتبار شده.فکرشو کنین محمود چهره محبوبشونه.البته باید مواظب بود و رفت پای صندوق. (310382)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۲۰
متاسفانه اکثر مردم در مورد این موجود ناآگاهن بیان مصیبتهایی که این شخص و اطرافیانش بر سر کشور آوردن کار بسیار سخت وپیچیده ایه و نیاز به کار سازمان یافته دارد (310384)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۳۸
بنظر من مي تونه راي بياره
- ما يارانه هاي را براي 5 سال پيش گفتيم 45000 بعد از 5 سال همونه بايد بشود نفري 150000 توامن
يارانه مال اين سرزمينه مال همس حال اگر كسي نخواست خوب ممنون ميشيم
......
- ناتواني دولت كنوني در امور داخلي
حجمه هاي گسترده و تريبون دار به دولت
سيماي ميلي گروه پايداري. (310385)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۰۲:۰۵
اشراف شما به قانون هدفمندی واقعا عجیبه!!! (310486)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۳۸
اگر برگرده فاتحه نظام و انقلاب و آرمانهاش رو باید خوند،نه بخاطر ویرانه کردن بعدی کشور،و نه حتی بخاطر هشت سال قبل که ویران کرد،بلکه بخاطر اینکه امید همه از اصلاح کشور نا امید میشه و وقتی فردی با این همه تخلف بجای زندان رییس جمهور بشه و کلی آدم مدعی دینداری هم پشتیبانش،یعنی همه شعارهای انقلاب بر باد رفته (310386)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۴۳
خدای من دوباره بدبختی تو راهه
جون مادرت ولمون کن (310387)
خودم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۴۶
واقعا اگه یه نفر ازین گروه با جنین تزهای فکری بیاد باید به عقل این ملت شک کرد....انصافا باید شک کرد!!!!!!!!!!! (310388)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۹:۱۳
احسنت واقعا آن جا است که باید گفت وای به حال ملتی که هم چین آدمایی رییس جمهورشان باشه پس حقشونه هر بلایی سرشان میاد. (310447)
عاصفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۴:۴۸
خداییش هنوز هیچ تغییری نسبت به 8 ساله احمدی نژاد ندیدیم هنوز بیکاریم قدرت خریدمان هم کم حقیقتا رونق هم کمتر شده فقط دوره ی احمدی نژاد گاهی یک ماجرایی بر پا میشد که تا هفته ها سرگرم میشدیم اما حالا سوت و کور (310389)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۰۰
بزرگوار انچه مرقوم داشتید دغدغه خیلیهاست اماباید به فکر چاره بود متاسفانه روندی که بر جامعه حاکم هست رییس جمهور محبوبمان در تلاش هستند اما زمانی که نیروی انتظامی... علیرغم صدور مجور مانع از برگذاری کنسرتها میشود و یا اسیدپاش بی وجدان هنوز با خاطری اسوده طی طریق میکند و یا وزیر محترم کشور مجبور به عقب نشینی از مجوز حضور بانوان در مسابقات فوتبال و والیبال میشوند............ (310392)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۰۷
احمدی نژاد برای برگشتش به قدرت از ابزاری به اسم ناآگاهی و عوامفریبی استفاده میکنه که ماشالله این روزه مردم ساده و زود باور کم نیستن (310393)
ابولفضل
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۱۶
احمدی محصول اصولگراها بود!!! (310394)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۵۳
محصول رای مستقیم مردم بود (310404)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۶:۰۱
میزان رای ملت است نگران نباشید میاید خبری در راه است (310406)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۲۲
الان تبلیغات دهان به دهان توی جنبه های مختلف برد زیادی داره و الانم این جماعت منحرف بلدن ازش خوب استفاده کنن در حالی که ما داریم تماشا میکنیم. این وظیفه ی همه ی ماست که نگذاریم این افراد برگردن! چرا کسی نبوده به همون سبزی فروش بگه که اشتباه میکنی؟ اون و خیلیای دیگه فوق فوقش از تلویزیون خبری رو بشنون پس باید ماهایی که میدونیم آگاهی کافی رو برای افراد کم سواد جامعه فراهم کنیم. خلاصه که هر کدوم از ما باید یه رسانه باشه و جلوی کج فهمیا رو بگیره! (310395)
حق بين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۳۲
انشاا.... دستگاه قضا عدالت و اقتدار را براي جرم هاي ارتكابي مئسول دولت نهم و دهم اجراء نمايد . (310396)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۳۲
با این کارنامه درخشان احمدی نژاد و دار و دسته اختلاس گرش ،فقط آقازاده های غارتگر و افراد بیسوادی که با پارتی بازی در ادارات استخدام شدند و عده ای فرصت طلب که زیر علم هر کسی که در جیب و حلقشان برزید سینه می زنند کسی خواستار بازگشت این کاپشن پوش نیست. (310397)
از طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۳۸
شورای نگهبان که تائیدش میکنه و نشون هم داده که خودش یه پا همزاد اوناست پس ملت باید مواظب باشن گول نخورن حالا به اسم احمدی یا کس دیگری. (310399)
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۴۳
البته سایردستاوردهای احمدی نژادعبارتند از این که یک فرددیپلمه توسط وزارت کشورش به مدت یک سال برای شهرداری اراک تایید شد شخصی که جناب دکتررامنجی ملت میدانست..والبته الان بااتهام ارتشا و اختلاس درزندان قرار دارد...لعنت به آلزایمر (310400)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۵:۵۲
در اینکه احمدی نژاد با کشور چه کرد خیلی گفته شده، اما در اینکه احمدی نژاد چطور به قدرت رسید نه. (310403)
امين
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۶:۱۹
ما كه از انحراف چيزي نديديم اما تا دلتون بخواد از فتنه خون دل خورديم
كشته و شهيد هم داديم بخاطر قدرت طلبي آقايون! (310409)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۷:۱۸
خدا کنده بیاد حسابی تحقیر بشه (310425)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۶:۲۴
به ریش که میخندی (310411)
بهاریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۷:۳۹
چه میترسید بیاید .شما در مقابل شعور سیاسی مردم ایستاده اید مردم هر کسی که دوست داشته باشند بعد ازتایید شورای نگهبان رای می دهند شما که میگویید سال ۸۸ تقلب شده پس از چه میترسید بهار نظر مرا در راستای مستقل پویا بودن به اشتراک بگذارید (310430)
پورامینی از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۶:۴۵
چند بار گفته ام دولت یازدهم رابایدجدا حمابت کرد ودلسرد نشد مع الوصف بایدبا وجودبعضی موفقیتها اشکالات را نیز گوشزد کرد احمدی نژاد اگر بیاد با ارای همین طبقات ضعیف ومتوسط میاد فشار اقتصادی روی دوش اینهاست اصلاح طلبان خام نباشند رویکرد اقتصادی خود را نیز روشن کنند هر چند از نقطه نظر توسعه سیاسی ومدنی واعمال برخی محدویتها مدنی ناخوشنود هستند (310419)
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۷:۰۵
چرابرنگرده بااین اصلاح طلب های ساده دلی که موسوی وکروبی رورهاکردن ..... (310422)
محسنی
Spain
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۷:۳۶
من قبلاهم توعرایضم چنین خطری روگوشزدکرده بودم.ماچشم امیدمون به دولت تدبیروامیده.کابوس احمدی نژادممکنه بازهم تکراربشه.اگه قراربودکه این آدم ردصلاحیت بشه تاالان بالاخره یه نشانه هایی ظاهرمیشد.ایرانی !توروخدابه هوش باش .دولت محترم تدبیروامید خواهش میکنم به هوش باش.مگه ماچندسال عمرمیکنین که جوونیمون باروی کاراومدن این آدمهاتباه بشه. (310429)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۸:۱۷
سلام شماها که فقط تخریب بلدید خودتون چکار کردید ؟ توی این دوسال چه گلی به سر مردم زدید فقط میگید تحریمیم (310441)
فائزه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۹:۰۱
خداند ميداند كه حق با چه كسي است اميدوارم حق و عدالت پيروز شود (310444)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۹:۰۶
راستی مجلس تو خواب بود......ببینه این اقا چکار می کند....... (310445)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۹:۱۰
خدا نکنه. آقا این چه حرفیه این الان 23 پرونده در قوه قضاییه داره بس نبود 8 سال بدبختی و بی چارگی و تحریم . (310446)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۹:۳۲
ازته دل امیدوارم برگرده.چون مطمنم ازآقای روحانی برا ما اصلاح طلبا بهتر خواهد بود (310450)
محروم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۹:۳۷
آمدن احمدی نژاد مربوط بود به بحرانی که دامنگیر سرمایه داری دلال و مفلوک ایران شده بود. در دوره ایشان دلارها را به جیب زدند و وضعشان سر و سامان گرفت. حالا آب از آسیاب می افتند مسئله هسته ای هم رفع و رجوع می شود و دیگر دلیلی ندارد که در دنیا انگشت نما باشیم، همین! (310451)
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۹:۵۲
اگر این آقای احمدی نژاد اینقدر بد است که همیشه خواب آشفته می بینیدو دایما از آمدنش به صحنه انتخابات وحشت دارید لابد از این بدی مردم هم اطلاع پیدا کردندلذا از او استقبالی نخواهند کرد . پس چه لزومی دارد مکررا از او به عنوان یک تابو یاد کنید . مگر اینکه واقعیت چیز دیگری باشد .!!!!!!!!!!!!!!!!. (310452)
فقیر فقرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۱۹:۵۹
چشمم آن روز مبیناد...
خدا اون روز رو نیاره باز قیافه این آدم رو ببینیم ....بدبخت به ما فقیر فقرا که پرچمدارمان بشه دکتر احمدیییییییییییی!!!!!!!!!! نژاد و حاج شریعتمداری و حاج سعید حدادیان
چشمم آن روز مبیناد (310453)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۰:۰۸
چه فرق میکنه رییس جمهور کی باشه ?!?!?!!!!! (310454)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۰:۱۷
تو این مملکت بعید نیست دوباره بیاد .بیاد و با اون خنده هاش مردم ساده لوح ما رو فریب بده و کلی طرح الکی و کلنگ الکی (310455)
ایمان
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۰:۲۰
خانه از پای بست ویران است .همین آقای روحانی هرچی تقلا کنه بالاخره که چی؟
دولت در داخل نظام مثل سکه ته استخره و کاره ای نیست. (310456)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۰:۲۳
اگر اقای روحانی بخواهند فقط روی مسئله مذاکرات هسته ای سرمایه گذاری کنند و سایر مسائل مهم مانند رفع پاره ای محدودیت ها و حصرها و پاره ای مسائل مربوط به ازادی های مدنی مثل ازادی مطبوعات، ورود زنان به استادیوم های ورزشی و غیره را به فراموشی بسپارد و با هر تشری در مقابل دلواپسان و خرابکاران عقب نشینی کند قطعا و یقینا در سال 96 رای نخواهد اورد. ایشان باید بدانند همه مطالبات مردمی که به ایشان رای دادند تغییر در سیاست خارجی و دیپلماسی نبوده و مطالبات مدنی را نیز در بر می گیرد. (310457)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۰:۲۴
اگه اینطوره که میگید چرا اینقدر میترسید تقریبا هر روز دارید در موردش مطلب میزنید (310458)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۱:۰۷
اشتباهی بهت مثبت دادم
نه ترس نداره اینقدر کارایی کرده که مردم تا صد سال دیگه حواسشون باشه اتفاقی نیوفته که برگرده (310464)
دوستتعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۰:۲۸
همه جارا شخم زدندورفتند.درست گفت دکترمحسن رضایی (درجریان مناظره انتخاباتی)که کشوررابه فلاکت انداخته.بایدمنتظربودکه قوه قضاییه متخلفان را به محاکمه بکشد تا آلام بجا مانده درچان مردم التیام گیرد.به حساب غارتگران وچپاولگران رسیدگی شود وازحلقومشان بیرون آید. (310460)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۰:۳۴
یعنی ایشون صلاحیت دارن مگه؟؟؟؟؟؟!!!!!!
همینکه محاکمه نمیشه ناراحت کننده است (310462)
خدا خواست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۱:۲۰
با سلام خدمت همه ایرانیان عزیز،من به عنوان یک فرد بیطرف و از یک منطقه محروم که تنها ماشین پیکان و پراید را میشناسه
این نظر را می نویسم.دوستان همه خوب می دانید در این اقتصاد نفتی و تک محصولی که همانند یک ارثیه که از پدری دست فرزندان ناخلف و زحمت نا کشیده افتاده ریشه تمام فساد می باشد.وبهتره به جای این همه بد وبیرا گفتن به دولت ها ریشه فساد را بیابیم و اخلاق خود را همانندژاپنی ها کنیم و دلمان برای کشورمان بسوزد.خوبه کمی از تمایلات شخصی خود بکاهیم و هزاران عیب و نقص دیگه را از خود رفع کنیم و اینقدر ... (310465)
مرتضی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ۲۱:۲۹
این برادر نویسنده چه اسم با حالی داره کجایی؟ اسم ایرانیه
ولی قشنگ می نویسه اون مقاله رویاهای چینی هم جالب بود (310466)
محمد م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۰۰:۰۹
چرا انقدر وحشت دارید

میدونید این آقا بیاد قواعد بازی قدرتمندان را بر هم می زند.

فقط دلیل این همه وحشت این است.

.... (310475)
خوشحال از آمدنش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۰۱:۴۸
او خود ساخته و پرداخته جناح راست و مراکز قدرت است که سخت اسباب آبروریزی شده... (310484)
باربد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۰۵:۵۲
تا این شورای محترم نگهبان باشد امکان تایید صلاحیت خیلی محتمله اونا هستند که مهره ها را میچینند انتخابات تو ایران مالیدس و اونا کسی غیر از گروه خاصی را در در محفل قدرت راه نمیدهند تا نظارت استصوابی باشه وضع همینه میذارند جلوت این چند نفر هستند هرکی رو خواستید انتخابات کنید این شیوه واقعا محشره (310502)