به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۶۳۶۹۵
دست‌های پشت صحنه درصدد حذف هاشمی

سخنان سيدمحمد خامنه ای و حقیقت ماجرا

سخنان سيدمحمد خامنه ای و حقیقت ماجرا
گروه سیاسی- رسانه ها: رسول منتجب نیا «قائم مقام حزب اعتماد ملی» در خصوص سخنان اخیر آیت ا... محمد خامنه ای در روزنامه آرمان نوشت: با توجه به مواضع اخیر آیت‌ا... محمد خامنه‌ای درخصوص آیت‌ا... هاشمی و نقش وی در مقوله مک‌فارلین لازم است مواردی جهت جلوگیری از تحریف تاریخ بیان شود. در مورد قضيه مك فارلين نویسنده اطلاعی از جزييات ندارد اما به دلیل آنکه در آن زمان در مجلس حضور داشته و شاهد برخورد آقايان با مسئله سياست خارجي بوده، مواردی را اشاره می‌کند: اولا در زمان حضرت امام ممكن نبود كه هيچكدام از مقامات در رابطه با مسئله‌اي با این درجه اهمیت مثل ملاقات با نماينده آمريكا بدون نظر ایشان وارد صحنه شوند و امام را در جريان قرار ندهند. کشور در آن زمان در برهه خاصي از جنگ بود كه نيازمندي‌هاي تسليحاتي به شدت رزمندگان را تحت فشار قرار داده و لازم بود كه تجهيزاتي در اختيار آنان قرار بگيرد تا بتوانند جنگ را ادامه دهند. بنابراین اگر مذاکره و ملاقاتی نیز شکل گرفته، با اذن امام و ثانیا در جهت تقویت نظام و رزمندگان بوده است.

ضمن اینکه کسانی که در آن مقطع در برابر این پدیده موضع گیری کردند به شدت امام را ناراحت کردند و فراموش شدنی نیست زمانی که 8نفر از جمله آقای محمد خامنه‌ای سوالاتی عجیب از آقای ولایتی کردند و این امر که به گوش امام رسید، ایشان به شدت ناراحت شدند و بنا به تعبیر خود امام در صحیفه نور که به آنها به شدت اعتراض کردند، فرمودند لحن شما در آن نامه‌ای که به وزیر امور خارجه نوشتید از لحن اسرائیل هم بدتر بود و همچنین فرمود: «این تذهبون؟». مساله دیگر در ارتباط با ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی است. ماجرا اینگونه بود که پس از رحلت حضرت امام، آقای هاشمی حتی در جلسه هیات‌رئیسه مجلس مشورت کرد. هاشمی گفت که «از من خواستند کاندیدا شوم و شما نظرتان را به بنده اعلام نمائید.» در جلسه بعد بحث و نقطه نظرات نمایندگان اعلام شد البته همه این قضایا بعد از رحلت امام اتفاق افتاد. فراموش نشود که قبل از مراسم خاکسپاری حضرت امام(ره) جلسه مجلس خبرگان تشکیل شد و رهبری حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای آن زمان به تصویب مجلس خبرگان رسید و مساله ریاست جمهوری بعد از این قضایا مطرح شد. البته در آن مقطع آقای حسن روحانی نیز در جایگاه فرمانده قرارگاه خاتم برای متقاعد کردن مجلس خبرگان سخنرانی کردند و البته نقش آقای هاشمی در این ماجرا بسیار پررنگ بود.

اما در خصوص انتقادات اخیر به آیت‌ا... هاشمی لازم است که این جریان به دو قسمت تقسیم شود. این هجمه‌ها یک ظاهر و یک باطن دارد یعنی یک پیش صحنه و یک پشت صحنه. ظاهر قضیه رقابت سیاسی است. یعنی عده‌ای به هر حال با تفکر آیت‌ا... هاشمی مخالفند که البته این ظاهر قضیه است. اما به طور حتم، در پشت صحنه دست دیگری وجود دارد که یک چهره ریشه دار و وزین و محبوب در انقلاب را از صحنه خارج کند و میدان را برای از راه رسیده‌ها و برای کسانی که هرگز با انقلاب پیوندی نداشته‌اند باز نماید. به عبارتی دیگر هدفشان آن است که یاران امام و انقلاب و استوانه‌های وفادار به کشور را یکی پس از دیگری از صحنه خارج کنند و آنوقت خودشان بمانند. زمانی که آیت‌ا... هاشمی از عرصه تصمیم‌گیری‌ها گرفته شده باشد قطعا کشور پشتوانه‌ای عظیم را از دست خواهد داد و آنها نیز همین هدف را دنبال می‌کنند.