به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۵۸۶۵۵
طرح برکناری کفاشیان شبیه به کودتاست

پول‌پخش‌خارجي‌ها را دارند داخلي‌هارا ندارند!

گروه ورزشي: بحث اختلاف رسانه ملی و سازمان لیگ بر سر حق پخش هر روز وارد فاز تازه ای می شود. اما موضوعی که جالب توجه است حمایت اهالی فوتبال از این اقدام فدراسیون وسازمان لیگ است. به طوری که حتی منتقدان کفاشیان از این تصمیم او حمایت می کنند. خداداد عزیزی یکی از این افراد است. خداداد در گفتگو با بانک ورزش در باره حق پخش و برکناری کفاشیان صحبت کرد.
پول‌پخش‌خارجي‌ها را دارند داخلي‌هارا ندارند!
به نظر شما محروم کردن مردم از دیدن بازی های لیگ برتر درست است؟
به اعتقاد من مردم برای فوتبال و حقش باید همراه این تصمیم باشند. حق پخش حق طبیعی باشگاه‌هاست و سازمان لیگ دارد از حق باشگاه‌ها حمایت می کند. در تمام دنیا منبع اصلی درآمد باشگاه‌ها از حق پخش است و این موضوع یکبار برای همیشه باید حل و فصل شود.

پس به نظر شما مسوولان صداوسیما حرف زور می زنند؟

صداوسیما باید با باشگاه‌ها کنار بیاید و حق شان را بدهد. کلی بازی پخش می شود که از محل آگهی ها، تلویزیون درآمد زیادی دارد؛ مگر آقایان بابت پخش جام جهانی پول ندادند؟ خب الان هم بازیهای داخلی برای مردم مهم است و باید پولش را بدهند.

این روزها بحث برکناری کفاشیان جدی تر از همیشه از سوی مجمع و هیات رییسه فدراسیون فوتبال دنبال می شود به نظر شما رفتن کفاشیان به نفع فوتبال است؟

باید دید به چه دلیل می خواهند کفاشیان را برکنار کنند؛ کودتاست یا اینکه با خنده های کفاشیان مشکل دارند. دلیلش را اعلام کنند بهتر است.

گویا به خاطر نتایج ضعیف چند وقت اخیر و شرایط نابسامان فوتبال است.

فکر نکنم بخاطر نتیجه باشد اگر به این دلیل بود که باید خیلی وقت پیش این کار را می کردند، فکر می کنید کس دیگری یاید این فوتبال درست می شود.

اما مردم دیگر از کفاشیان و شرایط حاکم بر فوتبال راضی نیستند.

مردم خیلی وقت است که راضی نیستند و فوتبال ما هم خیلی وقت است نتیجه نمی گیرد. مگر در این مدت نتیجه گرفتیم که کفاشیان را نگه داشتند؟ من فکر می کنم باید دلایل منطقی تری برای برکناری کفاشیان ارائه دهند،

یعنی شما معتقدید کفاشیان باید بماند؟

مشکل فوتبال ما کفاشیان نیست، مشکل فوتبال ما تصمیم گیری‌های غلط است که به تنهایی از سوی کفاشیان گرفته نمی شود. این تصمیمات بیشتر به فوتبال آسیب زده تا شخص کفاشیان، یکی از این تصمیمات انتخاب کی روش و وینگادا بود که کفاشیان به تنهایی نگرفت چرا که او نه سرخود چنین تصمیماتی می‌گیرد و نه آنقدر کله شق است که فکر کنیم خودش بدون نظر بقیه کارهای فوتبال را انجام می دهد که حالا بگوییم برود.

پس رفتن کفاشیان هم دردی از این فوتبال دوا نمی کند؟

دقیقا همین طور است، اینکه کفاشیان راس هرم فوتبال است و همه چیز به پای او نوشته می شود درست است اما همه مان می دانیم زیر مجموعه فدراسیون کار خودشان را می کنند و هر کسی هم بیاید توان برکناری همه این افراد را ندارد. این سناریو هم بیشتر شبیه به کودتا است تا کمک به فوتبال.