به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۸۸۵۵

بوتاکس انسان را جوانتر و زیباتر نمي​کند

گروه سلامت: نتیجه یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که تزریق بوتاکس انسان را جوانتر و زیباتر نشان نمی دهد.
بوتاکس انسان را جوانتر و زیباتر نمي​کند
به گزارش دیلی میل، این مطالعه که در مجله Journal Of Clinical And Aesthetic Dermatology منتشر شده است اولین مطالعه ای است که به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا استفاده از رویه های آرایشی تزریقی انسان را سالمتر، جوانتر و جذاب تر نشان می دهد یا خیر. در این مطالعه محققان تصاویر قبل و بعد از تزریق بوتاکس 10 زن را به 150 داوطلب نشان دادند و از آنها در مورد زیبایی این زنان سوال کردند.

نتیجه این مطالعه نشان داد که زنان قبل از تزریق بوتاکس جذاب تر به نظر می رسیدند. در بیشتر زنان مورد مطالعه ابروها افتاده تر می شود و منطقه زیر چشم آنها نیز گودتر می شود. اما بر اساس این مطالعه استفاده از پرکننده ها مانند تزریق ژل در زیر پوست برای افزایش حجم موجب بهبود ظاهر می شود. بوتاکس با مسدود کردن انتشار انتقال دهنده عصبی استیل کولین که یک پیام رسان شیمیایی است و به ماهیچه ها دستور انقباض می دهد، کار می کند.

پس از تزریق بوتاکس عصب ها با گذشت زمان توانایی انتشار این پیام رسان شیمیایی را بازسازی می کنند و به ماهیچه ها اجازه می دهند تا عملکرد خود را بدست آورند.اما این کار معمولا چند ماه طول می کشد. دکتر مایکل پراگر یک جراح زیبایی در لندن که این مطالعه را انجام داده است گفت: ما به افرادی که برای تزریق بوتاکس مراجعه می کنند همواره یادآور می شویم که با تزریق بوتاکس عصب های محل تزریق برای مدتی فلج می شوند و این در حالی است که انقباض ماهیچه ها به ویژه ماهیچه های اطراف چشم برای بیان حالت و احساسات بسیار مهم هستند.
مرجع : ايرنا