به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۱۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۸۴۷۷
نماینده رشت در مجلس:

22‌میلیون باید انصراف‌دهند تا "یِر به یِر" شویم

گروه اقتصادی: نماینده رشت در مجلس اعلام کرد آمار دقیقی از اینکه چند نفر از نمایندگان انصراف داده‌اند ندارم اما این را می‌دانم که 22 میلیون نفر باید از یارانه انصراف دهند.
22‌میلیون باید انصراف‌دهند تا "یِر به یِر" شویم
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی به سايت تدبیر می‌گوید: «این روزها خبرهایی منتشر می‌شود که مثلا اعضای شورای شهر یا استانداران از یارانه انصراف دادند. با این خبرها این سوال برای مردم پیش می‌آید که مگر این افراد تا به امروز یارانه می‌گرفتند؟» نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه به دلیل تخلف‌های دولت گذشته از قانون آن چه که در این کشور رخ داد همه چیز بود جز هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: «شما کجای دنیا یک چیزی را گران می‌کنید که پولی از آن به دست بیاورید بعد آن پول را بین مردم تقسیم کنید. فلسفه این کار اصلا مشخص نیست. اگر می‌خواستیم قانون را به درستی اجرا کنیم الان در این وضعیت نبودیم که خواهش کنیم یارانه نگیرید یا بگوییم چرا یارانه مي‌گیرید.»

او تاکید دارد که در قانون اشاره شده بود که افراد متمول نباید یارانه بگیرند و می‌گوید: «در حال حاضر 14 هزار میلیارد تومان کسری منابع داریم. کل درآمد هدفمندی یارانه‌ها 28 هزار میلیارد تومان است که 142 هزار میلیارد آن صرف پرداخت یارانه نقدی شد یعنی 14 هزار میلیارد تومان کم داریم.» به گفته این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم «حدود 22 میلیون نفر یا باید انصراف دهند یا نباید به آنها یارانه بدهیم که در این صورت تازه "یر به یر" می‌شویم و به 53 میلیون نفر دیگر می‌توانیم یارانه دهیم. در واقع با این کار هم فعلا هیچ اقدام موثری در حوزه سلامت و تولید نمی‌توانیم انجام دهیم.»

جعفرزاده بر این باور است که یارانه حق همه مردم و بیت المال نیست این و می‌گوید:« آقای احمدی‌نژاد زمانی مي‌گفت که من جایی را خراب مي‌کنم که هیچ کس نتواند درست کند این یک حرفش درست بود. شما ببینید که چطور ماه‌ها مملکت درگیر این موضوع است که چه کسی یارانه بگیرد و چه کسی نه.» او بیان کرد: «کاش دولت پروژه ثبت نام دریافت یارانه را انجام نمی‌داد و به شکل عادی خودش افراد متمول را حذف مي‌کرد. البته بر اساس اطلاعا ما حجم قابل توجهی از مردم انصراف دادند.»

اصلاحیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ۱۰:۵۷
42هزارمیلیارد درست است نه 142هزارمیلیارد. (219455)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۶
با سلام شما نماینده محترم موقعی که این طرح ر تصویب می کردین کجا بودین حالا منتقد شدین ؟ مگه شما این طرح را تصویب نکردین ؟بیچاره مردم (219457)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ۱۲:۰۸
آنچه مشخص نیست ، علت سکوت نمایندگان عظیم الشان ملت ، بخصوص جنابان پایداری ، در مقابل عدم اجرای درست قانون به مدت 6 سال است! نمایندگان محترم ، دست شما هم به خون دل مردم ایران آلوده است. (219463)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ۱۲:۳۸
قطعا یارانه افراد بیشتری باید قطع شود

فقط 5 میلیون یارانه بگیر ایرانی مقیم خارج داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (219466)
جمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ۱۶:۳۸
این نماینده ها خواب تشریف نداشتن موقع تصویب طرح ویا تله ای که برای دولت روحانی گذاشتند میخوان روحانی رو از چشم مردم بندازن ونارضایتی رو افزایش بدن والا زمان احمدی نژاد که مردم رو به خاک سیاه نشاند اینها همدستش بودند وحالا طلبکارند (219503)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ۱۷:۳۱
خیلی پررو هستید بخدا
28 هزار میلیارد دلار درآمد ناشی از هدف مندی بود. و فقط 14 هزار میلیارد به مردم از بیت المال داده شده . مگه قبل از هدف مندی یارانه به مردم بصورت غیر نقدی پرداخت نمیشد. مسلما کمتر از 14 تا نبوده.
احمدی نژاد با اینکارش جلوی بخور بخور شماها رو گرفته و پول رو بین مردم تقسیم کرده
حالا که جیره تون قطع شده افتادید به جان مردم که این پول ناچیز رو ازشون بگیرید. (219519)