به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۷۸۶۱۷

ساختمان سازی با پول سرقتی!

گروه حوادث: رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که با سرقت محموله‌ها و سرقت از انبارها یک و نیم میلیارد تومان پول به جیب زده و به واسطه آن اقدام به ساختمان سازی کرده بودند، خبر داد.
ساختمان سازی با پول سرقتی!
در تاریخ سی‌ام فروردین ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 130 نازی آباد به مأموران اعلام کرد که خودروی وانت نیسان وی حاوی محموله مواد غذایی، سرقت شده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت محموله" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در ساعت 2 بامداد روز 30 فروردین ماه به محل زندگی خود در خیابان بهمنیار مراجعه و ماشین وانت نیسان حاوی بیش از 45 میلیون تومان مواد غذایی را در مقابل در منزل پارک و برای استراحت به خانه رفتم. ساعت 5 صبح زمانیکه برای بردن محموله مواد غذایی حاوی نوشابه‌های انرژی‌زا از خانه خارج شدم، متوجه شدم که ماشین به همراه محموله آن سرقت شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده و احتمال فروش محموله سرقت شده در مراکز خرید و فروش عمده مواد غذایی در محدوده بازار تهران، کنترل نامحسوس از این مناطق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه امسال و در زمان فروش محموله نوشابه‌های انرژی‌زا، کارآگاهان موفق به شناسایی این محموله و دستگیری فردی به نام "بیژن . د" ( 24 ساله ) شدند. بیژن پس از دستگیری، صاحب اصلی بار را فرد دیگری به نام "رامین . ج" ( 31 ساله ) معرفی کرد و عنوان داشت که این محموله را در منطقه کیانشهر از رامین تحویل گرفته و برای فروش به خیابان مولوی آورده که دستگیر شده است.

با شناسایی محل تردد رامین در منطقه کیانشهر، او نیز در همان روز دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به اطلاع از مسروقه بودن محموله و خرید آن از سارقان اعتراف کرد. با اعتراف صریح "رامین" به خرید محموله سرقتی، یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به نام "محبوب . الف" ( متولد 1354 ) با 9 فقره سابقه مرتبط با "سرقت‌های محموله" ، "سرقت های مقرون به آزار و اذیت" و ... ، در منطقه "مرتضی گرد" مورد شناسایی قرار گرفت . با شناسایی "محبوب . الف" به عنوان یکی از سارقان و برای شناسایی دیگر اعضای گروه، کنترل و مراقبت نامحسوس از وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی، دو عضو دیگر گروه به نام‌های "علی . ق"متولد 1356 و دارای 12 فقره سابقه سرقت و زورگیری و "قادر . م" 29 ساله در مناطق "مرتضی گرد" و "جوانمرد قصاب" مورد شناسایی قرار گرفتند.

با شناسایی هر سه عضو گروه و مخفیگاه‌های آنها، هر سه نفر آنها در سه عملیات همزمان و مشترک دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها علاوه بر کشف مقادیر متنابهی از انواع اقلام سرقت شده، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها مورد سرقت محموله قرار گرفته بودند. با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات، هر سه متهم که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند، لب به بیان حقیقت گشوده و صراحتا به بیش از 10 فقره سرقت محموله در مناطق "بازار"، "مولوی"، "فدائیان اسلام" و "شوش"، به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتراف کردند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از محل سرقت‌ها در مناطق عبدل آباد، شوش و سیزده آبان شدند که طی آن سارقان با شناسایی دقیق برخی انبارهای محل نگهداری اقلام تجاری و صنعتی نظیر مواد غذایی، باطری خودرو و ...به صورت شبانه و ضمن ضرب و شتم نگهبان و بستن دست، پا و دهان آنها، اقدام به سرقت محموله‌های داخل انبارها کرده بودند. در یکی از این سرقت‌ها، متهمان در نیمه شب تاریخ چهارم اردیبهشت ماه به وسیله یکی از خودروهای مسروقه نیسان متعلق به یکی از مالباختگان اقدام به تخریب کامل در یک انبار در منطقه عبدل آباد کرده و پیش از هرگونه اقدام احتمالی نگهبان برای تماس با پلیس و یا مقاومت از سوی وی، اقدام به بستن دست و پای نگهبان و سرقت محموله‌ی "باطری خودرو" داخل انبار کرده بودند.

با اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های محموله به شیوه و شگردهای مختلف و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان در محدوده بازار تهران به ویژه در منطقه شوش، شناسایی اموال به دست آمده از محل فروش اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه ( علی . ق ) با پول به دست آمده از محل فروش قسمتی از محموله‌های سرقتی، یک پروژه ساختمانی را در منطقه مرتضی گرد آغاز کرده است. همچنین از متهم یک دستگاه خودرو آزرا سفید رنگ نیز کشف و توقیف شد که بنا بر اعتراف متهم، در زمان سرقت از آن برای تردد در سطح شهر استفاده می‌شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به ارزش مالی پرونده، اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های متعدد محموله به شیوه و شگردهای مختلف از جمله زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم اصلی پرونده از سوی مقام قضایی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی صادر شده است. رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و یا موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند، خواست تا برای پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.
مرجع : ایسنا