به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۵۵۲۰۷

ایوبی و تغییرات در جشنواره فیلم فجر

گروه فرهنگ و هنر: رییس سازمان سینمایی کشور درباره اعمال تغییرات جدید در جشنواره فیلم فجر گفت: بالاخره باید مشخص می‌شد که با جشنواره فیلم فجر می‌خواهیم جشن برگزار کنیم یا یک جشنواره تخصصی سینمایی.
ایوبی و تغییرات در جشنواره فیلم فجر
حجت‌الله ایوبی درباره تغییرات جشنواره فیلم فجر و جداسازی بخش بین‌الملل از سینمای ایران بیان کرد:‌ در این‌باره از مدت‌ها قبل جلسات متعددی را با گروه‌های مختلف سینماگر برگزار کردم و به این باور و جمع‌بندی رسیدم که باید تحولی در جشنواره فجر به‌وجود بیاید. او گفت: ما باید بین جشن و جشنواره یکی را انتخاب کنیم؛ یعنی باید مشخص شود که می‌خواهیم جشن برگزار کنیم یا یک جشنواره تخصصی سینمایی.

ایوبی ادامه داد: نکته دیگر این است که بخش خارجی جشنواره فیلم فجر، حال و هوای جشنواره را ندارد و مشکلات این بخش را ما و همه اهالی سینما می‌دانیم،‌ بنابراین قصد ما این نبوده که بخش بین‌الملل جشنواره را حذف کنیم بلکه می‌خواهیم این بخش را بین‌المللی و واقعی ببینیم تا در تاریخ دیگری فیلم‌هایی از کشورهای دیگر که در ایران قابل اکران هستند یا آثاری با موضوعات مورد علاقه در کشور، نمایش داده شوند.

رییس سازمان سینمایی تأکید کرد: ما به دنبال یک جشنواره بین‌المللی واقعی هستیم تا سینمای بین‌الملل در ایران دیده شود. این در حالی است که در حاشیه جشنواره فجر که جشنواره سینمای ملی ایران است، بخش بین‌الملل اصلا دیده نمی‌شود و من یقین دارم سینمای ایران و کشور ایران این ظرفیت را دارند که یک جشنواره بین‌المللی خوب برگزار کنند.
مرجع : ایسنا