به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۳ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۷۱۲۲۷
حصر انديشه و تصوير يك شوخي است

كيانوش‌راد: احمدي‌نژاد كشور را نابود كرد

گروه سیاسی: نماينده اهواز در مجلس ششم و از فعالان اصلاح‌طلب خوزستان گفت: يكي از خطاهاي نابخشودني احمدي نژاد كشاندن پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل بود
كيانوش‌راد: احمدي‌نژاد كشور را نابود كرد
دكتر كيانوش راد در مجمع اصلاح طلبان شهرستان گتوند خوزستان با اشاره به وضعيت جامعه ايران به ارائه تحليلي از ساختارهاي اجتماعي و فرهنگي جامعه ايران و وضعيت انديشه گي در ميان نخبگان و مردم پرداخت. وي در تبيين اين وضعيت گفت: جامعه ما و خصوصا برخي مناطق ما نه سنتي و عشيره اي كامل و عشايري كامل و نه مذهبي با روابط و ساز و كارهاي واقعي مذهبي و نه كاملا مدرن است و در اين وضعيت ساختار اجتماعي سه‌گانه، مردم و حتي نخبگان در تلاقي سه فرهنگ و سه تفكر غربي، ايراني و اسلامي قرار دارند و از نظر فكري و رفتاري دچار اين آشفتگي انتخاب قرارداريم.

وی افزود: در اين وضعيت، كار حزبي و تشكيلاتي منسجم كه ريشه در مباني فرهنگي و اجتماعي جامعه مدرن و بر مبناي عقلانيت دارد بسيار مشكل است. افراد براي تصميم گيري، گاه مذهب (براساس امرونهي و اطاعت)، گاه قوميت و طايفه و عشيره ( براساس خون و نژاد) و گاه رفتار منسجم حزبي (برا اساس خردجمعي) را مبناي انتخاب خود مي گيرند. در اين شرايط راهي جز اين نيست كه به سازگاري ميان اين سه مولفه، بينديشم، و از آشفتگي فكري و رفتاري دوري كنيم.

وي با بيان وضعيت خاص جوامع جديد گفت: امروزه به بركت گسترش ارتباطات و همه گير شدن اطلاعات، هيج فكر و انديشه اي را و هيج فردي را نمي توان در حصر رسانه اي و تصويري قرار داد. حصر انديشه و تصوير يك شوخي است. حصر رسانه اي رهبر اصلاحات به ضرر اصول‌گرايان و حاكميت است.

كيانوش راد ادامه داد: بيش از يكصد سال است جامعه ما در جهت محدود كردن قدرت و گردش آسان قدرت و كارگزاران ان در تلاش و تكاپو است اما قدرت هاي حكومتي در مقاطعي با تمام ابزارهاي خود سعي در انحصار قدرت و ثروت و منزلت
دوره اصلاحات يكي از بهترين دوران ها براي رشد و توسعه ي ايران و دوره احمدي يكي از بدترين دوران‌ها براي كشور بود
هاي خويش بوده اند. پيروزي جنبش هاي اجتماعي در مشرطه، نهضت ملي شدن نفت، انقلاب اسلامي و جنبش دوم خرداد خط بطلاني بر اين تفكر محدود كننده بوده است. مردم برغم اين محدوديت ها راه خود را هميشه از ميان محدوديت ها گشوده اند. انتخابات براي مردم يكي از راه ها ي ايجاد تغييرات بوده است. جنبش اصلاحي مردم اگرچه با افت و خيز اما نهايتا پيروز خواهد شد.

وي گفت: در انتخابات بايد بدنبال تغيير وضع موجود و حركت به سمت وضع مطلوب تر بود. اگر حضور مردم در انتخاب روحاني نبود، تداوم حضور انديشه اصول گرايان و خصوصا احمدي‌نژاد به تخريب تمامي ساختارهاي اقتصادي و فرهنگي ايران منجر مي شد. اگر مردم رايي داده‌اند، بايد تغييرات آن را هم ببينند. متاسفانه گاهي گفته شده كه "تدبير در تغيير" نيست و همان وضعيت بايد ادامه يابد. موانع دولت روحاني زياد هست و بايد با حوصله اما با سماجت، اهداف و شعارهاي روحاني اجرايي شود.

كیانوش راد در ادامه بیان داشت: اصلاح‌طلبي براي ما، تنها يك روش نيست، اصلاحات ايران، با رهبري مشخص و با تكيه بر مولفه هاي بنياني اسلام و ايران و قانون اساسي است. دوره اصلاحات يكي از بهترين دوران ها براي رشد و توسعه ي ايران و دوره احمدي يكي از بدترين دوران‌ها براي كشور بود. احمدي‌نژاد كشور را به ورطه نابودي كشاند و پرونده هسته اي را با بي تدبيري و شعارهاي توخالي به شوراي امنيت كشاند و بهاي آن را بر دوش مردم نهادند. ارجاع پرونده ايران يكي از خطاهاي نابخشودني احمدي نژاد است.

وي با اشاره به انتخابات سال آينده گفت: انتخابات مجلس و تحقق مجلسي ملي و پاكدست و كارشناس، راه تصحيح اشتباهات گذشته را ميّسر خواهد ساخت. مجلس خبرگان را نيز بايد جدي گرفت. كانديداهاي مجلس خبرگان نيز بايد نسبت به عملكرد خود پاسخگو باشند مردم استان بايد بدانند نمايندگان فعلي خبرگان در استان مثلا موضعشان نسبت به هاشمي رفسنجاني و مسايل اساسي كشور چيست؟