به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۸۳۰۱۷
«سیاه‌نما»ترین صدا و سیمایی که دیده ایم

صداوسیما ملي نه، صدا و سیماي افراطيون

گروه سياسي: مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ جهانی در حالی انجام می گیرد که احتمال حصول توافق بیش از هر زمان دیگری است.
به گزارش خبرآنلاين، آخرين دور از مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 در وين در حال برگزاري است. همه اخبار از وين حاکي از آن است که دو طرف در حال تدوين متن نهايي مذاکرات هستند و تلاش دارند پرانتزها در متن را کمتر و کمتر کنند. بسياري از کارشناسان بر اين باورند که روز يکشنبه يعني روز آخر مذاکرات روز سرنوشت سازي براي مذاکرات خواهد بود و به احتمال زياد يک اتفاق در هتل کوبورگ وين روي خواهد داد. حضور نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور نيز بر اهميت اين دور از مذاکرات افزوده است.

در حالي که مذاکره کنندگان هسته اي يا به تعبير رهبر معظم انقلاب، فرزندان انقلاب، در وين مشغول تدوين متن نهايي توافقنامه جامع هسته اي هستند ، اما در تهران صدا و سيما بدون در نظر گرفتن منافع ملي رويکرد متفاوتي را سر لوحه کار خود کرده است. صدا و سيما با پوشش جهت دار رويدادهايي که در وين در جريان است سعي در القاي اين موضوع دارد که هر توافقي که روز يکشنبه به امضاي طرفين برسد، قراردادي ننگين است. به عنوان مثال گزارشي با عنوان « توافق خوب ايراني و توافق خوب آمريکايي» در همه بخش هاي خبري شبکه خبر پخش شد که در آن تمايزي بين توافق خوب از نظر ايراني ها و آمريکايي ها گذاشته مي شد و عملا بازي برد-بردي را که مورد تاييد رئيس جمهور بود زير سوال مي برد.

نگاهي به تيترهاي ديگري که از شبکه خبر به سمع و نظر بينندگان رسيد نيز به صورت واضحي تلاش صدا و سيما را در جهت عکس فعاليت مذاکره کنندگان هسته اي ايران نشان مي دهد. به عنوان مثال به اين تيترها توجه کنيد:

«درباره مسئله پی ام دی، و بازرسی ها و نیز بازه زمانی محدودیت ایران هنوز توافق حاصل نشده است»
«وزیر خارجه انگلیس: گشایشی در بحثها حاصل نشده»
«اشتون کارتر: ما هنوز گزینه نظامی را هم حفظ کرده ایم، این را رئیس جمهور به ما توصیه کرده است»
«آژانس توقعاتی از ما دارد که برای ما مقدور نیست»
«آژانس چگونه می خواهد سابقه منفی خود را جبران کند»

اين ها تنها نمونه هايي از تيترها و اخباري بودند که در 24 ساعت گذشته از بخش هاي مختلف خبري صدا و سيما و از شبکه هاي مختلف روي آنتن رفت. از سوي ديگر چهره هايي نظير فواد ايزدي، مهدي محمدي و فريدون عباسي که از مخالفان جدي روند مذاکرات بوده اند پاي ثابت برنامه هاي تحليلي صدا و سيما هستند و به بدون آنکه فرصت برابري براي مدافعان ظريف و تيم مذاکره کننده هسته اي ايجاد شود به تحليل ها درباره شکست مذاکرات يا حصول يک توافق بد به مخاطب ارائه مي شود.

در کنار اين ها چند مستند نيز از شبکه هاي مختلف سيما پخش شد. مستندهايي با نام هاي« رژیم بازرسی ها »، «لبخند گرگ»، «هنوز نمی توانیم »،«فکت شیت ملت » و «بازرسی های بی سابقه» که همگي به موضوع مذاکرات هسته اي و در مخالفت با تيم مذاکره کننده هسته اي روي آنتن رفت.

به نظر مي رسد رويکرد مديران صدا و سيما در برخورد با تيم مذاکره کننده هسته اي به شکل واضح و آشکاري حاکي از بي اعتمادي است و سعي در تخريب آن ها دارند. سياه نمايي هايي که در روزهاي اخير و با نزديک شدن به امضاي نهايي توافق هسته اي روز به روز بيشتر و بيشتر مي شود. نکته قابل توجه ديگر اينکه ، اين اتفاقات در حالي مي افتد که در دوره پيشين مذاکرات هيچ رسانه اي حق بررسي مذاکرات و يا بازنشر مطالبي که رسانه هاي خارجي نداشت و اين ابلاغيه شوراي عالي امنيت ملي بود. لازم به ذکر است که معاون رسانه اي سعيد جليلي در دوران دبيري شوراي عالي امنيت ملي پيمان جبلي بود که هم اکنون معاون خبر صدا و سيما است.

آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۰:۵۴
اینان مکلف به تکلیف هستند و تنها انجام وظیفه می نمایند! (312374)
یوسف
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۰:۵۶
این مسئله کاملا سیاسی است اما در سایر مواردو برنامه های صدا و سیما هم هیچ نکته مثبتی نیست. حیف این بودجه (312376)
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۳:۳۰
رای 8 درصدی سعید جلیلی نشان داد که چند درصد مردم مخالف توافق با جامعه بین الملل هستند. آقای روحانی قبل از انتخابات هم به صراحت از توافق با جامعه جهانی سخن گفتند.
اما متاسفانه همان اقلیت 8 % تمامی رسانه های کشور را در اختیار دارند از صدا و سیما بگیر تا خبرگذاری فارس و رجا نیوز و کیهان و جوان و ... و خطبه های نماز جمعه (312650)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۰۱
بایدم از این توافق ناراحت باشن اینا در زمان ان مرد رفته به ثروتهای باد اورده دست پیدا کردن الانم باید ناراحت باشن .کاسبان تحریم کاسبیتون کساد شد. چرا نمیفهمین؟ (312378)
میهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۰۷
صدا و سیما دیگه واقعا همه رو خسته کرده . البته کسی دیگه این رسانه رو نمیبینه اما اونایی هم که میدیدن واقعا از این همه اقدامات زشت و ضد ملی این رسانه خسته شدند . واقعا شرم و حیا هم خوب چیزیه . البته اینا فقط به فکر خودشونن و نمی کنن برای مردم باشند و برنامه های مفید و دیدنی تولید کنند به اضافه اخبار حقیقی و واقعی بگن . الان هم اصلا دوست ندارن توافق شکل بگیره (312383)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۱۸
براستی ک چنین است و با تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما سیاست سیما در بی توجهی ب اعتدال و اصلاحات تغییری نکرده (312390)
مردمی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۱۸
بهار جان لطفا ..... هیچ سخن تازه بگو !!!
این روایت صدا و سیما برای خودشان هم تکراری شده !!!
اونها خودشان را نه تنها به آب و آتش .. بلکه به آتش خالص هم می زنند تا دولت خیلی پاکدستشان باز هم چون جغد سر از خاکستر برآرد!! (312392)
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۲۸
حتما منظور شما این است که :
هین ! سخن تازه بگو ....
حکایت صدا وسیما که سالهاست عادی شده ! (312675)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۱۹
متاسفم از این نگرش تند و بی اعتماد دلواپسی سیما (312393)
128
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۲۰
اصلا مهم نیست چون کسی دیگه رسانه میلی نگاه نمیکنه.خدایش چندتا مخاطب داره؟ (312395)
رامین
Bulgaria
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۲۹
بنظر باید شورای امنیت ملی این روند مخرب را تذکر جدی به مسئولان صدا سیما بدهد یعنی که چی یه تعداد نماینده این مملکت با هزینه این ملت رفته اند از حقوق مردم دفاع کنند و داخل تعدادی معلوم الحال با استفاده از امکانات ملی شیطنت میکنند و هیچکسی به اینا حرفی نمیزنه (312403)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۴۲
انشاا... در صورت توافق با جشن شادی پاسخ این یاوه گویان را میدهیم (312404)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۴۵
عملکرد صدا و سیما را به رفراندوم بگذارند تا بدانند مردم چقدر از عملکرد صدا و سیمای میلی عاصی و بیزارند (312406)
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۴۷
وقتی صدا و سیمای ملی تغییر ماهیت داده و به صداوسیمای میلی بدل شده دیگر باید به این تصور برسی که در برابر یک دیوار سیمانی قرار گرفته ای که صداهایی بلند و بی هویت که از بلندگوها پخش می شوند تو را خواهند آزرد ، زیرا میلشان براین است . بدون توجه به هیچ افکار عمومی . صدا و سیمان میلی امروز جایگزین دغدغه هایمردم شده است . (312407)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۴۷
ناراحتی برای چیه ؟ مگه صدا و سیما بیننده داره؟!
خودشون میسازن خودشون میبینن ! ملت راهش سالهاست جداست . (312408)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۴۷
سلام خداپدرمادرضرغامی رابیامرزه چی فکرمیکردیم چی شد (312409)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۴۹
جناحی عمل کردن و توهین به شعور مخاطب مردم را از صدا و سیما فراری داده است و رو به شبکه های مبتذل و بیگانه می اورند (312410)
سید امیررضا نعمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۱:۵۹
دلم برای روحانی میسوزه...
داره مث میر ح.... تنها میشه قصه اش
تنها ی تنها (312415)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۲:۰۰
همه چیمون به هم میاد (312416)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۲:۰۰
چگونه است سایر مصوبات شورای عالی امنیت ملی مانند حصرها و ممنوع التصویرها باید موبه مو اجرا شود اما مصوبات آن شورا در زمینه مذاکرات هسته ای قوه قضاییه بعنوان مدعی العموم سکوت کرده و اقدامی صو رت نمیگیرد .   (312418)
گچساران
Europe
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۲:۴۳
صدا و سيماي ميلي نه ملي ،البته ديگر مردم ايران به رسانه ميلي نه اعتماد دارن ونه نگاه ميكنند من خودم ده سالي هست كه نگاه نميكنم (312432)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۲:۴۹
تمام اینها بازی سیاسی است که می خواهند ارزش توافق را تا انجا که می توانند پایین بیاورند تا تیم روحانی نتواند در انتخابات بعنوان برگ برنده از ان استفاده کند. (312448)
هاله نور
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۲:۵۲
اولا اکثر مردم که سواد کافی دارند وواقعا ابشخور تحریم نیستند وقتی این برنامه های صدا وسیمای را میبینند می فهمند وتاسف میخورند برای صدا وسیمای که سر خود را زیر برف کرده وبه زور میخواد طرز فکر یک عده که هشت سال فساد ودزدی کرده اند را به زور تو مخ مردم بکند تاسف میخورند که پول ملت توسط این عده حروم میشه این اقایون باید فهمیده باشند که غیر از خودشون هیچکس به اخبار رسانه ملی اعتماد ندارد (312449)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۳:۰۰
بایدخدمتتون عرض کنم که من فارغ التحصیل رشته هسته ای هستم و شناحت بسیارخوبی از این آقایون دکترکه پای ثابت برنامه های صداوسیما هستند دارم. فقط همینوبگم که خیلی به حرفهای این آقایون توجه نکنید.چون خیلی به بحثهای فنی هم که میگن تسلط ندارند.منافعشون درگروعدم توافقه.ضمناصداوسیما یک گزارشهایی ازهسته ای پخش میکنه که بعضیهاش اصلاربطی به برنامه هسته ای ایران نداره و فناوری مربوط به اون یه چیزدیگست.آقایون صداوسیماازبی اطلاعی مردم درموردمسائل فنی سوءاستفاده میکنند. (312450)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۳:۰۸
جالب است آقای روحانی دو سال است حتی حاظر به اعتراض علنی به این روند صدا و سیما نیست...و دستور دهد مدیران صدا و سیما باید بی طرف انتخاب شوند نه از دارو دسته جلیلی و پایداریها....یا فضایی خدایی نکرده باز شود و اصلاحاتی به وجود بیاید و فراموش کرده اند همه 20 میلیون رای خود را از حمایت اصلاح طلبان و سران اصلاحات دارند وحتی تنها وزارت علوم را هم از اصلاح طلبان گرفتند و به اصولگریان دادن (312452)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۴:۱۳
ايا اين سياه نمائي ها بدون پشتيباني از مراجع بالأترانجام نمي شود اگر غير از اين است چگونه اين سياه نمائي ها صورت مي گيرد ؟اما مردم ايران ان شاء الله در روز توافق بايد جواب دندان شكني به گروه أقليت افراطي بدهد (312456)
خطوط قرمز اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۴:۲۲
روحانی چه می کند؟
آیا ایشان ماهواره تماشا می کند و در رسانه های اروپا و وین سیر می کند؟
اگر این مسائل ساده را هم کنترل ندارد
استعفا دهد.....
ما باید یاد بگیریم که اگر موانع بیش از حد توان ماست
برای ملت نمایش بازی نکنیم
بلکه با عمل صریح خود خطوط قرمزمان را هم روشن کنیم.
بی شک استعفای ایشان بر محبوبیت و حمایت مردمی از تیم مذاکره کننده و سیاست های اصلاحی داخلی خواهد افزود (312458)
خطوط قرمز اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۴:۲۷
و این استعفا
پیامی واضح خواهد داشت

ایشان باید نامه ای به ارگان های ناظر بدهد در خصوص
انتخابات مجلس و نقش شورای نگهبان
و صدا و سیما و ائمه جمعه و نیروهای خودسر

و اعلام کند اعتدال ایشان چه خطوط قرمزی دارد.
و چه اختیارات حداقلی را در خصوص رسانه ها و پیگیری قضایی و...لازم دارد.
...بعد اگر موافقت شد که هیچ
و اگر مخالفت شد و مجلس و سیما و خودسرها (312459)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۶:۱۰
از یه بنده خدا پرسیدند اگه تو دریا کوسه دنبالت کنه کجا میری؟ گفت میرم بالای درخت . بهش گفتند تو دریا که درخت نداره .گفت مجبورم.داره نون تحریم تمام میشه وپیروزی بزرگی بدست میاد برای کم ارزش کردنش مجبورند از این کارها بکنن .مجبورند. (312470)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۷:۳۵
واقعا گويا صدا و سيماي دشمن است! اصلا به منافع ملي نمي انديشد. تمام تلاشش اين است که القائات قبلي اش درست در بيايد!!! (312477)
سیدمسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۲۱
سلام سردبیر
خوب عزیز کی اصلا خبر و از صدا و سیما میبینه
مگه کسی هم هست خبر و از رسانه به اصطلاح ملی دنبال کنه (312494)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۲۴
اگر رهبري آن دفاع جانانه را از تيم هسته اي نمي کرد، صدا و سيماي ميلي چه قِشقرقي راه مي انداخت؟!!! (312496)
بهلول دیوانه
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۳۱
بهارنیوز!خیلی تندانتقادمی کنی !مگه قطحی رسانه هست.بذارهرجوردلشان می خواد تبلیغ کنند.اصلا مگه چنددرصدمردم رسانه میلی ایران رومی بینندکه نگرانتون می کنه! (312499)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۳۴
صدا و سیما خیلی وقت است که دیگه متعلق به مردم نیست و تندروها هرچه میخواهند میتوانند در صدا و سیما بگویند. به همین دلیل مردم از صدا و سیما ری گردان شده اند و هیچ توجهی به تبلیغات و ... ندارند. (312501)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۳۵
با سلام و آرزوي قبولي طاعات
يک پيشنهاد، و آن اينکه از همه سايتهاي حامي مذاکرات هسته اي دعوت کنيد تا يک نظر سنجي در مورد عملکرد صدا و سيما در قبال تيم مذاکره کننده هسته اي بگذارند و بدينوسيله حرکت يک سويه و زشت اين رسانه غير ملي افشا و معلوم شود. (312502)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۳۸
صدا و سیمای میلی نه ملی (312505)
وحید رضایتی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۵۱
این اقایان افراطی و دلواپس باید بدونن دشمن شما ٰدشمن ماهم هست.اماچون به فکر مردم نیستن و نمیدونن چه فشاری داره به مردم میاد به همین خاطر دارن جلوی پای گروه مذاکره کننده سنگ میندازن.افراطی ها فقط به فکر اینن که رقیباشون رو به هر قیمتی از پا دربیارن و دیگه نمیدونن با دروغ هاشون چه ضربه ای به مردم میخوره



من دقیقا یاد جنگ های نظامی می افتم که با انداختن برگه های باعث ایجاد شایعه در بین مردم میشدن (312511)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۵۶
لعنت خداوند بر کسانی که منافع ملی کشور را قربانی منافع شخصی و جناحی می کنند . (312516)
-------------
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۴۱
مردم با روابط عمومی صداوسیما تماس بگیرند ونسبت به این مساله اعتراض کنند (312530)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۴۱
صدا و سیما در دوره آقای سر افراز طوری عمل کرده که الان اگر بگند که آقای ضرغامی دوباره میاد مردم میریزند خیابون شادی میکنند!!! (312531)
صلح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۰۰
ازنظر اینها صلح حدیبیه وصلح امام حسن جای سوال دارد از جنگوخون ریزی حال می کنند خودشون هم پشت جبهه کفش واکس می زنند سختی جبهه را ندیدند (312544)
ریزبین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۰۰
واقعا معلومه که توهم زده اید و منتقدان به مذاکرات را مخالف میخوانیدو با عنوانهای این چنینی در پی مظلوم نمایی مفرط هستید. (312545)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۰۵
سرافراز خیلی بدتر از رئیس قبلی حداقل آن یکم روشنفکر بود (312548)
میر مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۱۷
معاون رسانه اي سعيد جليلي در دوران دبيري شوراي عالي امنيت ملي پيمان جبلي بود که هم اکنون معاون خبر صدا و سيما است.

انتظار بیشتری از این صدا و سیمای میلی پایداری نمیره (312556)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۲۵
اخه من موندم این عزیزان که میگن توافق نشه امدیمو توافق نشه ایران وارد جنگ بشه،من موندم بچه های این آقایون می خوان برن بجنگن اینا که ماشالله همهشون یا امریکا یا انگلیسن دارن مثلا درس می خونن! (312559)
خلیل الله
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۲۶
واقعا صداوسیما مردمی نیست وروحانی باید تلاش کنه مدیریت صداوسیما اصلاح بشه چون عملکردش واقعا غیر حرفه ای وفقط یک طرفه مسائل بازگومیکنه ووارونه،،، (312560)
آيلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۰۱
كسي ديگه توجهي به صدا و سيما نمي كنه. هر چي دلشان ميخواد بگن. مهم نيست..... (312576)
حسابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۲
صداوسیماملی نیست میلیه (312626)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۱
من که کانال ایرانو ندارم ولی از ماهواره شبکه خبر و
نسیم اینا هست که هر وقت میبینم در مورد هسته ای
یه مستند ساختنو دارن حالشو میبرن این همه مستندم
تنها دو تا موسسه یکی موج و اون یکیم سوره همچین چیزی
بود فک کنم ببین چه پولی به جیب میزنن (312634)