به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۷۶۵۴۷

واكنش فرمانده نیروی‌دریایی به ادعای آمریکا

گروه بين‌الملل: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امنیت در خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان با حضور همیشگی نیروی دریایی ارتش و سپاه کاملاً برقرار است؛ بنابراین نیاز نیست آمریکایی‌ها کشتی‌های خود را در این منطقه اسکورت کنند.
واكنش فرمانده نیروی‌دریایی به ادعای آمریکا
به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جمع خبرنگاران، گفت: امنیت در خلیج فارس صددرصد برقرار است و خلیج عدن و باب‌المندب امنیت کافی ندارد، بنابراین آمریکایی‌ها باید در این منطقه کشتی‌های خود را اسکورت کنند. امیر سیاری درباره توقیف یک کشتی متعلق به جزایر مارشال، گفت: این توقیف کاملاً قانونی بوده است. مقامات نظامی آمریکا بعد از توقیف کشتی متعلق به جزایر مارشال توسط کشورمان اظهار کرده بودند که کشتی‌های آمریکایی را در خلیج فارس اسکورت خواهند کرد.

امیر سیاری همچنین درباره نجات کشتی هنگ کنگی از حمله دزدان دریایی نیز گفت: این کشتی در شب مورد تجاوز قرار می‌گیرد و با بی‌سیم چندین بار تقاضای کمک می‌کند، اما کشتی‌های نظامی در منطقه هیچ پاسخی به کشتی هنگ کنگی نمی‌دهند تا ناوشکن البرز که در فاصله دورتری قرار داشته با سرعت خود را به منطقه رسانده و پس از درگیری با دزدان دریایی این کشتی را نجات می‌دهد. پس از آنکه این کشتی نجات پیدا کرده و مسیر خود را ادامه می‌دهد ناوگروه‌های سایر کشورها با بی‌سیم اعلام می‌کنند که چه کشتی در منطقه نیاز به کمک دارد؟ فرمانده نیروی دریایی با اشاره به این‌که نیروی دریایی در جهت ارتقای نیروی انسانی، تجهیزات، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های خود تلاش می‌کند در نیمه دوم امسال نیروی دریایی رزمایش برگزار می‌کند. وی در پایان افزود: ما تلاش می‌کنیم دقت و برد موشک‌های خود را افزایش دهیم.