به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۸۶۴۰۱
در آغاز نیمه دوم بایرن از حریف خود پیش افتاد

ولفسبورگ قهرمان سوپر جام آلمان شد

گروه ورزشی: ولفسبورگ با برتری بر بایرن مونیخ در ضربات پنالتی قهرمان سوپرجام آلمان شد.
دو تیم ولفسبورگ و بایرن مونیخ در دیدار سوپرجام آلمان برابر هم به میدان رفتند تا تکلیف قهرمان این دوره مشخص شود.بایرن مونیخ قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا برابر ولفسبورگ قهرمان فصل قبل جام حذفی رودرروی هم قرار گرفتند. این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید ولی در ضربات پنالتی این ولفسبورگ بود که توانست 5 -4 به برتری برسد و برای اولین بار فاتح این رقابت ها شود.
در این دیدار بازیکنان بایرن مونیخ به دلیل درگذشت فرزند بکن باوئر اسطوره خود با بازوبند مشکی راهی میدان شدند. بازی دو تیم در نیمه نخست با برتری نسبی بایرنی ها همراه بود و این تیم چند موقعیت گلزنی را روی دروازه تیم سفید و سبزپوش ایجاد کرد ولی جدی ترین موقعیت را کوین دی بروین در دقیقه 41 از دست داد. خروج اشتباه مانوئل نویر دروازه بان بایرن مونیخ نزدیک بود کار دست این تیم بدهد ولی کوین دی بروین بهترین بازیکن فصل قبل بوندسلیگا در کمال ناباوری دروازه خالی را از دست داد.

 

در آغاز نیمه دوم بایرن از حریف خود پیش افتاد. حرکت نفوذی داگلاس کاستا از سمت چپ و پاس این بازیکن در شلوغی مقابل دروازه به روبن و لواندوفسکی رسید که در نهایت مهاجم هلندی در دقیقه 48 دروازه ولفسبورگ را باز کرد تا بایرن از حریف خود پیش بیفتد و روبن که مدت ها به دلیل مصدومیت از فوتبال دور بود در بازگشت از مصدومیت گلزنی هم کند.با نزدیک شدن به دقایق پایانی تعویص های مربیان آغاز شد. ابتدا هکینگ بنتنر، شورله و کروزه را به عنوان سه عنصر تهاجمی وارد میدان کرد و از آن سو گواردیولا برای مقابل با مثل رافینیا را به جای لواندوفسکی به زمین فرستاد و در ادامه گوآردیولا آرتورو ویدال شیلیایی خرید جدید خود را به میدان فرستاد تا اولین دیدار رسمی خود را با پیراهن بایرن انجام دهد.

 

ولفسبورگ که سراپا حمله بود برای زدن گل تساوی بخش پیش آمد ولی درخشش نویر در این دیدار مانع از گلزنی بازیکنان ولفسوبورگ شد. در حالی که بازی با برتری بایرن رو به اتمام بود، نیکولاس بندتر دانمارکی ارزش های خودش را نشان داد و در حالی که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود توانست در دقیقه 90 گل تساوی بخش را به ثمر برساند تا این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد و به ضربات پنالتی کشیده شود.در ضربات پنالتی نویر عملکرد ضعیفی داشت و 4 صحنه برخلاف جهش توپ پرید و فقط یک بار توانست جهت پنالتی بازیکنان حریف را تشخیص بدهد. در نهایت با ضربه ای که ژابی آلونسو از دست داد ولفسوبورگ 5-4 در پنالتی و 6-5 در مجموع توانست بایرن منیخ را شکست دهد و قهرمانسوپرجام آلمان شود.پیش از آغاز دیدار سوپرجام فوتبال آلمان جوایز برترین بازیکن و سرمربی فصل گذشته رقابت های بوندس لیگا به کوین دی بروین و دیتر هکینگ اهدا شد.

مرجع : ایسنا