به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۳۸۲۵۱

فخرالدینی: برای نجات موسیقی ملی آماده​ام

گروه فرهنگ وهنر: فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده ملی کشور گفت: همچنان به قول خود وفادارم و با تمام توان برای نجات ارکستر ملی پا به صحنه می گذارم.
فخرالدینی: برای نجات موسیقی ملی آماده​ام
فرهاد فخرالدینی گفت: با اعلام قبول سمت رهبری ارکستر ملی ایران از سوی مسوولان موافقت خود را اعلام داشتم تا بتوانم فعالیت خود در این ارکستر را پس از ملت 4 سال از سر بگیرم.  وی ادامه داد: این موافقت بنده بر اساس قولی بوده که مسوولان و معاونت هنری و دفتر موسیقی داده بودم تا بتوانیم به کمک هم ارکستر و موسیقی ملی ایران را از این دوره رکود نجات بدهیم. فخرالدینی با بیان این جمله که ارکستر ملی ایران نزدیک به پنج سال درسردرگمی به سر می برد، گفت: در سالهای اخیر آن طور که باید به موسیقی و به خصوص این ارکستر اهمیت داده نشده بود که امید است با روی کار آمدن مدیران جدید این کار تحقق یابد.

وی در ادامه افزود: یک ورزشکار اگر به صورت مداوم تمرین نکند آمادگی خود را از دست خواهد داد ، گروه های موسیقی نیز از این مهم مستثنی نیستند و باید اعتراف کرد که ارکستر ملی با روزهای آماده خود فاصله دارد. فخرالدینی با طرح این پرسش که چه کسی پاسخ گوی ظلمی که در چند سال اخر به این ارکستر شده است، خواهد بود ؟

ادامه داد: اما امروز حرف های تازه و امیدوار کننده ای در خصوص موسیقی گفته می شود که امیدوارم به همراهی هنرمندان و مسئولان به سرانجام برسد. سازنده موسیقی فیلم امام علی (ع) خاطر نشان کرد: برنامه های ارکستر ملی باید در جلسات با مسوولان و شورا بررسی شود و در آن زمان بطور رسمی اعلام خواهد شد .
مرجع : ايرنا