به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۸۸۹۱

ناطق نوری: آمریکا دنبال مذاکره با ما بود

گروه سياسي:​ یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما هیچ زمانی به دنبال مذاکره با آمریکا نرفته‎ایم و آنها به این نتیجه رسیده‌اند که دشمنی آنها با مردم ایران تاکنون دستاوردی نداشته است.
ناطق نوری: آمریکا  دنبال مذاکره با ما بود
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری یکشنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی(ره) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم افزود: آمریکایی‌ها 35 سال با ما مبارزه کردند ولی هرجا رفتند، اقتدار ایران اسلامی را مشاهده کردند و متوجه شدند توانایی مقابله با ما را ندارند. به همین دلیل است که به فکر نحوه جدیدی از رفتار با کشورمان افتاده‌اند. آنها به این درک رسیده‎اند که این کشور با نعمت بزرگی چون ولایت فقیه تسلیم آنها نخواهد شد.

رئیس اسبق مجلس با اشاره به سجایای اخلاقی امام راحل بویژه شجاعت و اخلاص، خاطرنشان کرد: حرکت امام راحل در حوزه پس از رحلت آیت‎الله العظمی بروجردی، تجمیع و انسجام طلب برای حرکت علیه نظام پهلوی بود. وی ادامه داد: امام راحل با تدریس فقه و اخلاق، حوزه‌های علمیه را برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی مهیا کرد و در همین حین بود که شاه و درباریان در اشتباهی استراتژیک برای ضربه زدن به دین با ارسال لایحه انجمن‎های ایالتی و ولایتی، موجب آغاز نهضت انقلاب اسلامی با شیبی عقلانی از سوی امام راحل شدند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به داستان تبعید امام به دلیل تهدید تاریخی شاه از سوی امام، گفت: از جمله عوامل موفقیت حضرت امام(ره)، می‎توان به درک بالا، بینش صحیح، شجاعت توأم با آگاهی و توکل و اخلاص در راه خدا اشاره کرد زیرا همیشه و همه حال از واژه خداوند در گفتارشان استفاده می‎کردند و ملت ایران نیز با همین کلیدواژه در مقابل همه سختی‎ها ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به ایام ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و در ادامه با اشاره به چگونگی نزول سوره کوثر، اظهار کرد: منافقان و بدخواهان اسلام پیامبر اکرم(ص) را به دلیل نداشتن فرزند ذکور، ابتر می‎خواندند ولی با تدبیر الهی این نعمت و کوثر گرانقدر به حضرت اعطا شد و موجب نشر مکتب رسول خدا توسط حضرت زهرا(س) شد.

ناطق نوری ادامه داد: بقای دین در گروی دامن حضرت زهرا(س) بود و خود حضرت با افشاگری‌ها و دفاع از حریم ولایت و با خطبه فدکیه دین را حفظ کردند. بزرگترین جفایی که نسبت به خاندان اهل بیت(ع) می‌کنیم این است که شخصیت و زندگی ایشان را تحریف می‌کنیم تا اشک و عواطف را تحریک کنیم. در حالی که برخی از مهاجران قصد از بین بردن حق دین را داشتند، حضرت زهرا(س) از حریم ولایت و قرآن دفاع کردند و در خطبه فدکیه به بیان فلسفه احکام پرداختند.

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، همچنین اظهار کرد: امروز منسجم‌ترین نسلی که در دنیا باقی است، نسل حضرت فاطمه(س) است و تاریخ شیعه نشان می‎دهد فقها و روحانیون سادات فاطمی چه خدمات ارزنده‎ای به دین و تشیع داشته‎اند. علامه بحرالعلوم، سید رضی و شخصیت‎های انقلابی نظیر آیت‎الله کاشانی و آیت‎الله مدرس از ساداتی بودند که در کنار امام راحل(ره) تحول بنیادینی در عرصه‎های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ایجاد کردند.
مرجع : ايسنا