به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۶۱۵۶۱
مبنی بر رویكرد دوگانه اصولگرایان مجلس

تاكید مطهری بر اظهارات امروزش در مجلس

گروه سیاسی: علی مطهری با وجود اینكه اظهارات امروزش در صحن علنی مجلس از سوی علی لاریجانی، «ناجوانمردانه»! ارزیابی شد، بار دیگر بر دیدگاهش مبنی بر رویكرد دوگانه اصولگرایان مجلس با وزرای پیشنهادی تاكید نمود.
نماینده تهران در مجلس با بیان این که باید رای مجلس به فرهادی را به فال نیک بگیریم گفت: مجلس به راحتی حرف فرهادی را پذیرفت که این نشان دهنده تناقض است. اما باید آن را به فال نیک می‌گیرند چون یک گام از افراطی‌گری دور شده‌اند. زیرا من این موضوع را فتنه‌گری نمی‌دانم

علی مطهری که امروز در مخالفت با محمد فرهادی نطق کرد، در جمع خبرنگاران توضیح داد: حالا چه اتفاقی افتاده است که امروز همه رای مثبت می‌خواهند بدهند ولی در گذشته این همه بهانه‌گیری می‌کردند. در واقع در مخالفت به نوعی از مجلس و گفتمان اصولگرایان دفاع کردند. نماینده تهران،‌ ری،‌ شمیرانات در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا فرهادی پیشنهادی به اعضای کمیسیون آموزش و پرورش داده که رای آن‌ها را جلب کند گفت: من در این باره اطلاع دقیقی ندارم اما به هر حال ممکن است این دوستان احساس کرده باشند که مدیران وزارت علوم باید با نظر آن‌ها انتخاب شوند و این نمایندگان اطمینان پیدا کردند که افراد مورد نظر خود را در وزارت علوم به کار گمارند.

وی تاکید کرد: لابد چنین چیزی بود که مجلس موضوع فتنه را این بار برای رای اعتماد فرهادی مطرح نکرده است. علی مطهری درباره احتمال لابی نمایندگان در خصوص بورسیه‌ها با وزیر علوم گفت: از جزئیات موضوع بورسیه‌ها و روند بررسی آن‌ها در آینده مطلع نیستم. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیش بینی خود را با حضور فرهادی در وزارت علوم عنوان کرد و گفت: فکر می‌کنم با حضور فرهادی در دانشگاه‌ها تنش کمتر خواهد شد و رای‌ای که امروز مجلس داد یک گام به جلو بود.

وی در ادامه تشریح کرد: به عبارتی یک نقطه مثبت از این جهت معلوم شد که مجلس یا از این که فتنه خط قرمز است عبور کرده است یا اینکه برداشت درستی از این موضوع دارد و از این به بعد نامه‌نگاری در اعتراض به ظلمی که در آن ایام شد را فتنه تلقی نمی‌کند باید از مجلس برای این گام به جلو تقدیر کرد.در واقع یک گام از تندروی و افراطی‌گری به دور شده است.

علی مطهری همچنین درباره اینکه گفته می‌شود فرهادی به خاطر اینکه رای جمع کند نامه‌ای را که نوشته انکار کرده است گفت: شکی بر آن نیست که وی این نامه را نوشته است و اگر گفته امضاء نکرده‌ام یا خبری نداشتم مجلس باید طبق برخوردی که با موارد قبلی داشت سخنان وی را نمی‌پذیرفت چون وزرای پیشنهادی قبل گفته بودند خبر ندارند اما مجلس می‌گفت شما باید همان زمان آن را تکذیب می‌کردید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات ادامه داد: اما این بار مجلس به راحتی حرف فرهادی را پذیرفت که این نشان دهنده تناقض است. ولی آن را به فال نیک می‌گیرند چون یک گام از افراطی‌گری دور شده‌اند. زیرا من این موضوع را فتنه‌گری نمی‌دانم.

آلزايمر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۵۱
يه تار موي شما فداي بعضي از اين نماينده هاي اصلاح طلب
اميدوارم مردم مثل دوران اصلاحات ، دولت و نمايندگاني مثل شما را فراموش نكنند البته اصلاح طلبان هم بدانند مقصر اصلي 84 خود آنان بودند كه بي برنامه عمل كردند و خواستند با شمشير به جنگ تانك بروند و در نتيجه مردم رويگردان شدند (265173)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۱۰
باید میگفتی بعضی از این نمایندگان...فدای یه تار موی شما
دوست عزیز... (265263)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۰۷:۳۰
خدا را شکر که بالاخره این بازی تموم شد بچه بازی و لجبازی دولت و مجلس ختم به خیر شد (265399)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۵۷
بالاخره نمایندگان از خر شیطان پائین امدند !!!!!!!! خدا را شکر . (265178)
آرش از روستا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۴
آقای مطهری خودت هم میدانی که این نماینده ها دست از افراطی گری برنمیدارند... متاسفم برای آقای روحانی... از اولش هم به این فرهادی بدبین بودم و الان به یقین تبدیل شد.آدم باید حرفی که میزنه پاش وایسه...حالا متوجه میشویم که مرد فقط آقای توفیقی... متاسفانه وزارت علوم از دست اصلاحطلبان پرید.. (265186)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۱۳
اگر مردم همت کنند مجلس نهم دیگر تکرار نخواهد شد. خدا کند مطهری باز هم کاندیدا شود این بار رأی اول تهران را می آورد. (265195)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۱۴
کلا حال این مجلس دست خودش نیست!!!طبق شنیده ها،میگن ریئس جمهور پیش رهبری گله مجلس روکرده!!!ونتیجه که اقای فرهادی رای اورد!!!وگرنه این مجلس نشینهای خوش نشین درست بشو نیستند!!!نرودمیخ اهنین درسنگ (265196)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۰۷:۳۲
وقتی مردم به کشتی گیر و کاراته باز و تکواندو کار و گوینده ی اخبار ورزشی و بازیگر وبازیکن و به جای آدمایی که یه تخصص حالیشون باشه رای میدن همین میشه دیگه (265400)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۲۴
%100 حق با اقای مطهری بود .وبسیار زیرکانه خیلی ها را ناک اوت کرد .ادم عاقل همینه در قضایا به این مهمی هوش و ذکاوت خود را نشان میدهد . درود (265207)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۴۱
نميدونم اين دوره مجلس چرا انقدر دير ميگذره!!!! (265214)
پارسا
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۴۴
حدیثی از رسول خدا:
زمین تیره در برنگرفته و آسمان کبود سایه نیافکنده،راست سخن تر و درست لهجه تر از ابوذر.
علی مطهری انسان رو یاد ابوذر غفاری میندازه.
رحمت خدا بر تو باد (265215)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۵۴
در هر حال خدا خیر بدهد به آقای مطهری، حرف حق میزند.
از افرادی چون حمید رسایی نباید انتظار رفتار صحیح داشت، این قضیه رای اعتماد مشکوک است ،
از رفتار آقای فرهادی در دوره وزارتش می توان فهمید که برای خریدن رای امروز، چه چیری را فروخته است. (265220)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۷:۰۴
ولی دمش گرم عجب پلیتیکی زده .حالاهمه متوجه تناقض گویی نمایندگان تندروشدند. (265224)
ای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۷:۰۸
واقعا حرف کی را باور کنیم عجب بازی سیاستی شده (265228)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۷:۲۴
حرف ايشون كاملا درسته و مشكل مجلس فتنه نيست مشكل مجلس دست دراز كردن در وزارت علوم است كه آقاي فرهادي چراغ سبز داده و قبول كرده، ايشون و دولت نشان دادند كه امانت دار خوبي براي راي مردم نيستند، آقاي روحاني با اين رويه به هيچ كجا نخواهد رسيد و اولين رئيس جمهور يك دوره اي خواهد بود!
چه قول هايي به ما دادند و چه عملكردي! از رفع حصر به واگذاري دولت و وزارتخونه هاش به تندرو ها رسيديم!! (265234)
علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۷:۳۷
از این رای اعتماد همانطور که آقای مطهری اشاره نمود بوهائی به مشام میرسد . (265237)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۱۳
درود خدا بر این نماینده فرا جناحی و خوب تهران باشد که روزی رییس جمهور شود انشاا... (265243)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۱۴
براستی که این نماینده شجاع و فراجناحی و فرزند برومند شهید مطهری راست نمیگه؟ (265244)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۴۰
آقای مطهری عزیز
از جوانمردانه هم جوانمردانه بود خیالت راحت .... فقط اون دفعه که این مجلس رو با مجلس ششم مقایسه کرده بودید یک کم بی انصافی بود. اون هم فدای سرتان. اینقدر ازاده هستید که حتما اون هم عقیده شماست (265253)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۲۳
پس معلومه مطهری دمدمی مزاجه!!!! (265270)
حاتم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۰۰:۰۶
گویا متوجه نیستی آقای مطهری گفتند اگر معیار شما نمایندگان فتنه شناسی است پس چرا نظرتان عوض شد یعنی اینکه فتنه ای در کار نیست واین توهمی است که هر وقت می خواهید به ان متوسل می شوید (265367)
الف بچه تويسركاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۰:۵۹
اقاي مطهري ادم با هوش وسياستمداريست وبامخالفت خود اصولگرايان را به موضع انفعال برددرنتيجه مجلس به اقاي فرهادي راي داد (265299)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۲:۲۱
آیندگان وتاریخ به شما افتخار می کنند مردبزرگ (265326)
حاتم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۰۰:۰۲
درود ما برتو که با این حرکت هوشمندانه ات نشان دادید بسیاری دچار توهم فتنه شده اند وحتی لجاجت بیهوده با مسایل اساسی کشور را رنگ وبوی مذهبی می دهند (265366)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۰۷:۵۸
از فرهنگستان زبان پارسی میخواهیم به جای کلمه نوندونی از کلمه فتنه استفاده کنه چون نونش بیشتر از هر نوندونی دیگه ای واسه آقایان تو روغنه (265425)