به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۷۲۹۰۲
شاگردان خاکپور اولین قدم را محکم برداشتند

پیروزی امیدهای ایران مقابل نپال

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال امید ایران نخستین دیدار در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک 2016 را با پیروزی پشت سر گذاشت.
پیروزی امیدهای ایران مقابل نپال
در چارچوب مسابقه‌های مقدماتی المپیک 2016 تیم ملی امید ایران از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی امید نپال رفت که این دیدار در پایان با برتری 5 بر صفر به سود ایران به پایان رسید. برای ایران در این دیدار ارسلان مطهری در دقیقه 15 و بهنام برزای از روی نقطه پنالتی در دقیقه 28 ، سردار آزمون دقیقه 54 و علی کریمی دقیقه 67 گلزنی کردند. آخرین گل تیم فوتبال امید ایران را نیز شاهین ثاقبی در دقیقه 88 به ثمر رساند. ایران امروز با ترکیب محمدرضا اخباری، وحید حیدریه، حسین کنعانی، روزبه چشمی، علی کریمی، بهنام برزای، سردار آزمون، حسین فاضلی، ارسلان مطهری، سید مجید حسینی و مهدی ترابی به میدان رفت.

خاکپور:می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم
سرمربی تیم ملی امید ایران پس از پیروزی پنج بر صفر مقابل نپال گفت که تیمش مقابل یک تیم جنگجو به پیروزی رسیده است.  محمد خاکپور پس از پیروزی تیم ملی امید ایران مقابل نپال اظهار کرد: نپال تیم خوب و جنگنده‌ای بود به طوری که تا دقیقه 90 با تمام وجود تلاش و مقابل ما بازی کردند. ما امروز سعی کردیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و فرصت‌های گلزنی خلق کنیم و فکر می‌کنم در این امر موفق بودیم ، اما درحالی که می‌توانستیم گل‌های زیادی بزنیم این اتفاق رخ نداد.

او درباره عملکرد سردار آزمون نیز گفت: آزمون چندین سال است با بازیکنان تیم ملی امید همبازی بوده و به خوبی آن‌ها را می‌شناسد. من نگران هماهنگ شدن آن‌ها نیستم. سردار امروز استرس زیادی داشت و گلی که به ثمر رساند به او خیلی کمک کرد تا استرس از او دور شود. اما درباره بابک جهانبخش باید بگویم جهانبخش دو روز قبل یک بازی سنگین برای تیم باشگاهی‌اش انجام داده بود و پس از مسافرتی طولانی به تهران آمد. یاران نپال هم خشن بازی می‌کردند و من دوست نداشتم بازیکنم مصدوم شود به همین خاطر به جهانبخش بازی ندادم.

خاکپور درباره اینکه چرا تیمش فرصت‌های زیادی را به گل تبدیل نکرد؟ گفت: مهم این است که ما بتوانیم فرصت گلزنی خلق کنیم،اما قبول دارم که باید تمرین‌های دیگری نیز انجام دهیم تا این فرصت‌ها به گل تبدیل شود. ما امروز بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و من از بازیکنانم راضی‌ام. البته می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. وی درباره حضور کم تعداد تماشاگران در ورزش آزادی نیز گفت: ما در عید نوروز به سر می‌بریم و همین موضوع باعث می‌شود مردم به دید و بازدید بروند و عده‌ای هم در تهران نباشند. البته امروز شنیدم حدود 5 یا 6 هزار نفر از افغانی‌ها برای تشویق تیم ملی کشورشان به ورزشگاه آمده بودند. امیدوارم ایرانی‌ها هم به ورزشگاه بیایند تا ما در ایران غریبه نباشیم.

تیم ملی فوتبال امید ایران امروز (دوشنبه ) نخستین دیدار در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک 2016 را با پیروزی پشت سر گذاشت. در چارچوب مسابقه‌های مقدماتی المپیک 2016 تیم ملی امید ایران از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی امید نپال رفت که این دیدار در پایان با برتری 5 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

برای ایران در این دیدار ارسلان مطهری در دقیقه 15 و بهنام برزای از روی نقطه پنالتی در دقیقه 28 ، سردار آزمون دقیقه 54 و علی کریمی دقیقه 67 گلزنی کردند. آخرین گل تیم فوتبال امید ایران را نیز شاهین ثاقبی در دقیقه 88 به ثمر رساند. ایران امروز با ترکیب محمدرضا اخباری، وحید حیدریه، حسین کنعانی، روزبه چشمی، علی کریمی، بهنام برزای، سردار آزمون، حسین فاضلی، ارسلان مطهری، سید مجید حسینی و مهدی ترابی به میدان رفت.

سرمربی تیم امید نپال نیز پس از پایان بازی گفت تیمش جنگنده مقابل ایران ظاهر شده است. جک استنافوکسی درباره شکست تیمش برابر ایران اظهار کرد: ما بازی جنگنده‌ای ارائه کردیم اما متاسفانه 5 گل دریافت کردیم. امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانم ذهنیت بازیکنانم را تغییر دهم تا روند بهتری داشته باشیم. وی افزود: ایران یکی از تیم‌های خوب دور مقدماتی است و به نظرم شانس اول صعود از گروه ما محسوب می‌شود. ما امروز نشان دادیم که تیم‌مان چقدر جنگنده است. من از بازیکنان جوان زیادی استفاده کردم که این بازی می‌تواند تجربه خوبی برای آن‌ها باشد. امیدوارم در آینده بتوانیم روند بهتری داشته باشیم. امروز بازی اول‌مان را انجام دادیم و مطمئنا در آینده شرایط تغییر می‌کند.

امروز همچنین تیم های فوتبال امید فلسطین و افغانستان نیز که دو تیم دیگر این گروه بودند از ساعت 18 به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این بازی نیز با پیروزی دو بر صفر فلسطینی ها پایان یافت.به این ترتیب پس از پایان رقابت های روز اول این گروه، تیم فوتبال امید ایران با سه امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به فلسطین در رده اول، تیم فوتبال امید فلسطین در رده دوم و تیم های عربستان سعودی، افغانستان و نپال در رده های بعدی قرار دارند. روز دوم رقابت های گروه c پس فردا با انجام دو دیدار دیگر بین تیم های فوتبال امید فلسطین با عربستان سعودی و افغانستان با نپال دنبال خواهد شد و تیم ایران در این روز استراحت خواهد کرد.
مرجع : ایسنا