به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۶۳۹۰۲
پگاه آهنگرانی؛

پرکارترین بازیگر زن امسال جشنواره فجر

گروه فرهنگ و هنر: او با بازی در فیلم‌های "جامه دران" ، "موقت" ، "نزدیک‌تر"، "مادر قلب اتمی" و "خانه دختر" پرکارترین بازیگر زن این دوره از جشنواره محسوب می‌شود.
پرکارترین بازیگر زن امسال جشنواره فجر
«پگاه آهنگرانی» با داشتن 5 فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر تاکنون پرکارترین بازیگر این دوره از جشنواره است. می‌توان گفت: " پگاه آهنگرانی" مستعد موفقیت های بیشتری در سینما است. او در دومین تجربه سینمایی خود در سن پانزده سالگی با فیلم "دختری با کفش های کتانی" توانست بدرخشد. همچنین او در فیلم "زندان زنان" در اولین تجربه کارگردانی "منیژه حکمت" در سه نقش متفاوت بازی کرد و این فیلم جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه را در دوره ششم جشن خانه سینما به دست آورد. "پگاه آهنگرانی" در سال 87 در بیست و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر برای فیلم "زادبوم" به کارگردانی "ابوالحسن داوودی" کاندیدای نقش دوم زن شد.

وی در فیلم "جامه داران" به کارگردانی حمیدرضا قطبی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان، با "باران کوثری" هم‌بازی شده است. "جامه‌داران" درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش به حقایقی تازه درباره زندگی او پی می‌برد.

مهتاب کرامتی و مصطفی زمانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. آهنگرانی همچنین در فیلم سینمایی "نزدیک‌تر" به ایفای نقش پرداخته و این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که دوباره بعد از مدت‌ها دور هم جمع می‌شوند. "نزدیک‌تر" نازنین فراهانی، محمد بحرانی، شیرین یزدانبخش، فراز مدیری، ستاره اسکندری و پارسا پیروزفر به ایفای نقش پرداختند. "موقت" فیلم دیگری است که " پگاه آهنگرانی" در آن بازی کرده و داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که همزمان با اسباب‌کشی و جابجایی خانه‌شان ناخواسته درگیر ماجراها و مشکلاتی خاص می‌شوند.

بازیگرانی چون نگار جواهریان، بابک کریمی، نازنین فراهانی و سارا عزیزی در فیلم "موقت" به ایفای نقش پرداختند. دیگر فیلم " پگاه آهنگرانی" ، "خانه دختر" است. "خانه دختر" را شهرام شاه حسینی کارگردانی کرده و محمد شایسته، تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. این فیلم درباره مردی است که قصد دارد خانه خود را زیر قیمت بفروشد تا از نگاه سنگین همسایه‌ها و اهالی محل در امان باشد. حامد بهداد، باران کوثری، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیرعلی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی شاه‌حسینی و رویا تیموریان از بازیگران فیلم "خانه دختر" هستند. "مادر قلب اتمی" به کارگردانی "علی احمدزاده" و با تهیه‌کنندگی "امیر سید‌زاده" که اولین اکران آن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر خواهد بود، فیلم دیگری است که " پگاه آهنگرانی" در آن به ایفای نقش پرداخته تا رکوردار بالاترین شانس برای کسب موفقیت در این دوره از جشنواره باشد. داستان این فیلم در دنباله مهمونی کامی "فیلم قبلی این کارگردان" آغاز می‌شود که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس نزدیک کند. گفتنی است سی و سومین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن به دبیری "علیرضا رضاداد" برگزار می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران