به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۸۳۴۲

کویت به دنبال افزایش تولید نفت خود است

گروه اقتصادي: کویت قصد دارد تولید نفت خود را تا سال 2020 به میزان 23 درصد افزایش دهد.
کویت به دنبال افزایش تولید نفت خود است
به گزارش بلومبرگ، همزمان با ارتقای فناوریها در نحوه استخراج نفت که به کویت اجازه می‌دهد تا نفت بیشتری تولید کند، این کشور قصد دارد تولید خود را تا پایان دهه‌ جاری میلادی 24 درصد افزایش دهد. هاشم هاشم رییس اجرایی شرکت نفت کویت در یک کنفرانس نفتی گفت: این کشور قصد دارد تولید خود را با استفاده از روش‌های ارتقا یافته حفاری از حدود سه میلیون و 250 هزار بشکه در روز به روزانه چهار میلیون بشکه برساند.

وی افزود: این نفت شامل استخراج 300 هزار بشکه در روز از میادین نفت شمالی و استخراج همین مقدار نفت و میعانات گازی از پروژه گاز طبیعی ژوراسیک است. هاشم اظهار کرد: ما این ذخایر را در اختیار داریم و توان اثبات‌ شده‌ای برای پیش‌برد پروژه‌ها در زمان مقرر داریم، اما همیشه این خطر وجود دارد که مهارت و تخصص با افزایش پیچیدگی ذخایر هماهنگ نباشد. اکنون زمان آن است که دست به کار شده و رویکرد‌ جدید شرکت‌های بین المللی را برای افزایش توان خود به کار بگیریم.

علی العمر وزیر نفت کویت گفت: هیچ خطری مبنی بر عرضه بیش از حد در بازار‌های جهانی نفت وجود ندارد، زیرا رشد تقاضا با افزایش آن برابری خواهد کرد. نفت برنت در سال جاری به دلیل گمانه زنی مبنی بر افزایش عرضه عراق، ایران و لیبی و بیشتر شدن عرضه نسبت به تقاضا و همچنین به دلیل کند شدن رشد اقتصادی چین دو درصد کاهش یافت.

بنا به اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کویت قصد دارد 100 میلیارد دلار روی پروژه‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری کند. کویت در حال حاضر سومین تولید‌کننده اوپک پس از عربستان و عراق است. کویت علاوه بر افزایش عرضه نفت قصد دارد دو پالایشگاه خود را برای افزایش عرضه سوخت پاک ارتقا دهد و یک پالایشگاه دیگر بسازد. این کشور همچنین در حال احداث یک پالایشگاه در ویتنام و برنامه ریزی برای ساخت دو پالایشگاه دیگر در چین و هند برای به دست گرفتن بازار نفت است.
مرجع : ايسنا