به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۹۳۲۲

واقعیت پنهان قراردادهای‌ميلياردي ليگ برتر

گروه ورزشي: این روزها بیش از هر چیز در رسانه های ورزشی بحث بر سر این است که گران ترین بازیکن فصل نقل و انتقالات لیگ برتر کیست؟
واقعیت پنهان قراردادهای‌ميلياردي ليگ برتر
به گزارش پیام نو، با پایان یافتن زمان نقل و انتقالات تابستانی، همه انتظار داشتند که وعده رییس سازمان لیگ مبنی بر رسانه ای شدن رقم قرارداد بازیکنان عملی شود. اما مهدی تاج فقط به ذکر برخی قراردادهای موردی اکتفا کرد و از احمد آل نعمه مدافع تیم تراکتورسازی تبریز به عنوان گران قیمت ترین بازیکن لیگ چهاردهم نام برد که قرارداد یک میلیارد و چهارصدمیلیون تومانی با سرخپوشان تبریزی امضا کرده است. ادعایی که با واقعیت های پنهان فصل نقل و انتقالات فاصله زیادی داشت و از صحت و سقمی برخوردار نبود. چراکه واقعیت امر حکایت از این دارد که گران قیمت ترین بازیکن لیگ در فصل جدید را آبی های پایتخت در اختیار دارند. 

خبرها حکایت از این دارد که آندرانیک تیموریان با رقمی نزدیک به دو میلیارد و سیصد میلیون تومان، حاضر به تمدید قراردادش با آبی های پایتخت شد که بیشترین سقف پول دریافتی را در بین بازیکنان داشته است. در حالیکه رقم قرارداد آندو در هیات فوتبال با کاهش حدودا یک میلیاردی به ثبت رسیده است! البته نمونه های دیگری از این دست قراردادها هم وجود دارد که صحت و سقم ادعاهای سازمان لیگ فوتبال را زیر سوال می برد. 

از جمله قرارداد سید مهدی رحمتی دروازه بان جدید تیم پیکان که با رقمی نزدیک به دو میلیارد به تیم جدیدش پیوست. در حالیکه رقم قرارداد او نیز حول و حوش یک میلیارد و اندی اعلام شده است. نمونه دیگر این رقم و ارقام های پنهانی به دو بازیکن سپاهان مربوط می شود. هادی عقیلی و محمدرضا خلعتبری که طی چند سال اخیر جزو دانه درشت های فصل نقل و انتقالات بوده اند. عقیلی که با رقمی نزدیک به یک میلیاد و ششصد میلیون تومان در سپاهان ماندنی شد، قطعا به لحاظ رنج قیمتی بالاتر از احمد آل نعمه قرار می گیرد. حدس زدن میزان هزینه تراشی خلعتبری که بدهی ۳۵۰ هزار دلاری به باشگاه عجمان امارات را نیز به دنبال خودش داشت، چندان کار سختی نیست! 

یکی از مدیران لیگ برتری که سابقه حضور در یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت را در کارنامه دارد در این خصوص می گوید:صد در صد چنین پول هایی در لیگ امسال پرداخت شده است و نباید آن را کتمان کرد. اما به نظر من سقف قرارداد قدیم و جدید فرقی با هم ندارد و هردوی آن ها تصمیم غلط و اشتباهی بود و متاسفانه هست. چراکه اجرای این طرح ها فقط باعث افزایش متمم ها و قراردادهای زیر میزی و پشت پرده ای می شود! طبق این گزارش و بر اسا شواهد و قراین، اینکه سقف قرارداد باشگاه ها نیز به مانند سقف قرارداد بازیکنان سوراخ از آب درآمده، واقعیتی است که سعی می شود بر آن سرپوش گذاشته شود. هرچند که سرپوش سازمان لیگ هم سوراخ از آب درآمده است!

اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۲ ۱۳:۰۷
احمد آل نعمه هم چون بچه خوزستانه و حامی اونجوری نداره و شفاف قراردادبسته این وسط تابلو شده وگرنه خیلی بالاتر از از آل نعمه قرارداد وجود داره. (242449)