به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۹۱۴۲
جزییات یارانه‌های‌ مطبوعات در دولت‌ احمدی‌نژاد

باز هم از عدالت‌محوري‌هاي مهرورزانه!

گروه سياسي: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، برای آن‌چه شفاف‌سازی عنوان کرده، جدول یارانه‌های روزنامه‌ها از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ را اعلام کرد.
باز هم از عدالت‌محوري‌هاي مهرورزانه!
به گزارش ایسنا، طبق مندرجات این جدول، روزنامه‌های «کیهان» و «ایران» در دولت احمدی‌نژاد علاوه بر دریافت‌های دلاری، هر کدام بیش از ۱۰ میلیارد تومان یارانه دریافت کرده‌اند. همچنین در سال ۱۳۹۱، یک‌سوم کل یارانه‌ی اعطایی به هفت نشریه‌ی خاص و دوسوم مابقی به ۱۶۴ نشریه‌ی دیگر تعلق یافته است.

طبق این اطلاعات، نشریه‌هایی مانند «جام جم»، «رسالت»، «جوان»، «وطن امروز»، «جمهوری اسلامی»، «دنیای اقتصاد»، «قدس»، «خراسان»، «کیهان» و «ایران» در دو دوره‌ی دولت‌ احمدی‌نژاد، علاوه بر دریافت‌های ارزی (چندصد هزار دلاری) هر کدام بیش از ۲ و بعضا بیش از ۳ میلیارد تومان یارانه دریافت کرده‌اند. برای نمونه، روزنامه‌ی «وطن امروز» (روزنامه مهرداد بذرپاش از ياران اوليه احمدي‌نژاد) در ۵ سال حیات خود در دولت احمدی‌نژاد، بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان دریافتی داشته، این در حالی است که برای نمونه، روزنامه‌ی «شرق» در هشت سال، تنها ۵۷۵ میلیون تومان یارانه دریافت کرده است.

طبق این اطلاعات، علاوه بر هفت روزنامه‌ای که در سال آخر دولت‌های احمدی‌نژاد (سال ۹۱) یک‌سوم یارانه‌ی اعطایی به ۱۷۱ نشریه را به خود اختصاص دادند، یعنی روزنامه‌های: «جام جم»، «جوان»، «رسالت»، «ایران»، «اطلاعات»، «کیهان»، و «وطن امروز»، نشریه‌های: «ابتکار»، «ابرار ورزشی»، «تابناک» (ملت ما)، «تماشا»، «جمهوری اسلامی»، «خبر جنوب»، «خبر ورزشی»، «خراسان»، «دنیای اقتصاد»، «شرق»، «مردم‌سالاری» و «عصر مردم»، یک‌ششم یارانه اعطایی را جذب کرده‌اند.

معاونت مطبوعاتی درپی انتشار این جدول، تذکر چند نکته را ضروری دانسته است:
۱) جدول یادشده صرفاً شامل روزنامه‌ها (اعم از سراسری، منطقه‌یی و محلی) است و یارانه پرداختی به سایر نشریات در این جدول نیامده است.
۲) همچنان که در جدول مشاهده می‌شود، در سال‌های ۸۴ و ۸۵ سهمیه ارزی به روزنامه‌ها داده شده است. به‌علاوه‌ی حواله کاغذ که در جدول، فقط سهمیه ارزی آن‌ها آمده است.
۳) این اطلاعات براساس سوابق موجود در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی است و چنانچه هریک از صاحبان امتیاز نشریات مغایرتی با مبالغ دریافتی خود مشاهده می‌کنند، پس از ارائه تصاویر اسناد خود برای مغایرت‌گیری دعوت خواهند شد.
۴) باید اذعان داشت با توجه به هزینه‌های بالای تولید، چاپ و توزیع مطبوعات، یارانه تخصیصی به مطبوعات تکافوی همه هزینه آن‌ها را نمی‌کند.

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۱:۴۵
چه بچاپ بچاپی بوده یا ابالفضل (242152)
حااااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۹:۱۳
هنوزم هست ادمای آن مرد رانت خوار هنوز هستن....! (242229)
مش اسمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۱:۵۱
چی بچاپ بچاپ بوده حق کیهان بوده 6میلیارد یارانه بگیره تا سوروس سوروس کنه. مذاکرات را زیر سوال ببره .ادای دین کنه به جبهه ی پایداری ومخالفین را له ولگدمال کنه.انصافم خوب چیزیه تازه از بورسیه های غیر قانونی هم استفاده کرده اونم یه لیوان آب روش.فقط او ولایتمدار وانقلابی واستکبارستیز ودینداراست وشما همه کافر وبرانداز وغیرخودی وبا سوروس وآمپرتو اکو وفوکویاما وهابز ومارکس ولیبرال وغربزده واسرائیلی هستید.کیهان=بنگاه رسانه ای ضداصلاحات (242258)
روز جهانی "نفرین بر رانت " مبارک باد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۲:۰۴
رانتخوری = دزدی

رانتخور = دزد (242157)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۲:۳۳
دولت دستکاری آمار و رانت و ادعا و ..... (242160)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۴:۴۴
عجیبه که روزنامه اعتدالگرا و نزدیک به آقای هاشمی (یعنی جمهوری اسلامی) هم بیشتر از ۲ میلیارد تومن یارانه گرفته. (242196)
ساغشکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۲:۳۳
سفره یی بود و پهن شد و جمع شد.
دوستان بودند و خبر ندارها چیزی نگویند
باز هم هست 120 تایی فعلا/اندوه مباشید/دوستان همیشه هستند (242161)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۲:۳۵
پس چرا کمک 500میلیونی دولت به روزنامه آرمان رو ننوشتید؟آقای جنتی تا روی کار اومد این پولو داد. (242163)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۲:۳۹
آخه اگه برای کیهان نباشه برای کی باشه؟؟؟؟ (242164)
ابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۲:۵۳
بي خودي نيست عمو حسين خيلي سنگ احمدي نژاد را به سينه مي زند. حسابش چاق بوده!!! جوانان تحصيل كرده بيكار باشند مهم نيست. پول براي اينان باشد همه چيز عالي است. (242167)
mansoor
United States
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۲:۵۷
برادران عزیز مملکت رو به فنا داد، شما چند ملیارد ناقابل رو تیتر میکنی. (242168)
تیرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۴:۱۴
مگه قراره چیزی غیراز این بوده باشه ، اگه غیرازین بود جای تعجب داشت (242185)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۴:۲۳
افسوس که این همه پول حیف و میل شد و با این پولها می شد چند کارخانه ساخت که جوانان بیکار مشغول کار شوند. ولی این پولها رفت به جیب کیهانی ها و بذرپاشها و خروجی آن هم مطمئنا صفر بوده و خواهد بود! (242187)
سبزی فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۴:۲۵
روزنامه ای مثل کیهان نقش به سزایی در سلامت خانواده دارد و باید یارانه آن چند برابر شود. اگر خانواده سبزی مصرف نکند با این هوای آلوده و این همه استرس در دنیای پرشتاب امروزی، سلامت خانواده به خطر می افتد !!! (242188)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۹:۴۰
به غیر از این مورد یه استفاده دیگه هم هست. ملت بدون کیهان با چه چیزی شیشه ماشین ها و شیشه خونا هاشون رو تمیز کنن؟ (242235)
هوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۴:۳۰
صبر کنید، ان پاکترین دولت بیشتر ازین هم گند زده و ان شاءالله بیشتر روسیاه وشرمنده ملت خواهند شد (242193)
آلامتو
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۴:۵۵
اگر غیر از این بود باید تعجب میکردیم! (242198)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۷:۳۸
مرگ بر امریکا ( کیهان, حسین پیشگو) حالا با دلار یا بی دلار؟؟ تومن ها که ارزش نداشتند دلار 3 هزار تومن را عشقه.. (242213)
محمدب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۰:۱۸
بازم این سایت بهار گاف می زند. ما که تو وزرات ارشاد کارمیکنیم بابودجه سروکارداریم همچین چیازیی ندیدییم. بازم دروغ بترسید از تهمت از خدا. (242246)