به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۵۴۹۵۷

هشدار مجدد آمریکا به نيروي‌هوايي‌سوريه

گروه بين الملل: یک مقام بلند پایه آمریکایی به دولت سوريه هشدار داد که از تعرض به هواپیماهای تجسسی آمریکا برفراز خاک اين كشور خودداری کند.
هشدار مجدد آمریکا به نيروي‌هوايي‌سوريه
این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، افزود: ما محل‌های اختفای سیستم دفاع ضد هوایی سوريه را می‌دانیم که کجا هستند. اگر به سوی هواپیماهای تجسسی ما تعرضی صورت گیرد، شدیدا به آن پاسخ خواهیم داد. نیروی هوایی آمریکا هنوز هیچ عملیاتی در خاک سوریه انجام نداده است.

این هشدار پس از آن اعلام صادر می‌شود که چهارشنبه گذشته، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا آماده است بدون همکاری دمشق، به مواضع "داعش" در سوریه حمله کند. وی افزود، رژیم اسد، مشروعیت خود را از دست داده است به همین دلیل نمی‌توانیم با آن رژیم همکاری کنیم. پس از تصویب اوباما با حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع داعش در خاک سوریه، این سئوال مطرح شد که واکنش رژیم اسد در مقابل این حملات چه خواهد بود؟

مقامات بلند پایه آمریکایی گفتند: "سوريه حق دخالت در عملیات ما را ندارد. ما تمام محل های استقرار سیستم های فرماندهی، کنترل و دفاع هوایی سوریه را می دانیم. اگر واکنشی از سوی آنها انجام گیرد که هواپیماهای ما را به خطر اندازد، در آنصورت تمام سیستم دفاع هوایی سوریه در معرض ریسک نابودی قرار خواهد گرفت".
واشنگتن می‌خواهد نیروهای میانه رو مخالف رژیم سوريه را در مناطقی که پس از بمباران آزاد می‌شوند، آموزش داده و با سلاح مجهز کند. نیروی هوایی ایالات متحد تاکنون بیش از 160 بار مواضع داعش را در عراق بمباران کرده است، اما برغم دستور اوباما مبنی بر حمله به مواضع داعش در سوریه، هنوز حمله ای در آنجا علیه این گروه تندرو صورت نگرفته است.
مرجع : العربيه