به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۵۸۸۲۷
شرق در یک نگاه

اسیدپاش مرموز همچنان پشت نقاب

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز شنبه تیترهای جزییات بورسیه‌های غیرقانونی و بورسیه‌های غیرقانونی تعجب برانگیز نبود دیده می‌شود.
اسیدپاش مرموز همچنان پشت نقاب
این روزنامه تیتر یک را به موضوع جزییات بورسیه‌های غیرقانونی اختصاص داد و نوشت: دولت همزمان با بی‌سابقه ترین فشارهای سیاسی علیه وزارت علوم، وعده خود برای بررسی و معرفی متخلفان بورسیه‌های غیرقانونی را محقق کرد. روابط عمومی وزارت علوم روز گذشته نتایج بررسی سه ماهه این وزارتخانه در رابطه با بورسیه‌های غیرقانونی پس از استیضاح رضا فرجی دانا را اعلام کرد. وزارت علوم در این اطلاعیه از لغو بورس 840نفر، بی توجهی وزیر اسبق علوم (کامران دانشجو) به اعتراض‌ها درباره روند انتخاب بورسیه‌ها، احتمال لغو بورس هزارو241نفر و پیگیری قضایی مسوولان متخلف خبر داده است.

روزنامه شرق به عنوان بورسیه‌های غیرقانونی تعجب برانگیز نبود اشاره کرد. مصطفی معین در گفت و گو با شرق درباره بورسیه‌های غیرقانونی گفت: به عنوان یک ناظر بی‌طرف غیردانشگاهی حتی اگر از من سوال می‌شد که شما چه نظری دارید؟ می‌گویم وقتی این قضیه را شنیدم برایم خیلی تعجب برانگیز نبود. وقتی اکنون مسوولان و رسانه‌ها از اختلاس‌های چندهزارمیلیاردی در دولت قبل سخن می‌گویند یا درباره معاون اول رییس دولت و... اخباری تیتر می‌شود، خب طبیعی است این فساد دامنگیر وزارت علوم هم شده باشد. من به جرات می‌گویم تا آخر دولت اصلاحات، وزارت علوم ایران یکی از پاک‌ترین حوزه‌های نظام بوده است؛ از لحاظ اخلاقی، مالی و اداری. یا اگر موردی بوده بسیار نادر بوده است. اما متاسفانه بعد از آن هشت سال دولت مهرورز، متاسفانه دانشگاه‌های ما هم آسیب دید یعنی فساد علمی هم شکل گرفت.

این روزنامه در تیتری به موضوع اسیدپاش مرموز همچنان پشت نقاب، پرداخت. تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و پلیس در تلاش برای شناسایی مظنون اصلی پرونده است. حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه اقدامات فنی و اطلاعاتی قابل توجهی درخصوص اسیدپاشی‌های اخیر صورت گرفته است، از دستگیری مظنون اصلی پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد: می‌توان گفت اسیدپاشی‌های اخیر کار یک نفر است و این فرضیه که اسیدپاشی‌های اخیر، اقدامی سازمان یافته و گروهی بوده رد می‌شود. البته ممکن است در روند رسیدگی‌های بعدی مشخص شود که افراد دیگری هم با متهم اصلی همکاری داشته‌اند.

پیکرآیت الله مهدوی کنی تشییع و به خاک سپرده شد تیتر دیگر روزنامه شرق است. آیت الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب در مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی (رضوان الله علیه) در دانشگاه تهران حضور یافتند. در این مراسم که با حضور پرشور مردم قدرشناس، روسای قوا و مسوولان لشکری و کشوری و در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای بر پیکر آن یار صدیق و صمیمی انقلاب، نماز اقامه کردند. پس از مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه تهران، پیکر ایشان در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری به خاک سپرده شد.

این روزنامه در خبری دستور روحانی برای تسریع در رسیدگی به اسید پاشی‌ها را برجسته کرد. حسن روحانی رییس جمهوری پس از استماع گزارش دستگاه‌های مسوول درباره موضوع اسیدپاشی در اصفهان، خواهان تسریع در پیگیری ماموریت محوله به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری در این زمینه شد.