به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۳۸۸۴۷
جایگاه‌ها آماده عرضه بنزین

هنوز نرخی به جایگاه‌ها اعلام نشده است

گروه اقتصادي: رییس هیات مدیره کانون کارفرمایی جایگاه‌های اختصاصی بنزین کشور گفت: هنوز نرخی برای قیمت بنزین به این جایگاه‌ها اعلام نشده است و هماهنگی‌های لازم برای افزایش قیمت صورت نگرفته است.
هنوز نرخی به جایگاه‌ها اعلام نشده است
ناصر رییسی  با اشاره به این که قرار است امشب دولت قیمت نهایی بنزین را اعلام کند، گفت: براساس شایعات موجود مبنی بر تقاضای مصرف‌کنندگان دو سه روز اخیر مصرف بنزین از سوی جایگاه‌های سوخت کشور افزایش یافته است اما جایگاه‌های سوخت حتی پس از افزایش نرخ بنزین همچون همیشه آمادگی سرویس‌دهی به مصرف‌کنندگان را همچون گذشته دارند. وی افزود: در حالی که گفته شده است جایگاه‌های سوخت آمادگی پذیرش افزایش قیمت بنزین را دارند اما هنوز برخی جایگاه‌ها و دستگاه‌ها آمادگی برای نمایش اعداد بیشتر روی تلمبه‌ها را ندارند.

به گفته رییسی، هنوز برخی از تلمبه‌های جایگاه‌های بنزین کشور از نظر سخت افزاری آمادگی ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان نیست. رییس هیات مدیره کانون کارفرمایی جایگاه‌های اختصاصی بنزین کشور تاکید کرد: باید پیش از اعلام نرخ جدید بنزین این آمادگی صورت می‌گرفت اما جایگاه‌های بنزین کشور برای عرضه سوخت پس از افزایش قیمت آمادگی لازم را دارند.

وی درباره تک نرخی و دو نرخی ماندن نرخ بنزین گفت: آرزوی جایگاه‌های بنزین کشور این است که بنزین به صورت تک نرخی عرضه شود. وی تاکید کرد: برای کاهش فساد و قاچاق بهترین روش تک نرخی شدن بنزین است. رییس هیات مدیره کانون کارفرمایی جایگاه‌های اختصاصی بنزین کشور افزود: برای آن دسته از مصرف‌کنندگان سوخت که در حال حاضر بنزین 400 تومانی در کارت‌های خود دارند نیز تمهیداتی اندیشیده می‌شود.

رییسی اظهار کرد: این مصرف‌کنندگان که تاکنون توانسته‌اند مقداری بنزین خود را صرفه جویی کنند باید در مصرف بنزین در هفته‌های آینده نیز تشویق شوند. وی با بیان این‌که مخالف سهمیه بندی بنزین به صورت دو نرخی شدن است، گفت: سهمیه بندی بنزین باعث ایجاد حس مالکیت می‌شود و این که گفته می‌شود بیش از یک میلیارد تومان بنزین در کارت‌های سوخت مردم است باید به صورت بسته‌های حمایتی برای حمل و نقل عمومی عرضه شود.

رییس هیات مدیره کانون کارفرمایی جایگاه‌های اختصاصی بنزین کشور افزود: هیات مدیره کانون کارفرمایی نیز در این باره بر تک نرخی شدن بنزین تقاضا دارد. براساس گفته‌های مسوولان دولتی قرار است امشب در ادامه اعلام وضعیت متقاضیان دریافت یارانه قیمت نهایی بنزین از سوی دولت اعلام شود. در این میان احتمال افزایش 24 درصدی نرخ بنزین شنیده شده است که در صورت تحقق این افزایش قیمت نرخ بنزین سهمیه‌ای به 800 تومان و بنزین آزاد 1200 تومان خواهد بود.
مرجع : ايسنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها