به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۵۹۳۶۷
تازه‌ترين پيام دختر بوسنيايي‌-اتريشي داعش:

ما همه چیز داریم حتی کچاب و شکلات

گروه بين‌الملل: سابینا سیلموویتچ، دختر نوجوان بوسنيايي- اتریشی که شش ماه پیش مادر و پدر خود را ترک کرد و به گروه "داعش" پیوست، در آخرین پيام خود تاکید کرد که او به میل خود در میان اعضای این گروه در سوریه زندگی می کند.
ما همه چیز داریم حتی کچاب و شکلات
به گزارش روزنامه بریتانیایی "دیلی میل"، این دختر 15 ساله اتریشی در پاسخ به این سوال که چگونه روزهای خود را در شهر رقه، یکی از مناطق تحت کنترل "داعش"، سپری می کند، گفته است، او به خوردن غذا بسیار علاقمند است و در قلمرو حکومت داعش همه چیز در دسترس است. هرچه در اتریش است می‌توان در "رقه" پیدا کرد. از جمله "کچاب" (سس گوجه فرنگی)، شکلات و دانه های ذرت، با این تفاوت که همه غذاهای اینجا حلال است.

برخی سوری ها که با دستگاه های امنیتی اتریش در مبارزه علیه تروریسم، همکاری می کنند، می گویند شاید پاسخ های "سابینا" در این مصاحبه بر اثر تهدید از سوی "داعش" تهیه شده باشد، چون او در حال حاضر در میان اعضای این گروه به سر می برد. برخی از کارشناسان اتریشی که نخواستند نامشان فاش شود به روزنامه دیلی میل گفتند که پاسخ های "سابینا" احتمال دارد که در نتیجه فشار و تهدید این دختر نوجوان از سوی اعضای "داعش" تنظیم شده باشد.

سابینا در این مصاحبه کوتاه که با مجله فرانسوی "پاریس مچ" انجام داده خبر باردار شدنش که چندی پیش از سوی برخی رسانه ها منتشر شد را به شدت نفی کرده است و می گوید از زندگی در سوریه و از آزادی مطلقی که مردم در اجرای مناسک دینی خود دارند لذت می برد. وی تاکید کرد آزادی ادیان که در مناطق داعش وجود دارد حتی در اتریش در دسترس نیست!

یک هفته پیش خانواده و برخی دوستان سابینا گفته بودند، طی تماسی که از طریق اینترنت با این دختر نوجوان اتریشی داشته اند به آنها گفته بود که او و دوستش سامارا كيسينوويچ، از اینکه به گروه داعش پیوسته اند بسیار پشیمان شده و مایلند که به کشور و خانواده خود بازگردند. پیشتر برخی منابع امنیتی اتریشی از تماس این دو دختر با خانواده های خود خبر داده بودند.

این منابع گفته بودند که دو دختر اتریشی قصد دارند که به اتریش برگردند اما به گفته منابع امنیتی با توجه به اینکه آنها در منطقه قلمرو داعش هستند لذا شانس بازگشتشان به زندگی مجدد در کشور اتریش بسیار کم است. این دو دختر نوجوان اتریشی که اصالت بوسنيايي دارند اکنون شهرت جهانی یافته اند، ماه اوریل سال گذشته به گروه داعش در سوریه پیوستند.
مرجع : العربيه