به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۸۳۲۲۵
لزوم ادامه اکران نیمه‌شب‌ها در تابستان

مردم در ماه رمضان با سینما آشتی کردند

گروه فرهنگی: همزمان با اجرای طرح «اکران از افطار تا سحر» در سینماهای پایتخت، مردم و سینماداران از این طرح راضی هستند و نمایندگانی از این دو طیف می‌گویند لازم است این طرح در شب‌های گرم تابستان ادامه پیدا کند.
مردم در ماه رمضان با سینما آشتی کردند
با آغاز ماه مبارک رمضان ساعت نمایش فیلم ها در سینماهای تهران تغییر کرده است. این تغییر به این معنا است که سینماداران می توانند تا نیمه شب و حتی تا نزدیک سحر و با توجه به حضور سینمادوستان، فیلم های سینمایی را در سالن های خود نمایش دهند. این طرح باعث شده تا علاقه مندان به سینما با آرامش خاطر افطار کرده و برای دیدن فیلم های مورد علاقه خود به سینما بروند.
در این میان سینماداران نیز از مخاطب راضی هستند و معتقدند طی اجرایی شدن این طرح آمار تماشاگران آنها بالا رفته است. برخی از آنها می‌گویند آمار تماشاگران در برخی از سینماها تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.سینماداران بیش از هر چیز بر این باورند که اجرای طرح خوب برای جذب مخاطب به سینما زمانی می تواند موفق عمل کند که فیلم خوب هم در سینماها اکران شود.

در چنین شرایطی است که مخاطب به سینما می رود و فروش گیشه افزایش پیدا می کند.اما مردم که مخاطبان اصلی سینما در این شب ها هستند از اجرای این طرح بسیار راضی و معتقد هستند که در شب های گرم تابستان و بعد از اتمام فعالیت های روزانه می توانند از زمان استراحت خود به نحو احسن استفاده کنند. برخی دیگر از مخاطبان نیز بر این باورند که با باز بودن سینماها تا سحر، این فرصت برای بسیاری از افراد که در طول هفته درگیر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی هستند، فراهم می شود که به سینما بروند.
اما ترانه صمدی از مخاطبان سینما درباره این طرح گفت: اجرای این طرح بسیار خوب است، اکثر مردم در طول روز مشغول به کار هستند و تا آخر وقت کار می کنند و به همین دلیل کمتر فرصت می کنند تا به سینما بروند و فیلم ببینند، اما از ابتدای ماه مبارک و با توجه به اینکه سینماها تا نیمه شب اجازه اکران فیلم را دارند، می توانیم بعد از استراحت به سینما برویم و فیلم مورد نظر خود را ببینیم.

البته این برنامه سال‌های گذشته هم اجرا شد و من هم از آن استقبال کردم.علیرضا محمدی ۲۷ سال دارد و طی اجرای طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان دو بار در سانس های آخر شب به سینما رفته است. وی در این باره بیان کرد: اینکه هم بتوانیم سریال های تلویزیونی را ببنیم و هم بتوانیم به سینما برویم خیلی خوب است، آن هم در ماه مبارک رمضان که روزه هستیم و دیگر نمی توانیم در طول روز به سینما برویم. من و دوستانم بعد از افطار سعی می کنیم یک قراری گذاشته و شب ها به سینما برویم و دیگر نگران تعطیل شدن سینما هم نیستیم.

در واقع می توان گفت در این شب ها بعد از افطار یک جایی در این شهر بزرگ هست که می توانیم برای حضور در آن برنامه ریزی کنیم.میلاد مدنی از دیگر علاقه مندان به سینما است که به همراه همسر خود به سینما آمده است. او گفت: این طرح بسیار خوب است اما افرادی مانند من که شاغل هستند و باید صبح در محل کار خود حاضر شوند، تنها می توانند آخر هفته از این طرح استفاده کنند که البته همین هم خوب است، به عنوان مثال آخر هفته بعد از سر زدن به پدر و مادر خود، آخر شب می توانم به همراه همسرم به سینما بروم و یکی از فیلم های مورد علاقه خود را ببینم.

اینکه مکانی فرهنگی در این شهر وجود دارد که زوج های جوان آخر شب و بعد از انجام فعالیت های روزانه می توانند به آنجا سر بزنند خیلی خوب است و امیدوارم چنین طرحی در طول سال در آخر هفته ها ادامه داشته باشد. وحید امینی نیز که به همراه دوستان نوجوان خود برای دیدن فیلم به سینما آمده است، گفت: ما از اینکه می توانیم هر ساعتی به سینما برویم و فیلم ببینیم راضی هستیم، اما یکی دیگر از مسائل قابل توجه این است که قیمت بلیت ها در این روزها پایین آمده است و فکر می کنم می تواند به نفع ما باشد. البته فیلم هایی که در سینما اکران شده نیز خوب است و ارزش این را دارد که برای دیدن آن نیمه شب به سینما برویم.

فکر می کنم در روزهای گرم تابستان که مردم ترجیح می دهند بعد از خنک شدن هوا بیرون بروند، افزایش ساعت کار سینما بسیار خوب باشد.فاطمه زمانی ، شهروند تهرانی که به سینما آمده است، نیز بیان کرد: با اجرای این طرح فرصت بیشتری داریم تا با خانواده به سینما برویم و از بودن در کنار هم لذت ببریم. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا چنین طرح هایی تنها در ماه مبارک رمضان اجرا نشود و به خصوص در طول تابستان که هوای تهران بسیار گرم است، ادامه پیدا کند.
مرجع : مهر