به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۸۲۹۶۵

اميدواري عراقچي به حل مسائل با آژانس

گروه سیاسی: یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای کشورمان گفت: بسیار امیدواریم که در حل مساله ابعاد نظامی احتمالی پیشرفت حاصل شود.
اميدواري عراقچي به حل مسائل با آژانس
سیدعباس عراقچی موضوع ابعاد نظامی احتمالی را بحثی "قدیمی" و "مزمن" خواند و اظهار کرد: زمانی ادعاهایی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران مطرح شد که مبنای فشارها و تحریم‌ها قرار گرفت. وی افزود: اکنون فرصت خوبی پیش آمده که این مسائل و ادعاهایی که نسبت به گذشته مطرح شده بود در فضایی آرام‌تر حل و فصل شود. ما هم آماده همکاری با آقای آمانو هستیم تا مشخص شود ادعاهایی که وجود دارد و پرونده‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران باز شده واهی است و کارنامه سفید برنامه هسته‌ای ایران نشان داده شود.

وی گفت: ما آماده هستیم در موضوع ابعاد نظامی احتمالی با آژانس همکاری کنیم و به این همکاری‌ها سرعت بخشیم تا به یک جمعبندی روشن در این خصوص برسیم و عدم صحت تمامی آن ادعاها ثابت شود. این دیپلمات ارشد کشورمان سفرمدیرکل آژانس به تهران را خوب و موفق ارزیابی کرد و گفت: گزارش هایی که از تهران دریافت کردیم و گزارش‌هایی که همکاران ایشان دادند نشان می‌دهد که این سفر، سفری موفق و حرکتی رو به جلو بوده است.

وی مبنای دستیابی به توافق را رعایت خطوط قرمز ترسیم شده عنوان کرد و گفت: ازنظر ما راه رسیدن به خواسته‌های‌مان، رعایت تمام اصول و چارچوب و خطوط قرمزی است که ترسیم شده است. هر وقت به این‌ها رسیدیم و در متن توافق رعایت شد، توافق خواهیم کرد. زودتر و دیرتر ملاک نیست. ما مقید به زمان نیستیم. وی ادامه داد: ممکن است بعضی از طرف‌های ما به لحاظ برنامه‌ها و یا پارلمان‌های‌شان مقید به زمان باشند ولی از نظر ما آن‌چه مهم است توافق خوب است. البته تلاش‌مان را می‌کنیم تا قبل از هفت روزی که تمدید شده این کار انجام شود تا دیگران با مشکلات کمتری با پارلمان‌های‌شان روبرو شوند.
مرجع : ایسنا