به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۱ ساعت ۰۶:۵۴
کد مطلب : ۷۸۴۶۵
نماینده سازمان ملل خبر داد:

داعشي‌ها دختران ایزيدی را به مزایده گذاشتند!

گروه بين‌الملل: يك نماینده سازمان ملل می‌گوید گروه تروریستی داعش «زیباترین دختران باکره» ایزدی عراقی را به شهر رقه واقع در شمال سوریه می‌فرستد و آنان را به قیمت‌های بالا به مزایده می‌گذارد.
داعشي‌ها دختران ایزيدی را به مزایده گذاشتند!
"زینب بنگورا"، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در درگیری‌ها، پس از سفر تحقیقاتی خود به سوریه، عراق، ترکیه، لبنان و اردن با هدف جمع آوری اطلاعات درباره جرایم جنسی داعش، در گفت و گو با سایت خبری «میدل ایست آی» گفت: این گروه تکفیری علیه زنان به ویژه علیه جامعه ایزدی جنایات هولناکی مرتکب شده است.

بنگورا گفت: تکفیری‌ها پس از حمله به یک روستا دختران را برهنه کرده و پس از اطمینان از باکره بودن آن‌ها و ارزیابی خصوصیات جسمانی‌شان آن‌ها را برای بردگی به مزایده می گذاشتند. داعش سپس با انتخاب زیباترین دختران جوان، آن‌ها را به مخفیگاه‌های خود در رقه اعزام می کند. بنگورا خاطر نشان کرد: هنگام فروش این دختران که برهنه فروخته می‌شوند، چانه زنی‌هایی صورت می گیرد؛ اما حق انتخاب اول با سرکردگان تکفیری‌هاست و پس از آن امرا و در آخر ستیزه‌جویان رده پایین آن‌ها را انتخاب می کنند.

وی افزود: هر خریدار سه یا چهار دختر را خریداری و چند ماه پیش خود نگاه می دارد و پس از آن که از آن‌ها خسته شد، این دختران را می‌فروشد. ما همچنین دریافتیم که تروریست‌های داعش خشونت جنسی نهادینه شده‌ای را دنبال می‌کنند و از آن به عنوان تاکتیکی تروریستی با هدف دستیابی به اولویت‌های استراتژیک مانند اعمال نظم و ترتیب، افزایش بودجه و سربازگیری استفاده می‌کنند. این فعال سیرالئونی افزود: از آن جایی که برخی از دختران از روسری‌های خود برای حلقه آویز کردن خود (از بیم تعرض داعش) استفاده می‌کنند، داعش در برخی از مناطق آن‌ها را از داشتن پوشش روسری منع کرده است.