به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۶۷۴۸۵
احمدی‌نژاد و دفترش، فرافکنی نكنند

بيانيه احمدي‌نژاد صداي فارس را هم درآورد!

گروه سياسي: خبرگزاری فارس رسانه متنفذ اصولگرايان كه در انتخابات سال 84 و 88 حامي احمدي‌نژاد بود در اقدامي كم سابقه عليه احمدي‌نژاد موضع گرفت و به بهانه بيانيه اعلام برائت او از معاون اولش، وي را مورد حمله و انتقاد قرار داد كه متن كامل آنرا در زير مي‌خوانيد، با اين توضيح كه انتشار اين متن به منزله موافقت بهارنيوز با همه آن نيست:
بيانيه احمدي‌نژاد صداي فارس را هم درآورد!
به دنبال اعلام حکم آقای محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد، دفتر رئیس جمهور سابق اطلاعیه ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است:«تمام ماجرای آقای رحیمی حتی با فرض صحت اتهامات و قبول رسیدگی قانونی و صحیح، مربوط به سال 86 و قبل از آن و دوره ریاست ایشان بر دیوان محاسبات کشور وابسته به مجلس شورای اسلامی و پیش از شروع همکاری و حضور ایشان در دولت نهم بوده است و در آن زمان چنین مسائلی مطرح نبوده است. اصولا این موضوع، هیچ ارتباطی با دولت و حتی دوره خدمت ایشان در دولت‌های نهم و دهم ندارد و دلیل اصرار بر ارتباط دادن آن به دولت قبل بر همگان آشکار است.»

درباره این بیانیه دفتر آقای احمدی نژاد نکاتی وجود دارد که به نظر می رسد جهت یادآوری ضرورت داشته باشد. به کارگیری واژگانی چون «حتی با فرض صحت» و «قبول رسیدگی قانونی و صحیح» برای اتهامات منجر به محکومیت نهایی آقای محمدرضا رحیمی بیانگر آن است که رئیس جمهور سابق و دفترش هنوز هم باور نکرده و یا نمی خواهند باور کنند که آقای معاون اول توسط مرجع ذیصلاح قانونی یعنی دستگاه قضایی با طی روال قانونی، بازجویی، تفهیم اتهام ، محاکمه و محکوم شده است.

این گونه شبهه افکنی و ایجاد ابهام در اجکام مراجع قانونی - که البته بی سابقه نیست - حکایت از آن دارد که متاسفانه پرده اوهام سیاسی، مرتفع نشده و همچنان پابرجاست. گویی آقای احمدی نژاد نمی خواهد تعصب بی پایه و مبنایی که موجب شد تا دولتش بدان فرجام تلخ منتهی شود کنار بگذارد و در این ایامی که بسیاری از پرده ها فروافتاده و غبارها فرونشسته، بیش از این حیثیت و اعتبار خود را به پای افرادی قربانی نکند که هیچ نسبت و قرابتی با شعارهای مطروحه از جانب وی، چونان عدالت و پاکدستی نداشته و ندارند.به نظر می رسد نشستن و دم فروبستن ولو به تلخی و سختی بهتر از زبان درگشودن به تکرار ادعاهایی است که جز به اثبات هرچه بیشتر گریز از قانون و خودرایی نمی انجامد.

خوب است آقای احمدی نژاد به عنوان اصلی ترین و تنها مدافع آقای رحیمی در سالیان اخیر، به جای ایراد شبهه در ماهیت قضایی پرونده آقای رحیمی، شجاعت به خرج داده و همانگونه که قبلاً گفته بود، به دلیل اثبات تخلفات معاون اول خود از مردم عذرخواهی کند که احتمالاً چنین اقدامی بسیار بیشتر از پافشاری بر دعاوی پیشین منزلت خواهد داشت.

از سوی دیگر طرح این مسئله در بیانیه دفتر رئیس جمهور سابق که «تخلفات رحیمی مربوط به قبل از سال 86 و ورود وی به دولت است» نه تنها باری از مسئولیت آقای احمدی نژاد کم نمی کند که بر آن می افزاید. حقیقت این است که آقای رحیمی در مجلس هفتم با لابی گری خاص و حتی بهره گیری از ظرفیت آقای کروبی و از کانال وی اصلاح طلبان مجلس، توانست از کاندیدای اصلی اصولگرایان یعنی آقای فرهاد رهبر پیشی گرفته و بر کرسی ریاست دیوان محاسبات تکیه زند. اما درست در همان ایام به واسطه تلاش گسترده جریان اصولگرای مجلس برای مقابله با مفاسد - از جمله در دانشگاه آزاد -برای فعالان اصولگرا دست داشتن آقای رحیمی در برخی تخلفات آشکار شده بود و در همان زمان، جرقه های انتقاد از وی در رسانه های انقلابی آغاز گردید.

بر همین مبنا نیز، زمانی که آقای رحیمی به عنوان ریاست دیوان محاسبات، تمجیدی غلو آمیز از آقای احمدی نژاد بعمل آورد با واکنش تند فعالان و رسانه های اصولگرا مواجه شد. 70 نماینده مجلس خواستار عزل وی از دیوان محاسبات شدند و حتی نزدیکان رئیس جمهور از او خواستند تا بنا به فرمایش پیامبر اکرم(ص) به صورت متملق خاک بپاشد. اما آقای احمدی نژاد به جای آن که خاک به صورت متملق بپاشد، او را که در معرض عزل از دیوان محاسبات بود به عنوان معاون حقوقی و پارلمانی دولت منصوب کرد!

به دلیل سابقه پیش گفته، ورود محمدرضا رحیمی به دولت، از همان ابتدا با واکنش فعالان انقلابی و اصولگرا مواجه گردید و به جرات می توان گفت یکی از دلایلی که موجب شد تا طیف قابل توجهی از این فعالان از همان زمان با رئیس جمهور سابق زاویه گرفته و نسبت به شعارهای وی به دیده تردید بنگرند، بکارگیری رحیمی در یک مسئولیت مهم دولتی بود با شعار عدالت و مبارزه با فساد روی کار آمده بود.

تذکر تخلفات محمدرضا رحیمی و انتقاد از نزدیکی وی به احمدی نژاد همچنان ادامه یافت و در مقطع استیضاح علی کردان - وزیر کشور - به دلیل داشتن مدرک دکترای جعلی، دکتر زاکانی از نمایندگان ارشد اصولگرا به صراحت اعلام کرد که مدرک دکترای رحیمی «قل دوم» مدرک جعلی کردان است و باید با آن برخورد شود. اما این تذکر تاثیری در احمدی نژاد نداشت و با شروع دومین دوره ریاست جمهوری، پس از کنار رفتن اسفندیار مشایی، رئیس جمهور سابق در اقدامی عجیب و باورنکردنی، محمد رضا رحیمی را به عنوان معاون اول خود برگزید. اقدامی که با واکنش چهره های اصولگرای مجلس مواجه شد و به عنوان مثال الیاس نادران نماینده اصولگرای مجلس طی نطقی با اشاره به تخلفات متعدد و مدرک جعلی رحیمی از رئیس جمهور خواست تا تخلفات وی را بررسی کند.این چهره اقتصاددان به همراه دکتر توکلی و دکتر زاکانی همچنین در نوبت های دیگری، ماجرای مفسده «خانه فاطمی» را افشا کردند - که پایه محکومیت کنونی آقای رحیمی همین ماجراست - اما آنچه به جایی نرسید این فریادهای دلسوزانه بود.

اما پاسخ این تذکرات متعدد اصولگرایان به احمدی نژاد چیزی جز لجاجت و باز گذاشتن روزافزون دست رحیمی در مسائل و مناصب اقتصادی و اجرایی نبود. لجاجتی که نتیجه آن شکاف بیش از پیش نیروهای انقلابی با احمدی نژاد و البته تزریق هر چه بیشتر عناصر مسئله دار توسط رحیمی در بخش هایی از بدنه مدیریتی دولت نبود. با این تفاصیل، حواله دادن تخلفات آقای رحیمی به قبل از ورود وی به دولت قبلی، نه تنها مشکلی از آقای احمدی نژاد حل نمی کند بلکه این سئوال و شبهه جدی را به وجود می آورد که به رغم تذکر تخلفات معاون پارلمانی و سپس معاون اول- آن هم از جانب عناصر دلسوز و خیرخواه- چرا آقای احمدی نژاد روز به روز بر رتبه و درجه رحیمی در دولت خود افزود و او را به نفر دوم دولت خود تبدیل کرد؟

اتفاقا گناه بزرگ آقای احمدی نژاد این است که فردی مثل رحیمی را که به واسطه برخی سوابق خاص و تخلفات و ابهامات عدیده در معرض عزل و پیگیری اتهامات بود؛ به دولت وارد کرد و از این طریق ضمن تطهیر سیاسی، یک حاشیه امن دولتی نیز برای وی به وجود آورد. این حاشیه امن چنان محکم و محکمتر شد که احمدی نژاد بر خلاف تمامی شعارهای قبلی خود مبنی بر این که در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد، با اعلام علنی این مطلب که کابینه خط قرمز است درصدد برآمد تا از پیگیری قضایی اتهامات رحیمی جلوگیری بعمل آورد. هرچند دستگاه قضایی کشور از چنان استحکام و استقلالی برخورد بود که بدون توجه به این خط قرمزهای خودساخته، ضمن در نظر گرفتن مصالح کشور، با تدابیر خاص خود بازجویی از رحیمی را در همان مقطع مسئولیت وی آغاز کرد، پرونده وی را مورد بررسی قرار داد و نهایتاً هفته پیش حکم نهایی وی را صادر نمود.

بدین ترتیب، آقای احمدی نژاد و دفتر وی به جای فرافکنی یا فرار به جلو که احتمالاً موجب بغرنج تر شدن مسائل خواهد شد، بهتر است یا به قول و قرار پیش گقته در صورت اثبات تخلفات معاون اول سابق عمل کنند یا دم فروبندند و به قانون و مراجع قانونی تمکین کنند.

مــردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۰:۳۸
سلام ،نویسنده مطلبِ فارس هم دچار اوهام شده وقتی از"حیثیت واعتـبارِاحمدی نژاد" حرف میزندونگران هدر رفتن این حیثیت به پای یارانِ ناخلف اوست ! (283619)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۲
بعله جناب فارس. تا دیروز همین شماها برای رحیمی و احمدی نژاد سینه یم زدید و حالا کاندیدای اصولگرا در مجلستون رو می چسبونید به اصلاح طلبا! بابا شما دیگه کی هستین! (283778)
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۵۲
خط قرمز آقای احمدی نژاد زرد شد...!؟ (283899)
ايرانيd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۷:۱۴
به نظرمن بااين اتفاقاتي كه افتاده نه تنها احمدي نژادبلكه پاي خيلياي ديگه گيره كساني كه به رحيمي بااين سوابق راي اعتماددادند ودراين مدت سكوت كردندبايدجوابگوباشند كساني كه باعنوان مكلاي ملت موراازماست دولت روحاني مي كشيدندوهريك ازوزراي اوراباكوچك ترين بهانه واهي ردمي كردند چطور ملتفت فسادهاي دولت گذشته نشدند!!!؟؟؟ (283907)
حامد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۰:۳۹
دولت احمدی نژاد، بیخ ریش اصولگرایان و خبرگزاری فارس و روزنامه ی وزین کیهان و مدیر مسئول محبوبش بودند، هستند و خواهند بود! هی "زاویه گرفتن از اصولگرایی" ، "زاویه گرفتن از اصولگرایی" نکنید! شما همه با هم مسئولید در بلایی که آل محمود بر سر این کشور آوردند و شما فقط سرگرم این بودید که اصلاحطلبان پاک و انقلابیون با سابقه و مدیران زمان جنگ رو به جرمی مثل "اخلال در ترافیک تهران" 5 سال بفرستید آب خنک بخورن، فقط به جرم مخالفت با اندیشه ی بسته ی شما! (283620)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۰:۴۱
چه عجب اینا هم فهمیدند خواست مردم چیه . (283622)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۰:۴۶
این روزها بین افولگرایان مد شده است که از رحیمی اعلام برائت کنند چون ایشان دیگر کاره ای نیست و بالطبع از لفت و لیس هم خبری نخواهد بود پس سود و منفعت ایجاب میکند که به ایشان و اربابش حمله و انتقادات تندی به عمل آورند. (283623)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۰:۴۹
این تازه اول افشای فسادهای اینهاست کم کم دست رفقا وشرکا هم رو میشه و این اعلام برائت ها هم یحتمل ادامه دارد. (283624)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۰:۵۰
این احمدی نژاد نمیخوتد از روبره..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (283626)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۰:۵۲
احمدی نژاد اونقد وضعش خراب شده که به قول بعضی از دوستان سابقش دیگه مرده.حتی خبرگزاری فارس هم دوسش نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (283627)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۰۵
تو‌این‌نوشته‌هم‌میخوان‌کاسبی‌کنن! (283630)
سعید1
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۴۹
حالا شما زیاد خودش ناراحت نکن.عفوی چیزی برایش در نظر می گیرند.به هرحال اصولگراست.حالا شاید اکنون دوستانش این را رد کنند اما اگر اصولگرا نبود در کشوری که سه قوه اش در اختیار اصولگرایان است وحتی آبدارچی ها هم اصولگرا هستند چگونه معاون اول شد؟ بماند که احمدی نژاد را ولش کنی می گوید صدام و بوش وریگان هم از جناح هاشمی بوده اند وهمین رحیمی هم از جناح اوست اما انتخابات76 واستان کردستان را که نمی توان فراموش کرد.مانده ام این چه اصولی است که گرای- اش به اینجاها می رسد؟! (283652)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۲:۰۷
ای دزدان باید جواب اون بازنشسته رو که نصف حقوق قانون کارو میگیره چون تامین اجتماعی با اون عزمتش ورشکسته شده رو بدید. باید جواب میلیونها دختر و پسر عذبی رو که حتی جرات نمیکنن عاشق بشن چه رسد به اینکه به فکر ازدواج و تشکیل خانواده باشن بدین. ای کسانی که پشت قانون مخفی شدید و دست عدالت مردم به شما نمیرسه و دارین خون مردم رو با استفاده از نواقص قانونی،رانت و ... میمکید بدانید که دوره شما هم بپایان میرسه و باید جواب بدید . . . (283656)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۲:۰۸
عدالت اجرا نشد اگه چین بود اعدامش میکردن. کمونیستا مثل اینا ادعا ندارن اما انگار انقلابیون ما در دنیا طلبی دست تمام مکاتب دنیا رو بستن (283657)
بيت المال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۵:۰۱
خود؛؛فارس ؛؛ وفارسيان گناه و جرمشان کمترازاحمدی نژاد نيست ‏!‏ بابادست مريزادعجب زرنگی هستيدشما ! نفس مردم و مطبوعات ومنتقدين راتوشيشه كرده بوديدوباالقاب وعناوين مختلف احمدی نژادوكابينه اش را ؛قديس كرده بوديدتاجايی كه خوداحمدی نژادباورش شده بود مقدس است وآن آبروريزی هاله نور را راه انداخت كه باواكنش مراجع مواجه شد ؛ آن يكی خواب ديده بود؛امام زمان؛ سفارش احمدی نژادراداده بود ؛آخه من متعجبم چگونه شماوهمه آنهايی كه سعی داشتيدباعوام فريبی وسوء استفاده ازاحساسا ت مذهبی وارادت اين مردم نسبت به ائمه آرای ... (283671)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۵:۵۵
خسارت و ظلمی که احمدی نژاد با بی تدبیری و بی برنامه گی در زمینه افزایش تورم و چند برابر کردن قیمت دلار کرد و بدین ترتیب اقشار ضعیف و حقوق بگیر را له کرد هرگز فراموش شدنی نیست. فساد رحیمی در مقابل این ظلمها ناچیز است. محکمه افکار عمومی ایشان را به شدیدترین مجازات محکوم خواهد کرد که همان سلب اعتماد است. (283673)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۶:۱۳
هع چه جالب فارس یادش رفته اون سالها که احمدی سوگلی شون بود چه سنگ احمدی رو به سینه میزد! حالا احمدی بد شده منحرف شده از نظر آقایون اصولگرا! این جماعت یادشون رفته که رهبران اصلاح طلب این روزهای افتخارآمیز! سیاست اصولگراهارا پیش بینی کرده بودند. وای که اصولگراها به خودشونم رحم نمی کنند اونوقت چه انتظاری داریم که به حقوق اصلاح طلبان احترام بذارند؟ این کار منو یاد دیالوگ زنده یادخسرو شکیبایی تو دلشکسته میندازه: خودشون خودشونو میگیرن خودشون ریش گرو میذارن خودشونو میارن بیرون. (283676)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۶:۴۳
جالبه دوستان دیروز غریبه های امروز!! (283682)
نبي ابادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۷:۰۹
وقتي معاون اول اين باشد!!! (283687)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۷:۱۶
پس بالاخره قبول کردید که اصول گرا ها از اول از رحیمی شاکی بودند و نمی تونید گناه اونو به گردن اصول گراها بیندازید در حقیقت اصول گراها هرجا با اصولشان منافات بوده مقابله کردند و جناحی و حزبی کار نکردند و حالا خودتون هم اعتراف کردین احمدی نزاد هم که از اول گفته بود اصول گرا نیست (283689)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۴:۵۹
خخخخخ این دوست ما مزاح فرمودند (283867)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۰۴
ايناروميدونستين واينقدرحامي بودين ؟بيجاره ميرحسين كه اونموقع هرجي فريادزد وايناروكفت به بي بصيرتي متهم شد؟؟ خداازتون نكذره (283704)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۹
کاش به جای اینا می گفتن که احمدی نژاد کی برای عذرخواهی به تلوزیون میاد؟؟ (283710)
جمالى
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۱۰
آقاى كروبى در مجلس هفتم بود؟؟؟؟؟؟ اصلا در مجلس هفتم اصلاح طلبان تعدادى نبودند كه بخواهند لابى قوى داشته باشند.!!!!
البته از خبرگزارى فارس اينگونه تحريف تاريخ بعيد نبست.!!! (283720)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۱۹
آقای احمدی نژاد "من هم ‌عوضی‌ام" (283723)
پاپشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۲
آبروی ما ایرانیا که هیچ،این آقای احمدی نژاد،آبروی مسلمانان جهان را هم بر باد داده!!! (283725)
آن فرد ناشناس!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۳
اب رو بريز اونجا كه ميسوزه!

ميدوني چيه؟ اون ... رو لولو برد! از خواب بيدار شو! (283726)
وادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۶
من اگه جای احمدی نژاد بودم،خودکشی می کردم، (283729)
مجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۰
اگه قوه قضاییه ده سال از محکومیت رحیمی را کم نمیکرد احمدی نژاد میومد از ملت عذرخواهی می کرد، (283731)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۳
جالبه ...وقتی به دیگران تهمت میزنه سند تو جیبشه و لازم نیست نشون بده .ولی موقع خودش سندها هم ارزش ندارن (283732)
میانرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۸
آقای جنتی بگو رحیمی و . . . عوضی هستن؟ یا دلیر مرد علی مطهری؟. . . (283736)
شسی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۴۱
اولین دولتی که مفسدان اقتصادیشو میشه محاکمه کرد چه بالا باشن چه زیر دستی احمدی نژاد یه کارهایی کرده که خیلی ها نمی تونن لنگه کفششون رو بزارن جاش چه برسه به پاشون (283737)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۴۵
اولین باری است که در تاریخ سی و شش ساله انقلاب اصلاح طلبان و اصولگرایان دست به ائتلاف میزنند ! و البته راز این ائتلاف و هماهنگی در جریان این پرونده ، تنها و تنها یک چیز است : فرار از زیر بار اتهاماتی که در این پرونده متوجه هر دو طرف است ...!!! و از همه مهمتر هر دو طرف آسان ترین راه خلاصی را در قربانی کردن احمدی نژاد میبینند ... زیرا فعلاً کوتاه ترین دیوار ، دیوار احمدی نژاد است . (283740)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۴۶
اگر کسی اندکی اطلاعات سیاسی داشته باشد, می داند که آقای احمدی نژاد ساخته و پرداخته ی جناح راست و مراکز قدرت بود که به لطایف الحیل به ریاست دولت های نهم و دهم رسید و با سوء استفاده از قدرت و حیف و میل بیت المال در دوره ی ریاستش, چه خسارت های مادی و معنوی که به این کشور وارد نکرد و...! بادکنکی که توسط جناح راست و مراکز قدرت باد شد و پس از آنکه این بادکنک آنقدر باد شد که کنترل خود را از دست داد و در آستانه ی ترکیدن و رسوایی بود, شروع به خالی کردن بادش کردند و... (283895)
مرکلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۴۸
بابا دلت خوشه! میگی دکتری جعلی داشتن!!! در ورودی شهرمون ساری بنری به ارتفاع 4 متر با عکس کردان نصب شده که روش نوشته به ساری زادگاه وزیر کاردان خوش آمدید !!! وزیر مخلوع محمود بوده!!! کسی جرات نداره اون بنر دروغین رو بیاره پایین!!! (283741)
ماح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۵۰
صدای آشپز هم در اومد (283742)
م.ن
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۲۳
به این میگن نون به نرخ روز خوردن . . . (283748)
روستایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۲۶
درود خدا بر روسناییان، من پانزده ساله که رییس شورای اسلامی روستایی هستم،اگه هزارتومن از اعتبار دولتی و مردمی روستا اختلاس شود،روستاییان آبروی شورا و هیار را میبرند،آخه این جه کشوری ست که دزدیهای هزاران میلیاردی میشه؟ آخه گیر کار کجاست؟ (283750)
تلوکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۳۳
بیچاره جمشید بسم الله!!!رحیمی میومد توو تلویزیون میگفت این شیطنت ها گرون شدن دلار کار جمشید بسم الله ست!!! ای ناقلا نکنه جمشید بسم الله خودت بودی؟ عجب فیلمی تو دیگه!!! (283752)
جزايري
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۳۷
چي شده فالس!؟ مي بينم که ... خودزني ميکني!! (283753)
ولی ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۴۱
بنده دهیار ی روستام، سال 88 یک ماه مونده به انتخابات،بخشداری برگه سهام عدالت رو جهت توزیع بین خانواده های پر جمعیت را به ما داده بود،همچنین ی گونی سیب زمینی!!! آقای جنتی اینجوری رای آوردن نتیجه اش میشه دزدی،اختلاس،کشور را تابود کردن (283757)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۲:۵۰
شما هم که قبول کردی اینکاروانجام بدی دراین داستان سهیمی!!!شما استاندارها،فرماندارها،بخش دارها،ده دارها،همه بخاطرهمکاری وسکوت دربدبختی وفلاکت امروزما بایدجوابگوی خداباشید،چون مطمئنا دستگاهی نیست که شما انجا پاسخگوباشید (283809)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۴۴
امان از فرصت طلبی!!!!!!!!!! و نون به نرخ روز خوری!!!!!!!!!!! (283759)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۵۶
سلام ،
این ( مصالح کشور ) چیست؟ کیست ؟کجاست؟ ایا اسم است؟فاعل است؟مفعول است؟ هر جا و هر وقت که پای منافع مردم به میان میاید،این (مصالح کشور)جلوی کار را میگیرد! پیشنهاد میکنم،قوه محترم قضائیه،این(مصالح کشور)را بازجوئی کرده و محاکمه کند،تا روشن شود،چرا این همه کارشکنی میکند؟ یک موجودی بنام (مصالح کشور)که قطعا اسم مستعار است،در مفاسد بزرگ،در انتخابات های سراسری،در قانون شکنی های کلان،همیشه حضور میابد،تا نگذارد ان کار به سامان برسد. (283763)
ایمان
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۵۸
حتی به فرض اینکه جرایم وی قبل از معاون اولی باشد آیا برای مقام معاون اولی استعلامی از سوی نهادهای ذی صلاح انجام نمی گیرد تا صلاحیت وی محرز گردد؟یا ااینکه به جواب استعلام، احمدی نژاد بی اعتنایی کرده.در هردو حال احمدی نژآد مقصر اصلی است.پاسخگو باید باشد نه اینکه خودش راتبرئه کند. (283764)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۰۹
اگر اين فضاي بعد از رياست جمهوري آقاي دكتر روحاني نبود اين فرد باز هم محكوم نمي شد پس مردم قدر اين فضاي بعد از انتخابات را بايد بدانيم و نكته مهمتر اينكه در مناظرات انتخاباتي سال 88 اين آقاي موسوي بود كه با بصيرت وتيزبيني خودش چهره واقعي احمدي نژاد را تشخيص داده بود و پا به ميدان انتخابات گذاشته بود تا مملكت دست افرادي چون رحيمي ها نيفتد درود بر اصلاحات (283765)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۸
دوستان توجه کردین...تمام مشکلات زیر سر آقای کروبی شد...همیشه مشکلات مربوط به اصلاحات میشه حتی اگر اصولگرایان 20 سلا بعد یه گندی بزنن...خیلی جالبه که اکثر گند کاری هاي احمدی نژاد رو ايت الله هاشمی در ابتدای دولت احمدی نژاد تذکر داده بودن...ولی چه سود. برخی از اصولگرایان آن زمان به خاطر منافع خودشون به آیت‌الله هاشمی توهین کردن..و حالا که اون حرف ها درست از آب درومده یا سکوت میکنن یا باز هم اصلاح طلبان. رو محکوم میکنن...
واقعا پاسخ گوی این 8سال ویرانی کیه?? چرا حامیان دیروز احمدی نژاد حالا ساکت (283769)
تلوکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۲:۳۲
من نمیدونم این شریعتمداری کیهان،همه چی رو در مورد اصلاح طلبان پیش بینی میکنه و سند داره،ولی در مورد تخلف مالی هزاران میلیاردی ،اصولگرایان،نمیتونه سند رو کنه و پیش بینی کنه؟ (283797)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۲:۴۵
کمرمردم زیربارفقر،گرونی،نداری خوردشده!!!اونوقت اینا فکرماستمالی گندهایی هستندکه به کل جامعه زدنند (283807)
هوشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۳:۳۷
خشت اول چون نهاد معمار کج و... (283833)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۵۷
دوستان فارس یه سری به مطالب قبل خودشون و شور و شعفی که از انتخابات 88 داشتند رو ببینند. اون زمان هم تمام اتفاقاتی که الان بهش اشاره میکنند افتاده بود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8803230996 (283902)