به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۸۲۲۲۶

بازگشت نصفه و نیمه «بلاگفا»

گروه فرهنگی: پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از اختلال در سایت بلاگفا - یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان سرویس وبلاگ شخصی در ایران - سرانجام این سایت مجددا آغاز به کار کرد.
بازگشت نصفه و نیمه «بلاگفا»
سایت بلاگفا که از روز پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394 تا روز پنجشنبه، چهارم تیر ماه به دلیل تغییر مکان سرورهای سایت از دسترس کاربران و وبلاگ‌نویسان خارج شده بود، مجددا کار خود را آغاز کرد. اگر چه این سایت بار دیگر در دسترس کاربرانش قرار گرفته است اما همچنان برخی از وبلاگ‌ها که کاربرانشان در ماه‌های اخیر و به تازگی ایجاد کرده‌اند، هنوز با مشکل مواجه هستند.

ناگفته نماند گردانندگان سایت بلاگفا با قرار دادن پیام‌های متعددی در این مدت همواره از کاربرانشان به دلیل مشکلی که برای این سایت به وجود آمده ‌بود پوزش خواسته‌اند و مراحل پیشرفت برون رفت از این چالش را در اطلاع کاربرانشان قرار داده‌اند.

اخیرا هم علیرضا شیرازی، مدیر سایت بلاگفا در پیغامی که در بخش «اخبار سایت بلاگفا» قرار داده‌ است، درباره‌ی مشکلی که همچنان سایتش با آن دست و پنجه نرم می‌کند نوشته است:

«کاربران محترام و همراهان عزیز سایت مطلع هستند که در ماه اخیر به دلیل مشکلاتی که در زمان انتقال سرورهای سایت به مکان دیگری اتفاق افتاده بود امکان ارائه خدمات به صورت کامل را نداشتیم. همانطور که قبلاٌ نیز توضیح داده شد بخشی از سخت افزار سایت که آسیب دیده بود برای تعمیر به شرکتی در آمریکا ارسال شده بود که متاسفانه روند کار بسیار طولانی شده و حتی تاکنون پاسخ قطعی و کاملی در ارتباط با نتیجه کار دریافت نکردیم. تصمیم گرفتیم برای ادامه خدمات سایت از نسخه پشتیبان سالیانه استفاده کنیم. استفاده از نسخه پشتیبان قدیمی قاعدتاً مشکلاتی را به همراه دارد و دسترسی کاربران به نوشته‌های ماه‌های اخیر خود با مشکل مواجه شده و حتی کاربرانی که در ماه‌های گذشته وبلاگ خود را ثبت کردند دسترسی به وبلاگ خود نخواهند داشت؛ هر چند امکان ثبت مجدد آن‌را خواهند داشت.

اگر در روزهای آتی در روند تعمیر و بازگردانی اطلاعات پیشرفت حاصل شد مطالب ماه‌های گذشته به وبلاگها اضافه خواهد شد. همچنین بخشی از مطالب اخیر وبلاگها به مرور و در چند روز آتی به بخش مدیریت وبلاگها اضافه خواهد شد.

از آنچه پیش آمد عمیقاً متاسفیم. می‌دانیم که نوشته‌ها و وبلاگتان برایتان اهمیت داشته و نسبت به آنچه پیش آمده ناراحت و شاید عصبانی باشید اما بدانید بلاگفا زحمت ده ساله ما بوده است و هرگز نمی خواستیم در چنین وضعیتی قرار بگیریم. مشکلات پیش آمده فراتر از تصور و به نوعی غیرمحتمل می رسید اما متاسفانه اتفاق افتاده است. تصمیم گرفتیم که با بازگشت به عقب، شروعی دوباره داشته باشیم.»
مرجع : ایسنا