به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۷۵۹۳۶
فرمانده سپاه:

عربستان خائن حریم ها را شکسته است

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز برخی دشمنان منطقه‌ای اسلام و شیعه مثل عربستان خائن پا جای اسرائیل گذاشته‌اند.
عربستان خائن حریم ها را شکسته است
سرلشکر محمد علی جعفری در ششمین جشنواره علمی و تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه با بیان این‌که هرچه انقلاب اسلامی بیشتر قدرت می‌گیرد، دشمنی‌ها هم بیشتر آشکار می‌گردد، گفت: امروز عربستان با زیرپا گذاشتن اصول انسانی و اسلامی به کشوری که دنبال استقلال و نفی نظام سلطه است تجاوز بی‌شرمانه‌ای کرده است.

وی افزود: برخی از مسئولان در این باره ملاحظاتی دارند و حرفی نمی‌زنند که این ملاحظات باید کنار گذاشته شود. زیرا عربستان حریم‌ها را شکسته است. مردم یمن با الگوگیری از انقلاب اسلامی، انقلاب خود را پیروز کردند و این اتفاق اثرات بسیار تعیین کننده‌ای دارد و در تاریخ انقلاب اسلامی اتفاق مهمی است.

جعفری اضافه کرد: امروز دیگر آل سعود در معرض سقوط است و این نکته تحلیلگران مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اظهار کردند. فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه موج انقلاب اسلامی موجب فروپاشی نظام کمونیستی شد گفت:‌ ادامه این موج منجر به سقوط آل سعود ظالم خواهد بود. چه کسی تصور می‌کرد عراقی که در دوره‌ای به ایران تجاوز کرد، امروز همدل و متحد ایران باشد. امروز همدلی میان مردم عراق و سوریه و یمن با جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حفظ دستاوردهای انقلاب و پیشرفت در جهت ایجاد تمدن اسلامی از اهداف و دغدغه‌ی همه دوستاران انقلاب است گفت: ما اکنون باید در عرصه‌ی جهاد علمی متمرکز شویم.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ دینی بودن و دینی ماندن مردمی بودن و مردمی ماندن استقلال از شرق و غرب و فراملی بودن از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است. ما علاوه بر تلاش در عرصه‌ی داخلی باید به بعد جهانی انقلاب هم توجه کنیم. ما با اهداف خود یعنی ایجاد تمدن اسلامی و حکومت جهانی اسلامی فاصله داریم. اکنون ما توانسته‌ایم مشکلات امنیتی و نظامی خود را حل کنیم. اکنون در شرایطی قرار داریم که انقلاب اسلامی پیروز شده و نظام جمهوری اسلامی هم مستقر شده و ریشه‌های آن هم مستحکم شده است، ولی هنوز کار ما تمام نیست، اکنون زمان رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی است. برای پیشرفت ما به امنیت و سلامت و همچنین حرکت جهادی نیازمندیم. ما بدون حرکت جهادی در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و علمی و نظامی به اهداف خود نمی‌رسیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه با تاکید بر این که اکنون زمان اسلامی کردن علوم، جامعه و نهادهای کشور است خاطر نشان کرد:‌حرکت جهادی دارای سه ویژگی اخلاص، سخت کوشی و آگاهی نسبت به موانع است.ما در کشور مشکل داریم، اما نباید این مشکلات ما را از حرکت جهادی بازدارد.

فرمانده کل سپاه همچنین با بیان این که انقلاب اسلامی دو بعد داخلی و خارجی دارد افزود:‌ بعد بیرونی انقلاب به خوبی پیش می‌رود.موتور محرکه انقلاب اسلامی ظلم وسیزی و استکبار ستیزی است. مردم هم در داخل کشور با ایستادگی و و مقاومت در برابر زورگویی دشمنان نقش مهمی در پیشبرد انقلاب دارند. در واقع پیروزی‌های نظام به دلیل همین مقاومت است. البته هدایت و ایستادگی رهبری نقش بسیار تعیین کننده دارد. وی هچنین گفت: ما هر روز شاهد تقویت ابعاد جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستیم، اکنون آمریکا و دشمنان انقلاب به قدرت جمهوری اسلامی پی برده و به آن تن داده اند.

جعفری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که بعد درونی انقلاب هم بسیار مهم است خاطر نشان کرد: ما باید به بعد درونی انقلاب هم توجه کرده و دنبال اسلام سازی جامعه و نهادها و دستگاههای کشور باشیم. به گونه‌ای که کشورهای اسلامی باید از جمهوری اسلامی الگو بگیرند. با این وجود برخی در داخل کشور دنبال الگوی پیشرفته غربی هستم که این الگوی پیشرفت ناقص است ما باید دنبال پیشرفت اسلامی باشیم.