به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۵۴۹۶۶
اظهارات كفاشيان در باره افتضاحات در اینچئون!

آقاي خنده: مجبورم باز هم رییس بمانم!

گروه ورزشي: علی کفاشیان گفت: هدف ما از امضای قرارداد با کی‌روش رسیدن به جام‌جهانی روسیه و موفق شدن در آنجاست. رییس فدراسیون فوتبال رقم قرارداد سرمربی تیم ملی را بالا دانست و افزود: قرارداد جدید کی‌روش سه مرحله دارد.
آقاي خنده: مجبورم باز هم رییس بمانم!
به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون فوتبال که پس از کشمکش فراوان توانست کارلوس کی‌روش را در تیم ملی فوتبال ایران ماندگار کند، در نشستی خبری حاضر شد و به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. رییس فدراسیون فوتبال گفت: هدف ما از امضای قرارداد با کی‌روش جام جهانی 2018 است و خوشحالیم که سرمربی تیم ملی ایران را برای چهار سال آینده انتخاب کردیم. این بار که کی‌روش را انتخاب کردیم در هیات رییسه فدراسیون همه بالاتفاق به این انتخاب رای دادند. هدف ما از امضای قرارداد با کی‌روش رسیدن به جام‌جهانی روسیه و موفق شدن در آنجاست. ما از او خواستیم از امروز کارش را شروع می‌کند، با تیم ملی باشد بتواند در جام‌جهانی حضور یابد. همین طور همکاری بیشتری با مربیان لیگ و سازمان لیگ داشته باشد و از تجربیات مربیان ایرانی بیشتر استفاده کند تا با کمک هم بتوانیم یک تیم ملی خوب و آماده‌ای داشته باشیم که برای آینده ما هم در جام ملت‌ها و هم در جام‌جهانی به خوبی آماده شود.

وی افزود: قرار است کارلوس کی‌روش به تیم ملی زیر 19 سال و امید کمک کند و همین طور قرار است در برنامه‌های آموزشی نیز کمک حال ما باشد. کی‌روش شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد. او می‌تواند باعث موفقیت ما شود. من از مربیان لیگ هم می‌خواهم اگر نقطه نظراتی دارند، حتما به فدراسیون فوتبال منعکس کنند تا ما به کی‌روش انتقال دهیم. در آخر از همه اهالی فوتبال بابت کمک هایی که به فدراسیون تشکر می‌کنم.

کفاشیان همچنین پس از امضای قرارداد جدید با کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: قرارداد جدید سه مرحله دارد. مرحله اول پس از جام ملت‌های آسیاست که در آن مقطع عملکرد کی‌روش را ارزیابی می‌کنیم. اگر از او راضی بودیم به کارش ادامه می‌دهد وگرنه قرارداد را فسخ می‌کنیم. مرحله دوم پس از صعود به جام جهانی 2018 است که در صورتی که این اتفاق بیفتد، کی‌روش تا پایان جام جهانی به کارش ادامه می‌دهد.

رییس فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد که شرایط فوتبال ایران به گونه‌ای پیش برود که با موفقیت در جام ملت‌ها و صعود به جام جهانی 2018 کی‌روش تا پایان جام‌جهانی در ایران بماند. وی درباره رقم قرارداد جدید کی‌روش نیز گفت: این رقم بالاست. تفاهم کرده‌ایم که همان رقم قبلی که درباره‌اش صحبت کرده بودیم با کمی تغییرات اعمال شود. ضمن این که مشخص شدن تکلیف سرمربی تیم ملی خبر خوبی برای ماست و حالا می‌توانیم درباره دستیاران کی‌روش تصمیم بگیریم.

کفاشیان درباره حضور ایران در جام ملت‌های آسیا و رقابت با سه تیم عربی در مرحله گروهی گفت:‌ امروز در آسیا نمی‌شود هیچ تیمی را دست کم گرفت. همه کشورها تلاش می‌کنند و با سرمایه‌گذاری زیاد در فوتبال به دنبال موفقیت هستند. همچنین تیم‌های عربی خیلی دوست دارند که ما را شکست دهند. بنابراین باید هوشیار باشیم. رییس فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تیم ملی امید و ناهماهنگی بازیکنان زیر 23 سال حاضر در این تیم با سایر بازیکنان گفت: شاید یکی از دلایل شکست سنگین برابر ویتنام همین مسئله باشد؛ هر چند در آسیا دیگر هیچ تیمی ضعیف نیست. همین ویتنام تلاش زیادی می‌کند و به دنبال کسب میزبانی رقابت‌های بزرگ است. همه کشورها سرمایه‌گذاری خوبی در فوتبال می‌کنند و بازیکنان ما نباید تیمی را دست کم بگیرند.

وی افزود: تیم امید برای آماده‌سازی چندین بازی تدارکاتی خوب داشت اما نیمی از تیمی که به اینچئون رفته از آن تیم انتخاب شد و نیم دیگر را از بازیکنان لیگ برتر انتخاب کردیم. امیدوارم در ادامه تیم ما خودش را پیدا کند و با برداشتن گام‌های محکم‌تر از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند. کفاشیان در پایان درباره اقدام غیراخلاقی یکی از مسئولان تدارکات تیم امید در اینچئون که در رسانه‌های خارجی هم بازتاب داشت، گفت: جزئیات مسئله را نمی‌دانیم اما آن طور که از حراست استعلام کردیم آن فرد چند بار به سفرهای خارجی رفته و سوء پیشینه نداشته است. نمی‌دانیم در اینچئون دقیقا چه اتفاقی رخ داده است اما قطعا با آن فرد که کار زشتش در دنیا انعکاس داشته، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، کفاشیان در پاسخ به این که آیا برای بازگشت بازیکنانی که پیش از جام‌جهانی از تیم ملی کنار گذاشته شده بودند، نظیر هادی عقیلی، سیدمهدی رحمتی و ... صحبت یا توافقی با کارلوس کی‌روش انجام شد یا خیر، گفت: هیچ صحبتی در این باره نداشته و نخواهیم داشت. به هیچ وجه در امور فنی تیم دخالت نمی‌کنیم. حتی در بحث انتخاب دستیاران ایرانی کی‌روش هم تصمیم گرفتیم که او خودش مطالعات لازم درباره مربیان ایرانی را انجام دهد و مربی مد نظرش را به ما معرفی کند. فدراسیون به هیچ وجه در امور فنی تیم و همین طور چنین مسائلی ورود نمی‌کند. از نظر ما تمام مربیان ایرانی که دوره‌های مربی‌گری معتبر را گذرانده‌اند، می‌توانند دستیار کی‌روش باشند.

رییس فدراسیون درباره حق پخش تلویزیونی و جلسه‌ای که امروز در این باره داشته نیز گفت: نتیجه خاصی در این جلسه گرفته نشد و قرار شد جلسه دیگری داشته باشیم. به هر حال ما اتمام حجت کردیم و پای حرف‌مان ایستاده‌ایم اما عنوان شد که یک جلسه دیگر برگزار شود. داریم تلاشمان را می‌کنیم تا حقوق فوتبال را بگیریم. کفاشیان همچنین در پاسخ به اینکه صحبت از قرارداد 4 ساله با کی‌روش کرد اما دوره حضورش در فدراسیون یک سال و نیم دیگر به پایان می‌رسد و آیا این اقدام برای رییس بعد تعهدی ایجاد نمی‌کند با خنده، گفت: من هم مجبورم به خاطر قرارداد کی‌روش پس از یک و نیم سال دیگر باز هم در فدراسیون بمانم.

رییس فدراسیون در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چرا تمدید قرارداد کی‌روش این قدر طول کشید، گفت: از یک و نیم ماه پیش مذاکرات‌مان را شروع کردیم و برخی از کارها زمانبر بود از جمله این که باید مصوبه هیات رییسه را می‌گرفتیم. همین طور کارلوس کی‌روش هم یک سری امورات شخصی داشت. نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم که به صورت مکتوب مذاکرات‌مان را ادامه دهیم تا به نتیجه برسیم. بعد از آن قرارداد مدنظرمان را برای او فرستادیم و کار نهایی شد.

وی در پاسخ به این که نحوه ادامه همکاری با کی‌روش پس از جام ملت‌ها چگونه است، گفت: طبق توافقی که با یکدیگر داشتیم قرار شد عملکرد او را در جام ملت‌ها ارزیابی کرده و بعد از این مسابقه‌ها ظرف مدت یک هفته پاسخ‌مان را به او اعلام کنیم. در این خصوص ما فرصت یک هفته‌ای داریم. کفاشیان درباره تیم امید هم خاطرنشان کرد: هدف این تیم رسیدن به المپیک است. البته ما باید بررسی کنیم ببینیم آیا علت شکست سنگین مقابل ویتنام مربوط به کادر فنی و برنامه‌ریزی‌هاست یا دلایل دیگری دارد. در هر حال تمام برنامه‌های ما در این تیم حول محور رسیدن به المپیک خواهد بود.
مرجع : ايسنا