به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۵۹۸۲۶
مقاله وارده

تحركات «انحرافیون» در لباس «اصولگرائی»

ناصر خادمی ماشاری

گروه مقالات: دولت عدالت گستر و مهرورز، آش بورسیه ها را آنقدر شور کرده که حتّی آب بستن برخی مخالفان دولت تدبیر و امید به آن هم این آش را خوش نمک نخواهد کرد. لااقل به این زودی‌ها و یا به همین سادگی ها و با بیانیه دادن و نطق آتشین و انداختن وزیر و ... نمی توان زشتی این دست اندازی را کتمان نمود.

وقتی که داشتن نگاه ملّی در موضوعات کلان کشور برای برخی یعنی کشک، نتیجه این می شود که این طیف حاضر می شود آرامش فضای علمی کشور را فدای لاپوشانی تخلُّفات و حمایت از جریانی کنند که در اواخر عمر سیاسی شان سرمست از باده قدرت، حتی در مقابل احکام حکومتی هم شمشیر خود را از رو بسته بودند.

برخی به اصطلاح خواصّ، وجود کوچکترین تخلُّفِ دولتِ سابق در مسئله بورسیه ها را چنان انکار کرده و نیز آنچنان دولت سابق را مبرّا از خطا معرفی می کنند که گوئی هنوز هم در رؤیای پاک ترین دولت تاریخ به سر می برند، کانَّه آنهمه تخلفات خُرد و کلان (که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران چه به لحاظ تعداد تخلُّف و یا حجم و گستردگی آن بی سابقه بوده است) در زمان دیگری اتفاق افتاده است. خنده‌دارتر آنکه این دوستان، تمام داستان تخلُّف در اعطای بورسیه‌ها را توطئه فتنه‌گران و اصلاح طلبان می‌دانند و در نهایت هم برایت ثابت می کنند که این موضوع، سناریوئیست که از خارج مرزها آمده تا چهره ملکوتی پاک دست ترین دولت تاریخ! را مُلَوَّث نشان دهند.

گروه اندک تمامیت خواه، از ابتدای معرفی کابینه دولت یازدهم همواره سعی خود را بر این محور گذاشت که در وزارتخانه علوم، بی ثباتی و جنجال حاکم شود تا شاید هم کسی فرصت واکاوی تخلفات دولت قبل و نیز مجالی برای برنامه ریزی و اداره منظم و منسجم آموزش عالی کشور نداشته باشد. البته به دلیل ضعف مفرط دولت در لابی گری صحیح با عقلای مجلس و حتی عدم ارتباط مستمر با علاقه مندان دولت در خانه ملت، گروه مذکور تا بدینجای کار توانسته است از بی برنامگی و انفعال دولتیان نهایت استفاده برده و برنده میدان آموزش عالی شود، چرا که:

الف) نگذاشته است دولت تدبیر و امید برنامه های مد نظرش را در حوزه آموزش عالی اجرائی نماید.
ب) رسیدگی به بحث تخلفات در بورسیه‌ها را متوقف و حداقل اینکه سرعت رسیدگی ها را کند نموده است و حتی با در اختیار داشتن ابزارهای قوی رسانه‌ا‌ی مانند مطبوعات نوشتاری و مجازی که متضمِّن حمایت های کلان صدا و سیما هم هستند، موضوع تخلفات بورسیه ها را در منظر افکار عمومی به موضوعی کم اهمیت و جزئی تبدیل نموده است.
ج) دولت را در عرصه آموزش عالی و تولید علم، ناکارآمد و یا حداقل اینکه بدون برنامه معرفی نموده است.
د) با بهره گیری حداکثری از ضعف دولت در تعامل با نمایندگان هوادار خود، مستقلین و سایر اصولگرایان، بصورت ناخواسته و نانوشته توانسته است تا اکثریت مجلس را در برخورد با دولت، با خود همراه نماید.
ه) از سوی دیگر هم امروز به دنبال آنست تا به افکار عمومی تلقین نماید که بی ثباتی آموزش عالی خواسته خود دولتیان است، چون افرادی در بدنه تصمیم سازی دولت هستند که نفعشان در متشنِّج بودن فضاست. البته غوغائیان با پشتوانه قوی رسانه‌ای، در این عرصه هم ظاهراً موفق نشان داده‌اند.

علی علیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۸:۵۸
این نوشته چه بود ؟ به نظرم نویسنده یک محصل دبیرستانی زیر 20سال بود . آقا خجالت بکشید .مخاطب های شما حرمت دارند ....هیهات....... (260391)
هموطن
Belgium
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۲:۳۸
اونهایی خوردند و بردن و مملکت را به تباهی کشیدند خجالت نمی کشند! اونوفت حرف حق باید در گلو خفه شود؟ (260462)
سعید
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۴:۳۳
ظاهراً بقیه هم مثل بنده با نظر شما موافق نیستند؟ (260521)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۹:۳۳
اين مسئله لابي گري در مجلس موضوع صحيحي نيست مجلس سالم آن مچلسي است كه به عملكرد وزير پيشنهادي نگاه كند و راي بدهد نه اينكه بگويد چون دولت با ما لابي نكرده يا نفر مورد نظر ما را پيشنهاد نكرده يا چون در فلان جا به مجلس ايراد گرفته حالا به وزير راي نمي دهيم اينها همه هواي نفس است مجلس اصول گرا نشان دهد بر هواي نفسش غالب است (260397)
مچید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۹:۳۹
تمام هنرتان این است ناکامی های خود را با سیاه نمایی علیه دولت قبلی بپوشانید و آنقدر داد قال کنید که توجه مردم را از وعده های عملی نشده دولت فعلی به مسایل دیگر معطوف کنید ولی کورخوانده اید مردم آگاهتر از تصور پوک شما هستند (260401)
-----
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۹:۴۹
نباید مقابل افراطیون کوتاه بیایند (260406)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۲۵
دزدگیر88 و اختلاس... لاپوشانی... انحراف... دروغ ؟
استغفرالله!!! (260416)
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۱
بظر ميرسد در بحث وزارت علوم اصولگرايان با تندروها اشتراك منافع دارند چون ميدانند در صورت بازشدن فضاي دانشگاها در انتخابات اتي راي نخواهند اوردشايد در مورد وزراي ديگر چنين اتفاق نظري نداشته باشند (260432)
یاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۴:۴۹
آیا اینها به روز جزا اعتقاد ندارند که این همه حق الناس میکند خدایا این ملت مظلوم را از دست این افراطیون خلاص کن مورشان را به خودشان باز گردان (260531)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۶:۵۲
آقای خادمی عزیز دست به قلم خوبی دارید اما سعی کنید ملایم تر بنویسید. البته حق با شماست اونا بی پروا تهمت و برچسب می زنند و مقاله هایشان کینه توزانه است. ولی می دونید که .... ما با اونا فرق داریم. (260571)
توجه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۰:۴۰
مشکل مخالفین سیاسی پایداری ها این است که در مقابل گروهی که شمشیر را از رو بسته و از اتخاذ هر گونه استراتژی خصمانه پرهیز نمی کند،،منفعل و بی برنامه می باشند. در حالیکه باید بخشی از جبهه خود را در برابر پایداری ها و اصحاب آنها در حالت حمله و دفاع هوشمندانه و فعال قرار دهند. (260654)