به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۵۶۸۵۶
به همراه چند نهاد و شركت ديگر؛

بابک زنجانی از تحریم‌های انگلیس​خارج شد

گروه اقتصادي: وزارت خزانه‌داری انگلیس با بروز رسانی لیست تحریم‌های ضدایرانی، اعلام کرد با حکم دادگاه قضایی اروپا تحریم‌ها علیه شرکت نفتکش ایران، دانشگاه صنعتی شریف، بیمه معلم، بانک سینا، صندوق سورینت و بابک زنجانی لغو شده است.
بابک زنجانی از تحریم‌های انگلیس​خارج شد
در بیانیه‌ای که در همین رابطه صادر شده، آمده است که افراد و شرکت‌های اعلام‌شده، بلوکه دارایی‌های آن‌ها دیگر اعمال نمی‌شود... و احکام دادگاه قضایی اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه آن‌ها را لغو کرده است. موارد اعلام‌شده در این لیست عبارتند از: بابک زنجانی - صندوق بازرگانی سورینت- دانشگاه صنعتی شریف- شرکت ملی نفتکش ایران- شرکت بیمه معلم- بانک سینا.حکم دادگاه در رابطه با بابک زنجانی، صندوق سورینت، دانشگاه شریف و شرکت ملی نفتکش ایران روز ۳ جولای ۲۰۱۴ اعلام شد.

حکم بیمه معلم روز ۱۰ جولای و حکم بانک سینا روز ۴ ژوئن اعلام شد.از آنجا که از آن زمان درخواست تجدید نظر در این احکام به دادگاه ارائه نشده، و با توجه به گذشت بیش از ۲ ماه از این تاریخ‌ها، احکام دادگاه قطعی شده و سرمایه‌های حاضران در لیست فوق، آزاد می‌شود. اقدامات انجام شده از سوی وکلای زنجانی که با چراغ سبز اتحادیه اروپایی همراه گردیده و باعث آزاد شدن کلیه اموال و داراییهای او شده، سناریوی دو لبه می‌باشد یکی این که این اقدام در صورت اقدام سریع قوه قضاییه می‌تواند به برگرداندن اموال به بیت المال منجر گردد و سناریوی بد برای این قضیه نیز این است که آزادی اموال زنجانی می​تواند راه را چنان هموار سازد که بتواند این اموال را به هر نقطه دیگری از دنیا انتقال بدهد. لذا با هوشیاری و اقدام مناسب می‌توان مانع از پایمال شدن اموال کشور شد که از جمله طلب وزارت نفت از زنجانی است.

ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۲۱:۴۰
دايي جان ناپلون (254289)