به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۵۸۸۳۶
صداوسیما از بسياري جهات در دنیا یک استثناست!

خيلي ساده و ريلكس دوباره برگشتيم به دهه 60

این روزها صدا وسیما ملی یادآور سالهای دهه 60 و 70 است. سال‌های جرم بودن نگهداری و حمل ویدیو! سال لج بازی تلویزیون با بینندگان و قطع وقت و بی وقت فوتبال پخش مستقیم و یا عدم پخش به بهانه‌هاي مختلف!
خيلي ساده و ريلكس دوباره برگشتيم به دهه 60
رامين فرهادي

گروه فرهنگي: دنياي امروز را دنياي ارتباطات، عصر رسانه‌ها، دهكده جهاني، زمانه اينترنت، و دوره زماني «صدم‌ثانيه‌‌ها» لقب داده‌اند. پيرمردان و پيرزنان روستايي اين جهان هم حالا از اينترنت و ماهواره و مسابقه فرمول يك اتومبيل‌راني با هم سخن مي گويند. در چنين زمانه‌ و هنگامه‌‌اي، تنها رسانه تصويري و صوتي رسمي كشور ما در كجا سير مي كند؟ مقاله زير به اين موضوع، نگاهي اجمالي افكنده است:

صدا و سیما در چند سال اخیر و به جرات شاید بتوان گفت در تمام مدت عمر خود به ندرت و انگشت شمار برنامه هایی داشته که طیف عظیمی بیننده را به خود معطوف کند و ذایقه مخاطبینش را برآورده سازد. از جمله چند سریال تلویزیونی ماندگار که هیچ وقت کهنه نمی شوند و گذشته از کشش نوستالژیک آنها، عوامل قابل ذکر دیگری هم داشته اند که هم عموم و هم اهل فن را برآن داشته تا لب به تحسین آن بگشایند اما دست اندرکاران همین اندک خوبهای جاویدان یا درگذشته‌اند یا از سوی رسانه ملی طرد شده‌اند.

صدا و سیما از بسياري جهات و رویکردها در دنیا یک استثناست. مثلا اگر شما علاقه مند به تاریخ ایران زمین باشید و بخواهید تاریخ و ماهیت کشور خود را بدانید و آثار باستانی ایران را ببینید حدود ساعت سه-چهار نیمه شب باید میان کانالهای تلویزیون جستجوکنید تا به توفیقی مختصر دست یابید و یا اگر خدای نکرده بخواهید موسیقی ببینید و بشنوید همان حول و حوش مي‌توانید تصاویر گل و بلبل و صدای سازی را نصفه نیمه بشنوید و بسته به اینکه درساختار ساز مربوطه، سیم بکار رفته یا نه احیانا توفیق دیدن آن آلت موسیقی را داشته باشید (اعم از دف، نی،و امثالهم)

این روزها صدا وسیما ملی یادآور سالهای دهه 60 و 70است. سال‌های جرم بودن نگهداری و حمل ویدیو! سال لج بازی تلویزیون با بینندگان و قطع وقت و بی وقت فوتبال پخش مستقیم و یا عدم پخش به بهانه‌هاي مختلف! و اکنون علاوه برآنها، سال بی سابقه کنایه ها، سنگ اندازیها و مانع تراشی‌هاي سیمای ملی بر سر راه دولت نوپا و منتخب اکثریت قاطع آرای انتخابات و برنامه‌هاي تخریبی و هماهنگ شده در جهت گل آلود کردن آب جهت بازگشت به قدرت اقلیت تمامیت خواه است که البته دست و پا زدنی بی حاصل است و تداعی کننده دوره دوم پیروزی محمد خاتمی در انتخابات سال 84که با رای بسیار بالاتر از دوره اول حاصل شد.

این روزها بازار تلویزیون به نوعی بهتر از گذشته است. برای ایرانیان و شاید اکثر مردم جهان تلویزیون با واژه فوتبال عجین شده است. بینندگانی که به جرات مي‌توان گفت تنها از رسانه ملی به دیدن فوتبال و برنامه90 ‌اش دلخوش کرده اند و جز این دو به سختی تلویزیون در جذب مخاطب در این چند سال موفق عمل کرده است و جالب اینکه اندک برنامه های موفق هم با رویکردی عجیب همواره مواجه و اگر برنامه‌اي به مذاق مخاطبین خوش آمده مجری و تهیه کننده و کارگردان برنامهِ مورد اقبال از صدا و سیما طرد شده اند اگر بابت جفای سیما دق نکرده باشند!

این روزها مجادله تلویزیون بر سر حق پخش تلویزیونی با فدراسیون فوتبال به عدم پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر انجامیده است. اتفاقی که علاوه بر ضرر و زیان هنگفت به تیم‌هاي لیگ برتر بابت اسپانسرینگ تنها و تنها سرگرمی موجود را نیز از مردم گرفته است. اما آیا عدم رعایت copy right و حق پخش تلویزیونی تنها شامل لیگ برتر ایران است و تلویزیون برای مسابقات اروپایی قانون کپی رایت را رعایت مي‌کند؟ پاسخ این پرسش شاید بتوان در دعواها و شکایات چند سال اخیر الجزیره اسپورت (bein sport فعلی) از صدا و سیما جستجو کرد.

هنگام تماشای مسابقات فوتبال لیگ‌های اروپایی گوشه بالای سمت راست تصویر تلویزیونی را حتما دیده اید. اینجا آرم و برند شبکه پخش کننده مسابقات است که توسط صدا و سیما پوشانده مي‌شود تا نام شبکه صاحب حق پخش دیده نشود و از نظر حقوقی گزک به دست مسوولان این شبکه‌ها داده نشود (اکثرمسابقات از کمپانی bein sport گرفته مي‌شود). و یا در ترفندی نه چندان منصفانه و جوانمردانه (حداقل برای بینندگان ) تصویر شبکه مورد نظر با زومینگ تصویر به صورتی بسته مي‌شود که آرم شبکه پخش کننده دیده نمی شود و قاعدتا بیننده تلویزیونی نیز قسمتی از تصویر را از دست می‌دهد که اکثرا بازیکنی که در انتهای تصویر قرار دارد و توپ را در اختیار، دیده نمی شود مگر گزارشگر بازی که تصاویر اوریجینال را مي‌بیند رحمی به حال بیننده کند و نام بازیکن غیب شده را اعلام کند. یا اینکه بارها در طول بازی شاهد تکرار یک صحنه هستیم که این تنها بابت تصاویر غیر قابل پخش نیست بلکه با ردوبدل شدن هرگلی در سایر بازی ها کانال بین اسپورت آن گل را در باکسی در پایین صفحه نمایش مي‌دهد و امان از روزی که دیگر بازیهای همزمان پرگل باشد که درآنصورت یگ گل را بارها و بارها خواهید دید!!

سوال اینجاست اگر صدا و سیما بابت حق پخش مسابقات تلویزیونی قانونمند عمل مي‌کند و بازیها را خریداری و پخش می کند پس این ترفندها و تکنیک‌های نخ نما شده چیست و اگر تلویزیون کلا به چنین قانونی اعتقاد ندارد و آن را هم توطیه غرب مي‌داند رسما اعلام کند تا کفاشیان و تیم‌های لیگ برتر و بینندگان تکلیفشان را بدانند. در آمد حاصل از فروش تبلیغات چیپس و پفک و... تنها برای برنامه نود بنا بر آنچه این چند روز اخیر از سوی خبرگزاریها و جراید مختلف عنوان شده چیزی حدود سیصدو هفتاد میلیارد تومان در سال برای صدا و سیماست! یک برنامه حدودا سه ساعته و البته پرطرفدارترین برنامه سیما در یک هشتم از بیست و چهار ساعت شبانه روز چنین رقمی در سال عاید تلویزیون مي‌کند پس اگر با یک حساب سرانگشتی در آمد سالانه سیما یک عدد نجومی چندهزارمیلیاردی باشد چندان ادعای بی راهه‌اي نیست. اینکه از این درآمد درصد بسیار زیادی بابت پخش فوتبال و استقبال مردم از این به اصطلاح فوتبال حرفه ایست سخن گزافی نیست.

اینکه فوتبال ما حرفه ایست یا خیر، اینکه صدا وسیما کجاها حق و حقوق‌ها را رعایت مي‌کند و اینکه فدراسیون کفاشیان این بازی را از چه روی به راه انداخته جای این مجال نیست اما عدم پخش مسابقات فوتبال مساله ایست که با مقاومت کفاشیان و لجبازی تلویزیون دود آن تنها به چشم مردمی مي‌رود که کف خواسته هایشان با سقف آن تفاوت چندانی ندارد و آن دیدن یک بازی فوتبال جهان سومی از گیرنده‌های تلویزیونی‌ست و بی شک دامن باشگاهها را نیز مي‌گیرد.

ضمن اینکه تلویزیون از این موضوع نباید غافل شود که بحث خرید حق پخش بازیهای لیگ برتر توسط شرکت‌های متمول کشورهای حوزه خلیج فارس و پخش آن از طریق تلفنهای موبایل به لطف پیشرفتهای روزافزون تکنولوژی‌های نسلهای جدید اینترنت همراه امری دور از ذهن و غیرممکن نیست. به هر روی در این روزها که همه چیز دست به دست هم داده تا سالهای دهه شصت و هفتاد برای مردم تداعی شود بهتر است مدير آينده صدا و سيما كه بزودي وارد جام جم خواهد شد اين چالش را پله پرشي از دوره ركود و عقب گرد مديران كنوني‌اش تبديل كند تا تلویزیون به عنوان تنها سرگرمی لاعلاج، همچنان جوانان را رو در روی خود ببیند تا گرفتار خیابان و باقی قضايا نشوند! آيا اميدوار باشيم؟

سپنتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۰۹:۲۷
بنده هزاربار این مطلبو متذکر شده ام.صدا و سیمای امروز بیشتر از اینکه ملی باشه شایسته لقب میلی است....چون هرطور میل مدیرانش میکشه عمل میکنن.یادمون نرفته تبلیغ وسایل آرایشی مثل کرم توی همین صدا وسیمای میلی ممنوع شد ولی امروز به خاطر گندی که مدیراش زدن برای تامین بودجه روی ماهواره رو با این تبلیغای مسخره سفید کرده. (258279)
ممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۰۹:۴۰
من ماهواره ندارم ولی از برنامه های صدا وسیما هم فقط فوتبالهای خارجی و 90 و فوتبال 120و رادیو آوا رو پیگیری میکنم.
بنظرم حق با فدراسیون فوتبال هست. هر چند کفاشیان رو قبول ندارم ولی این کارش درست بود. (258281)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۵:۳۲
من هم حق را به فدراسیون فوتبال میدم. میدونی عزیز من ما ایرانی ها همه چیزمون اخ هست..ایش هست. این روزها هم پز مد روز شده که با افاده و فیس بگن..من اصلن تلویزیون نگاه نمیکنم...کسی که سریال های زیبا یی نظیر در چشم باد...در مدار صفر درجه ...نرگس...ریحانه و نظایر ان را با لجبازی کنار بزاره که چرندیات و ضد اخلاقی فارسی وان را نگاه بکنه آیا جز اینه که اسیر لجبازی شده؟. (258379)
اواااا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۲۲:۳۸
زیبایی های خاص سریال نرگس را می شه برای ما هم بفرمائید!!! (258457)
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۶:۴۲
به نظر من حالا که این مسائل پیش اومده دولت امسال لیگ فوتبال را بطور کامل جمع کند و باشگاه ها را کاملا خصوصی کنند هر زمان که خصوصی شدند و شیرفلکه بیت المال به فوتبال قطع شد دوباره لیگ به جریان بیفته، چند صد میلیاردی را که در سال خرج این فوتبال میشه بروند درمانگاه و بیمارستان و ... بسازند بخدا اکثر مردم راضی هستند فوتبال جزو زندگی لوکس شدن برای یک عده فوتبالی بی استعداد هیچ نفعی برای کشور که نداره هیچ، ضرر کامله. (258396)
افشين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ۰۴:۳۳
صد در صد موافقم با شما. اگر باشگاه ها خصوصي بشن فوتبال طي دو سه سال دگرگون ميشه چون باشگاه خصوصي پول الكي به بازيكن هاي بي خاصيت نمي ده و ميتونه حق پخش را با هر شبكه اي كه پول بيشتر ميده ببنده و از اين محل و از محل درآمد هاي ديگر تيمي قوي تر براي هواداران بسازه و در آسيا هم نتيجه بگيره. اي كاش همه اين باشگاه ها خصوصي ميشدن. ضمنا هيچ كدوم به معناي واقعي باشگاه نيستن فقط تيم هستن تا حدي ولي به هر حال بايد به بخش خصوصي واگذار بشن. (258477)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۰:۰۲
شما که میگین مردم ماهواره بین هستند وصدا وسیما بدون مخاطب مثل کیهان.پس چرا اینقدر براش دست وپا میزنید؟! (258287)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۱:۱۶
ضمن تبریک به شما که اینقدر زرنگی و باهوش که یه جواب دندون شکن دادی و همه منتقدان رو فرستادی هوا، باید خدومتتون عرض کنم چون دارن سرمایه های ملی رو هدر میدن...! هرجند مقابل استدلال شما همه اگر مصف باشند باید سکوت کنند و انگشت حیرت به دندون بگیرند! (258317)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۱:۳۰
یه جور حرف میزنی که انگار از جیب شما صدا و سیما داره اداره میشه
صداو سیمایی که از پول بیت المال داره خرج میکنه باید رسانه همه مردم ایران باشه نه رسانه 10% از شکست خوردگانی که کشور رو به خاک سیاه نشوندن! (258321)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۱:۴۵
چون صدا وسيما مال مردم است نه إرث پدري ضرغامي وأقليت تماميت خواه وميلياردها تؤمان هزينه ان از جيب بيت المال تأمين مي شودجناب هم وطن (258326)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۴
چه ربطی داشت به موضوع ، این "شما" که میگی دقیقا کیا منظورتونه
صدا و سیما با پول بیت المال اداره میشه و همه مردم حق دراند در موردش نظر بدن ، حالا نگاه بکنند یا نکنند. (258331)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۷
دس و پا میزنیم چون به نام ملت داره فعالیت میکنه بودجه مردم رو داره میخوره.
ما که قواعد صداوسیمامون اجازه نمیده فیلم های با موضوع هایی که در کشور ترکیه و آذربایجان و امثالهم رو پخش کنیم رئیس صدا وسیما چرا و با چه پولی هر ماه به یکی از این کشورهامیره و تفاهمنامه امضا میکنه؟
اساس وجود امثال ضرغامی چیه؟جز القای حس امنیتی بودن فضا به مردم؟
من برای مردمم متأسفم که بعد از قضایای 88 باز تلویزیون تماشا میکنن.
اتفاقاً بهترین امر به معروف همینه که تلویزیون تحریم بشه توسط مردم. (258332)
ماهواره دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۲:۵۷
من تمام خبرهای سیاسی و فیلمهای متعدد را از ماهواره پیگیری میکنم (258343)
جناب هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۲:۵۸
به نظر شما ما حق نداریم راجب به نهادی که از بیت المال استفاده میکنه و به صورت یک طرفه عمل می کنه اظهار نظر کنیم؟؟؟ (258344)
من هم هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۳:۳۸
بخاطر اينكه فوتبال ليگ برتر و ماهواره نشون نمي ده و الا گيرنده ديجيتال رو از پنجره به بيرون پرت مي كرديم. (258353)
علي ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۵:۳۳
همين طوره اجازه بدين فدراسيون به خارجي ها بفروشه (258380)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۳:۳۸
جناب هموطن ! صدا و سیما از پول همین مردم اداره میشود و باید برای مردم و در خدمت مردم باشد. ما از اینکه عملکرد صدا و سیما باعث بی اعتمادی اکثریت مردم شده و عده کمی هم که مثل جنابعالی به آن اعتماد دارند با خبر های و تفسیر های آبکی و جهت دار در بی خبری و نا آگاهی نگه داشته میشوند نگرانیم. (258354)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۴:۳۷
برای اینکه با پول مردم اداره میشه (258362)
هموطن هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۴:۴۳
هموطن عزیز ، چون صدا و سیما یک رسانه ملی است و با پول بیت المال و مالیات دریافتی از حقوق کارمندان و کارگران زحمتکش این کشور اداره میشه ، پس باید طبق میل و خواست ملت هم برنامه تولید و پخش کنه ، نه هرچی که خودش دوست داشت یا بهش سفارش دادند... (258363)
یه هموطن دیگه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۵:۲۱
هموطن جان همش ساز مخالف میزنی و دوست داری برعکس اکثریت جامعه نظر بدی. خب اینم یه شغله. امیدوارم با توفیق امام زمان همه مون به راه راست هدایت بشیم. راستی خودتون خوبید؟ درآمدتون خوبه؟ با درآمدتون زندگی خوب می چرخه؟؟ (258372)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۲۳:۱۲
چون ماهواره فوتبال ایران رو پخش نمیکنه.مجبوریم میفهمی مجبور (258463)
فوتبالیست
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ۰۱:۵۰
مامیگیم: اونهایی که برنامه نود رو میبینن خیلیهاشون بیننده همیشگی صدا و سیما نیستن به خاطر فوتبال میان پس پول تبلیغات تلویزیونی که برخی از اون مردم پرداخت میکنن حق فوتبال هست نه حق تلویزیون (258473)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۰:۱۴
نه داداش امیدوار نباش تو این مملکت امیدواری جرم و گناهه باید به همه چیز بی تفاوت باشیم مثلا اسید پاشی،اصلا چرا مردم چرا باید چیزی که دلشون میخاد ببینن و بشنون مگه دل بخواهیه چرا باید حساس بشیم حساس نشو (258290)
یاورر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۰:۳۲
این یک گذر تاریخی برای شخص فردوسی پور و برنامه نود هست که بالاخره نشون بده که عادل واقعا در مواقع حساس عادل هست و ایا منافع فوتبال رو به منافع سازمان متبوعش ترجیح میده یا نه .... حتی اگر امروز عادل اعلام کنه که بدلایلی برنامه نود دیگر روی انتن نخواهد رفت ... اعتبارش خودش و برنامش حفظ خواهد شد (258299)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۰:۴۷
یعنی میخوان رئیس صدا سیما رو عوض کنن ؟
خبر خوبیه ...
والله ما خسته شدیم بس که به سریالهای سراسر توهین به ایرانیا نگاه کردیم.
حتما میگید چرا نگاه میکنیم ؟ خوب اکثر برنامه های سیما بجز این سریالهای آخری که مربوط به نوپو، نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات میشد (که غرور ملی میارن)، بقیه ی برنامه هاش توهین به بیننده و بی ارزش و وقت تلف کن هستند. (258304)
ایران!
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۲۲:۳۱
برادر انرژی هسته ای هم غرور ملی هست! (258454)
فريد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۱:۰۶
به نظر من اين فقط يك بازي سياسيه كه همين فوتبال جهان سومي رو هم از مردم بگيرن و نابودش كنن
البته از ضرغامي و نيت شومش هم نميشه گذشت (258314)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۲:۳۶
من از نیت فدراسیون فوتبال و مدیرانش برای این دعوا اطلاعی ندارم، اما تو همه ی لیگ های حرفه ای و کشورهای توسعه یافته پرداخت حق پخش فوتبال مسئله ای پذیرفته شده است. اگه ما هم می خوایم حرفه ای بشیم یکی از قدم های اولیه همین کاره. (258337)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۳:۲۷
رک باش بهار بگو از ضرغامی خوشم نمیاد در انتقاد اگه افراط باشه هم جواب برعکس میده (258351)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۵:۱۷
این که حرف دل اکثر مردمه البته نه از قیافه یا اخلاقش بلکه از عملکرد خودمحور و خودخواهانه اش. ضرغامی اهمیتی به نظر مردم و کارشناسان نمی ده. مهم نظر خودشه. میگید نه این همه سایت های مختلف از مردم در مورد حق پخش فوتبال نظرخواهی کرده اند برو بخون. (258370)
ظاهر من الشمس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۲۲:۴۳
دفعه اولی هست که سرآغ سایت بهار آمدی؟ (258458)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۴:۳۱
افرین بر این نقد سازنده انشاا... تحولی عملی ایجاد شود (258359)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۶:۳۱
کفاشیان، در طول رییس بودنش بر این فوتبال بی صاحب ، اگه یه کار خوب کرده همین تصمیم اخیرش بوده . دستش درد نکنه . یه محبوبیت بی رمق داره برای خودش دست و پا می کنه . (258395)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۶:۴۷
انشاا... در اینده اعتدال و میانه روی ملاک عملکردش شود (258398)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۷:۴۱
کسی که برای این مردم تره هم خورد نمیکنه وگرنه اینه همه هزینه های گزاف برای دل دو درصد تو تی وی ضرغام خرج میشه برای دل بقیه مردم هم هرچند میدونم سخته براشون ولی بهتره یه کم مایه بزارنو به فدارسیون بدن (258405)
naser
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۸:۵۱
بنظرم بیایید فردا برنامه نود رو هم تحریم کنیم ونبینیم این در حد پیشنهاده .صدا سیما فکر میکنه مردم نیازمند تبلیغات و نمایش های فیلماشه نخیر عزیزم شما وام دار این مردمید . صدا سیما هنوز نمیدونه که حقوق پرسنل و بودجه خودش رو از مالیات مردم داره . من که باور کنید نه ماهواره میبینم نه تلویزیون . فوتبال ونود بود اونم تا حقشون رو ندن نمبینم. (258407)
کامیاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۲۱:۳۴
پیشنهاد هاتو ببر در کوزه آب رو ش بخور (258439)
mohsen
Ireland
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۱۹:۴۱
تصور کنید سربازای اسراییلی به صورت زنان فلسطینی اسید پاشی میکردند:
صداوسیما دم و دیقه برنامه هاشو قطع میکرد و عکسای صورتای لهیده و داغونشونو نمایش میداد.
تیتر تموم روزنامه ها با عکس وخبرش مزین میشد.
همه مقامات کشوری و لشکری و استانی و مجلسی و.... ریز و درشت این جنایت را محکوم میکردند.
تو قم وبعد تهران وبعد بقیه شهرستانا تظاهراتهایی برای محکوم کردن این حرکت ضد انسانی برگزار میشد. (258419)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۲۰:۰۶
ضرغامی یک شکست خورده است .زیرا در دل اکثریت جایی ندارد. (258427)
پیروز
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۲۲:۳۴
همه شون شکست خورده اند چون اینها همه شون انتصابی هستن (258456)
747
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۲۳:۵۹
هیچ وقت بادست نمیشه جلوی اب رودخانه را گرفت به جای تحریم ماهواره برنامه ی خوب بسازید برنامه سازهای جاذب مخاطب رو خانه نشین نکنید به مسایل روز بپردازید دیگه دوره بازیگرای ابرو کلفت گذشته دیگه وقتشه سینما به اسطوره های ملی هم بپردازه هزینه کنه (258466)