به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۸۸۵۶
سید حسن خمینی: اگر کسی شُرب خمر کند با او برخورد می‌شود

به کسی كه دروغی بگوید یا تهمتی بزند چیزی هم مي دهند

گروه سياسي: حجت الاسلام سید حسن خمینی با تاکید بر این که امام به ما احتیاج ندارد و این ما هستیم که به او احتیاج داریم، گفت: در مقیاس بزرگ تر حضرت صدیقه طاهره (س) و امام حسین(ع) به ما احتیاج ندارند. اولیاء الله به هیچ وجه توجهی به مادیات ندارند. در مسلک آن ها توجه به غیر وجود ندارد.
به کسی كه دروغی بگوید یا تهمتی بزند چیزی هم مي دهند
 یادگار امام که در مراسم افتتاح مرکز ترویج یاد، نام و اندیشه امام خمینی(س) وابسته به شهرداری تهران سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: برخی هستند که تبدیل به پرچم می شوند، اگر که تذکار مجدد و ذکر دائم این پرچم ها را از یاد ببریم، راه خودمان را از یاد می بریم. کعبه یک سنگ نشانی است که ما گم نشویم. اگر این عَلَم ها مورد توجه واقع نشوند، راه گم می شود. فانوس دریایی باید در شب های تاریک کشتی ها را نجات بدهد. این تعبیر مقام معظم رهبری صرفا یک ادای دین نیست، بلکه مسیر تثبیت انقلاب است.

وی گفت: نمادها، این خاصیت را دارند که کسانی نتوانند، نعل وارونه بزنند، اگر دیدید توجه به نماد، از سوی طایفه ای کم شد، در حقیقت، آن ها تکلیفشان را با نماد مشخص کرده اند. اسم امام و راه امام و اندیشه او برای گمراه نشدن ماست، یادمان باشد، جلسه ای که در آن شرکت می کنید، در آن عکس امام کمرنگ نباشد. در مجموعه ای که هستید، ذکر امام کم نباشد. الان بحث عشق و علاقه و عاطفه نیست. بحث این است که این عَلَم و مشعل، امروز و فردای ما را به عنوان وامداران اندیشه امام مشخص می کند.

تولیت حرم مطهر و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ادامه داد: دوستان ما در این موسسه هیچ گاه صرفا خود را مسوول ترویج امام نمی دانند، ترویج امام وظیفه تنها این موسسه نیست. در حقیقت هدف در موسسه این بوده است که مانع تحریف اندیشه های امام بشوند. وظیفه موسسه را هم امام تعیین کرده است. حضرت امام خودش پایه گذار موسسه بوده است، اما موسسه متولی امام نیست. نقش موسسه به مثابه مرکز پردازش این سیستم است، و گرنه همه باید کار کنند.


وی در ادامه با بیان این که در مورد اندیشه امام خمینی حتما باید یک متن ثابت و قرائت مشخصی از آن وجود داشته باشد، گفت: مراقب آفات و تهدیدهایی باشیم که مثل هر کار دیگر، این کار را نیز تهدید می کند. یکی از این آفت ها نگاه کاریکاتوری است. نگاه کاریکاتوری در طول تاریخ همه شخصیت ها، مکاتب و مذاهب را تهدید کرده است. این نگاه یعنی این که بخشی را بزرگ کنیم و بخش دیگر را کوچک نشان بدهیم. این حتی بعضا باعث تمسخر هم می شود. اندیشه ی امام، یک نظام اندیشه ای است. تشیع و اسلام هم همان گونه است، اما وقتی ترکیب این نظام اندیشه ای را به هم بزنیم؛ دیگر همان نیست که در اصل بوده است.

یادگار امام با اشاره به این که "غیبت" اشد گناهان کبیره و "آبروی مسلمان" از حرمت کعبه هم مهمتر است، افزود: اما در نگاه کاریکاتوری اگر کسی شُرب خمر می کند؛ با او برخورد شدید می شود و اگر کسی تهمتی بزند و دروغی بگوید، شاید چیزی هم به او بدهند. مکتب و مذهب امام هم می تواند گرفتار این نگاه کاریکاتوری بشود. در اندیشه امام خمینی، مردم، جایگاه بی بدیلی دارند. ظلم و استکبار ستیزی هست. همچنان که ولایت فقیه نیز هست؛ ایستادن در برابر استبداد هم هست. اما آیا ما به همه این ابعاد به یک اندازه توجه می کنیم؟ وی در پایان گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، به عنوان موسسه ای که خود امام پایه گذار آن بوده اند؛ باید ناظر بر هر فعالیتی که در مورد امام صورت می گیرد، باشد.
مرجع : جماران

پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۳۶
حسن آقای خمینی باید بداند که سردار قالیباف خیلی دور و برش چرخ میزنه ؟ از راه اندازی فرهنگی در جماران و تقدیر و تشکر حسن آقا از ایشان و حالا هم ..کمی عجیب بنظر میرسه چون قالیباف جایی نمیخوابه که زیرش آب باشه. (219897)
کاوه آهنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۵۳
پس اوناییکه دادشون به هیچ جا نمیرسه چی؟
ای داد از اسیری کز یاد رفته باشد (219910)
قاسمی بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۴۲
زندانی سیاسی؛ گاهی سکوت می‌کند، گاهی حرف می‌زند، گاهی کتک می‌خورد، گاهی اعتصاب می‌کند، گاهی هم می‌میرد … آدم‌ها عوض می‌شوند، لبخند می‌زنند، انتخابات می‌کنند، شعار می‌دهند، پیروز می‌شوند، و از یاد می‌برند، سیاست‌ تغییر می‌کند… تمام زندان‌های جهان، بندی دارند برای بی‌گناهان! (219951)
قاسمی بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۵۲
متاسفانه خیلی بد دروغ میگیم ، خیلی بد دزدی میکنیم ، خیلی بد تهمت میزنیم ، خیلی بد سانسور میکنیم!... ولی چقدر زیبا و قشنگ جلوه میدیم این بدی ها رو ! اگر رسانه فاسد و ریاکار غربی! جرم و جنایت خودشون رو نمایش بده هزاران هزار بار در صدا و سیمای ما و در رسانه های ما منتشر میشه ولی از کوچکترین بدی تا بزرگترین بدی خودمون رو سانسور میکنیم...نماینده مجلس ما ، نماینده مردم ما دروغ میگه! رسانه های ما ... صدا و سیمای ما ... همین بهار ما ! دو سه کامنت زدم که خودم از قبل میدونم منتشر نمیکنه! سانسور میکنه!!! (219954)
یک ایرانی با نقص ژنتیکی راستگویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۲۲
اقای سید حسن عزیز

تقصیر من و افرادی مانند من که نه ژن دروغگویی داشتیم ونه تربیت خانوادگی مبنی بر دروغگویی وپاچه خواری داشتیم علی رغم تحصیلات بالا سالهای سال است که در کشورخودمون به عنوان شهروند درجه 2 و در حاشیه زندگی می کنیم

گناه ما چیست که نمی توانیم دروغ بگوییم ؟؟؟ (219925)
همه راستگو باشیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۰۱
هر کس با فرهنگ ناسالم دروغگویی مخالف است باید از خودش شروع کند به راستگویی

در ضمن راستگویی و تظاهر به راستگویی با هم فرق دارد. (219958)
للللل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۳:۵۵
شمایی که خودتونم اعتقادات امام قبول ندارید چطور توقع دارید ما قبول داشته باشیم...
یه لحظه برید مقایسه بکنید وضعیت کشور رو ببینید پیشرفت کردیم یا پس رفت الان همون ترکیه ای که از ما عقب تر بود ببینید کجاست بعد بشینن بگید اونا نوکر امریکان اگه اونا نوکر امریکان ...مردم خر نیستن از ترس جونشون حرف نمیزنن... (219999)