به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۴۱
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۹۱۰۶
پوشیدن برقع اجباري است

گروه ويژه داعش براي برخورد با حجاب زنان

گروه بين‌الملل: بازداشت های گاه و بیگاه، حبس های چند ساعته بدون ذکر هیچ دلیلی و توهین به بازداشت شدگان همگی بخشی از اقدامات “الخنساء” هستند. این گروه متشکل از زنان مسلح عضو گروه “داعش” در رقاع سوریه است که ماههاست با هراس افکنی در میان زنان سوری خواب راحت را از چشم آنان ربوده اند.
گروه ويژه داعش براي برخورد با حجاب زنان
به گزارش تدبیر، شبکه خبری امریکایی “ای بی سی” با انتشار گزارشی به تشکیل بریگارد زنان توسط گروه “دولت اسلامی شام و عراق” (داعش) اشاره کرده و در این باره می نویسد:”کمی پس از تشکیل گروه “داعش” و در اختیار گرفتن شهر “رقه” در اوایل سال جاری میلادی؛ آن گروه شاخه را تحت عنوان بریگارد “الخنساء” تشکیل داد. این واحد متشكل از تمام زنان عضو و هوادار گروه داعش بود. این گروه وظیفه اجرای دستورات علیه زنانی را برعهده دارد که در مناطق تحت اشغال داعش ضوابط پوششی تعیین شده از سوی داعش را رعایت نمی‌کنند. “ابو احمد” یکی از اعضای رسمی گروه داعش در “رقه” درباره تشکیل شاخه زنان می گوید: ”ما این بریگارد را تشکیل داده ایم تا آگاهی مذهبی زنان را ارتقا دهیم. هم چنین وظیفه این واحد مجازات زنانی که قانون شکنی می‌کنند.”

شبکه خبری “ای بی سی” در ادامه می افزاید: ”این عضو داعش اظهار داشته که اعضای آن گروه در “موصل” و نقاط کلیدی عراق که اکنون در اشغال داعش به سر می برند نیز اظهار داشته اند که باید بریگارد زنان را تشکیل دهند. او اظهار داشت که جهاد تنها منحصر به مردان نیست بلکه زنان نیز بخشی از آن را تشکیل می‌دهند. زنانی که در رقه به داعش پیوسته اند معمولا از ساکنین بومی آن منطقه و از همسران اعضای داعش بوده اند که از مناطق دیگر سوریه به رقه سفر کرده اند.”

این شبکه خبری در ادامه خاطر نشان کرده که هم اکنون حضور زنان سوری و آسیب هایی که از بحران سه ساله در آن کشور متحمل شده اند بیش از پیش احساس می شود. “ای بی سی” در این باره می نویسد: ”گزارش های منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد نشان می دهد که هر چهار عضو خانواده سوری که در جریان درگیری ها کشته شده اند یک نفر از آنان زن بوده اند. “ابوحمزه” یکی از فعالان محلی در رقه با انتقاد از تشکیل بریگارد “الخنساء” توسط داعشی ها می گوید: ”داعش قصد دارد با این کارها در میان زنان رعب و وحشت ایجاد کند. او اشاره می کند که اعضای این گردان اخیرا به مدرسه دخترانه “حمیده طاهر” در رقه یورش برده و ۱۰ دانش آموز را بازداشت کرده اند. در میان بازداشت شدگان هم چنین دو معلم نیز حضور داشته اند. این نیروها آنان را وادار به پوشیدن برقع کرده اند.

“الحمزه” اشاره می کند که زنان و دختران بازداشت شده بیش از شش ساعت در مرکز بازداشت داعش به سر برده اند. او اظهار داشته که هر یک از بازداشت شدگان به تحمل سی ضربه شلاق محکوم شده اند. “زینب” یکی از دخترانی است که چهار ماه پیش بازداشت شده بود. او درباره روز بازداشت می گوید:”در خیابان در حال قدم زدن بودم که ناگهان خودرویی در مقابل من ایستاد. گروهی از زنان داعشی از آن بیرون آمدند. آنان به من توهین کردند. من را بازداشت کرده و به مرکز انتقال دادند. آن ها من را در اتاقی زندانی کردند. هیچ کس با من صحبت نمی کرد. حتی به من علت بازداشت را نیز نگفتند. یکی از زنان مسلح به سمت من اسلحه گرفت و میزان آگاهی من از تعالیم دینی از جمله نماز و روزه و حجاب را از من پرسید. بعدا به من گفتند که علت بازداشت آن بوده که من به تنهایی و بدون حضور مرد محرم در خیابان در حال قدم زدن بوده ام. آنان هم چنین گفتند که من حجاب مناسبی نداشتم. آنان من را تهدید کردند که در صورت بازداشت مجدد مجازات شدیدتری را اعمال خواهند کرد. دو ساعت بعد من را آزاد کردند.”